۱۰۲۶۱۴۲
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

اطلاعات جدید از کشتی نیترات در بندر بیروت

ناخدای کشتی‌ حامل محموله نیترات آمونیوم به بندر بیروت لبنان گفت که خدمه و ناخدای کشتی در ترکیه به دلایل نامعلومی تغییر پیدا کرد و بعد از توقیف کشتی، نه مالک کشتی و نه مالک آن هیچ یک، سراغ آن‌ها را نگرفتند.

خبرگزاری فارس: ناخدای کشتی «رسوس» مولداوی که در بندر بیروت توقیف شده بود، در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان اطلاعات جدیدی از این کشتی که انفجار بیروت را رقم زد، ارائه داد.

ناخدا «بوریس پروکوشف»، چهارشنبه در گفت‌وگو با این شبکه گفت که کشتی ۲۷۰۰ تن بار نیترات آمونیوم با خود حمل می‌کرد و قرار بود در بندر بیروت تجهیزات راه‌سازی نیز بارگیری کند.

او گفت که از ما خواسته شد برای تأمین هزینه سفر، ۲۵۰ تن در بیروت نیز به محموله کشتی اضافه کنیم. به گفته پروکوشف، او ناخدای اول کشتی نبود و بنا به دلایل نامعلومی، ناخدا (اپوکوموف) و خدمه کشتی در ترکیه تغییر پیدا کرد؛ چرا که آن‌ها از رفتن به موزامبیک سرباز زدند.

اطلاعات جدید از کشتی نیترات در بندر بیروت

به گفته ناخدای کشتی رسوس، کشتی بعد از راه افتادن از ترکیه، برای تأمین سوخت در ساحل «پِریه» یونان به مدت یک هفته و نیم لنگر انداخت و در پاسخ یکی از نیروهای کادر که پرسیده بود چرا در اینجا توقف کرده‌ایم، به ما گفتند که به دنبال بار اضافی برای حمل هستیم و چون در یونان پیدا نشد، راهی لبنان شدیم.

پروکوشف گفت که اعتبار و تاریخ اسناد و مدارک لازم ناخدای قبلی کشتی تمام شده بود و به همین دلیل، مانع از ادامه همراهی او در سفر شدند.

او گفت که هنگامی که کشتی در بندر بیروت توقیف شد، هیچ یک از مقامات لبنان از آن‌ها بازجویی نکردند و فقط خبرنگاران بودند که از آن‌ها درباره کشتی و محموله آن پرس‌وجو می‌کردند.

ناخدای کشتی رسوس همچنین از اینکه چرا مالک کشتی عوارض بندر بیروت را بر خلاف ایستگاه‌های قبلی پرداخت نکرده بود، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

پروکوشف همچنین گفت که مالک کشتی مذکور در قبرس به سر می‌برد و پلیس قبرس از او بازجویی کرد. به گفته او، بعد از بازداشت او و خدمه کشتی، سه ماه کار رسیدگی به پرونده آن‌ها طول کشیده و آن‌ها یک وکیل لبنانی برای اثبات بی‌گناهی خود گرفته‌اند.

ناخدای کشتی همچنین گفت که او فکر می‌کرد، منطقی این است که مالک بار کشتی برای تحویل بار و حمل آن به بیروت بیاید و در این صورت، او حتما اجرت و غرامت خدمه کشتی را طلب کند؛ چرا که در این مدت اذیت شده بودند. ولی متأسفانه نه کسی آمد و نه مبلغی به عنوان اجرت یا غرامت پرداخت شد.

ناخدا پروکوشف همچنین در پاسخ به اینکه آیا مقصد کشتی موزامبیک بود یا جای دیگر اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که احتمال دارد، مقصد کشتی، کشوری غیر از موزامبیک بوده باشد. او گفت که تا به امروز پولی هم به او بابت اجرت و هدایت کشتی پرداخت نشده است.

او در پایان، از وقوع انفجار در بندر بیروت و کشته شدن ۱۷۱ تن و زخمی شدن هزاران نفر ابراز تأسف کرد و به خانواده قربانیان تسلیت گفت.

انفجار بندر بیروت، باعث تخریب گسترده این بندر شده و به خانه‌های زیادی خسارت وارد کرده است؛ دولت «حسان دیاب»، در پی این انفجار استعفا داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیان ۴۶

      شاید از همان اول یک نقشه و برنامه بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج