جاباما
۱۰۲۸۵۵۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

غزل خداحافظی مایکروسافت برای اینترنت اکسپلورر

مایکروسافت سرانجام بر اینترنت اکسپلورر نقطه پایان گذاشت. طبق اعلام شرکت مایکروسافت ۱۷ اوت ۲۰۲۱ روز پایانی این مرورگر خواهد بود.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ مایکروسافت سرانجام بر اینترنت اکسپلورر نقطه پایان گذاشت. طبق اعلام شرکت مایکروسافت ۱۷ اوت ۲۰۲۱ روز پایانی این مرورگر خواهد بود.

مایکروسافت در وب‌نوشتی توضیح داد برنامه اینترنتی مایکروسافت تیمز از ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰ دیگر از اینترنت اکسپلورر۱۱ پشتیبانی نخواهد کرد. اینترنت اکسپلورر۱۱ جدیدترین و آخرین نسخه این مرورگر است.

غزل خداحافظی مایکروسافت برای اینترنت اکسپلورر

پشتیبانی از این مرورگر در خدمات و برنامه‌های مایکروسافت ۳۶۵ نیز سال آینده پایان خواهد یافت.

جانشین این مرورگر هم مرورگر جدید این غول حوزه رایانه به نام «مایکروسافت ادج» خواهد بود. مایکروسافت ادج به برنامه منبع باز کرومیوم اتکا دارد که گوگل برای مرورگر گوگل کروم پدید آورده است و به همین خاطر امکانات آن از اینترنت اکسپلورر بیشتر است.

البته مایکروسافت ادج دارای ویراست قدیمی‌تری نیز هست که از کرومیوم استفاده نمی‌کند و این ویراست هم از ۹ مارس ۲۰۲۱ از دور خارج خواهد شد.

هنوز بسیاری از وبگاه‌ها و برنامه‌های کاربردی از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند و مایکروسافت سعی دارد از حالت پشتیبانی هم‌زمان از دو مرورگر فعال خارج شود.

البته مرورگر مایکروسافت ادج دارای حالتی به نام اینترنت اکسپلورر قدیم هم هست که به گفته مایکروسافت کاربران می‌توانند در قالب یک برنامه «بی‌آن که تداخلی رخ دهد هم از برنامه اینترنت اکسپلورر ۱۱ در کارهای مهم به جا مانده از گذشته استفاده کنند، هم از بهترین وجوه وب نوین برخوردار باشند.»

از دور خارج کردن اینترنت اکسپلورر و مرورگرهای غیر کرومیومی مایکروسافت سالیان سال در دستور کار مایکروسافت بوده است. به طوری که در سال ۲۰۱۶ ویراست‌های ۸.۹ و ۱۰ این مرورگر را از دور خارج کرد و یک سال قبل از آن یعنی در سال ۲۰۱۵ نیز مایکروسافت ادج را به میدان آورده بود.

با توجه به آن که مرورگر قبلی مایکروسافت حالت اختصاصی داشت می‌توان گفت گذار مایکروسافت به کرومیوم برای اینترنت باز هم تبعات زیادی دارد. این در حالی است که در ماه‌های اخیر نیز کشمکش بین دولت ایالات متحده و برنامه تیک‌تاک هم از جمله رویدادهای پررنگ کننده چنین دغدغه‌هایی بوده است.

کرومیوم در حال حاضر رکن اصلی مرورگرهای گوگل کروم، مایکروسافت ادج، بریو، ویوالدی، ایوست سکیور و اوپرا است.

به این ترتیب گوگل در تعیین و قبولاندن قابلیت‌های جدید، عملکردها و دغدغه‌های مهم کاربری دست بالاتری پیدا کرده است.

البته مرورگر جدید مایکروسافت ادج هم مجموعه قابلیت‌هایی دارد که آن را از سایر مرورگرها مثل گوگل کروم متمایز می‌کند.

برای مثال در این مرورگر گزینه حفاظت در برابر ردگیری به طور پیش‌گزینه فعال است و تبلیغات و تقریباً تمامی برنامه‌های ردگیری ثالث را مسدود می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج