جاباما
۱۰۲۸۷۴۱
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

هلال احمر ۹۵تن محموله امدادی به بیروت فرستاد

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کمک کنید خوبی‌ها و اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر حفظ شود، گفت: مردم، لباس و نشان خوش رنگ هلال احمر را دوست دارند.

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر: رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کمک کنید خوبی‌ها و اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر حفظ شود، گفت: مردم، لباس و نشان خوش رنگ هلال احمر را دوست دارند.

کریم همتی در نخستین جلسه پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر که صبح امروز پنجشنبه ۳۰ مردادماه برگزار شد، گفت: وظایف محوله در ستاد ملی مقابله با کرونا بر جمعیت هلال احمر، باعث شد تا هم این جمعیت جایگاه واقعی خود را در میان مردم پیدا کند و هم توانمندی های جمعیت هلال احمر در این بحران به چشم بیاید.

همتی با تاکید بر اینکه وظیفه بررسی وضعیت سلامت مسافران ورودی و خروجی شهرها در ایام نوروز بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شد، افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ داوطلب و امدادگر با حضور در خروجی و ورودی شهرها، بیش از ۲۱ میلیون نفر را غربالگری کردند و در این غربالگری‌ها ۱۴ هزار نفر که مشکوک به بیماری کرونا بودند به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ارجاع داده شدند.

هلال احمر ۹۵تن محموله امدادی به بیروت فرستاد

امدادرسانی به سیل زدگان همزمان با غربالگری کرونا

رییس جمعیت هلال احمر به وقوع سیل در ۲۵ استان کشور همزمان با شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: عمدتا استان‌های جنوبی کشور و مناطق محروم، همزمان با پاندمی کرونا درگیر سیل و آب گرفتگی شدند و بیش از ۳ هزار نفر از نیروهای هلال احمر درگیر سیل بودند. با توجه به پیک کاری اما به منطقه جازموریان و رودبار جنوب رفتم و از نزدیک در جریان روند امدادرسانی ها قرار گرفتم.

زلزله دماوند و پیگیری‌های رییس جمهوری

همتی درباره وقوع زمین لرزه دماوند که در تهران هم احساس شد، گفت: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه رییس جمهوری تماس گرفت و پرسید که اولین تیم از کجا اعزام شد و چه زمانی رسید و اینکه امکانات کشور چطور است؟ در پاسخ گفتم اولین تیم در زمان وقوع حوادث و به خصوص وقوع زمین لرزه به منطقه اعزام می شود، تیم های ارزیاب و واکنش سریع هستند و سعی می کنند در کمترین زمان ممکن به منطقه برسند.

وی افزود: برای پاسخ به سوالات رییس جمهور ۲ برنامه داریم که شامل ایجاد خانه‌های هلال و همچنین آموزش همگانی است که امیدواریم با همکاری داوطلبان، این ۲ موضوع را تا پایان دولت اجرایی کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر درباره ایجاد خانه‌های هلال در سراسر کشور، تاکید کرد: پس از وقوع زمین لرزه به فکر تاسیس خانه‌های هلال افتادیم، طرح خانه‌های هلال در سال ۱۳۹۴ اجرایی شد اما متاسفانه متوقف شده بود. اما با تلاش که در چند ماه گذشته صورت گرفت یک هزار و ۵۰۰خانه هلال راه اندازی شده که در هفته دولت افتتاح خواهند شد.

همتی افزود: خانه‌های هلال باید در همه روستاها و شهرستان‌ها افتتاح بشوند تا مردم در هنگام حوادث و بحران‌ها به عنوان اولین حاضرین در صحنه نقش مهم را ایفا کنند.

لزوم بازنگری اساسنامه و آیین نامه های جمعیت هلال احمر

رییس جمعیت هلال احمر درباره شفافیت و مبارزه با فساد، تاکید کرد: بازنگری اساسنامه و آیین نامه جمعیت هلال احمر موضوع بسیار مهمی است، چون روزنه‌هایی وجود دارد که باعث بروز فساد می شود و در این زمینه نیازمند مساعدت و همکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه انبارهای جمعیت هلال احمر در ابتدا خالی بود اما با مساعدت رییس جمهوری این مشکل تا حدودی مرتفع شد، بیان کرد: برای این منظور مبالغی از محل تبصره ۱۳به جمعیت هلال احمر تعلق گرفت. البته رئیس جمهوری مبلغ ۵۰میلیارد تومان هم برای بازسازی ۸فروند بالگرد اختصاص داده است.

تامین ۹۵ تن اقلام امدادی در کمتر از ۱۲ ساعت

همتی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به حادثه انفجار بیروت خوش درخشید، گفت: با تلاش نیروهای هلال احمر در کمتر از ۱۲ساعت ۹۵ تن محموله امدادی برای ارسال به لبنان آماده شد و همراه با این محموله ۳۷ نیروی هلال احمر برای برپایی بیمارستان صحرایی در این شهر آسیب دیده اعزام شدند.
به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که کمک‌های امدادی و بشردوستانه خود را ارسال و بیمارستان صحرایی در بیروت برای درمان مجروحان و بیماران دایر کرد.

رییس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: رسیدگی به موقوفات و هولدینگ شرکت سرمایه گذاری هلال احمر در دستور کار قرار دارد.

۱۲۷میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی مردم در کرونا به هلال احمر

همتی با اشاره به کمک‌های نقدی و غیر نقدی هموطنان در ایام کرونا به هلال احمر برای تهیه بسته‌های معیشتی، گفت: در شرایط کرونایی و مشکلات معیشتی، مردم بالغ بر ۹۰میلیارد تومان کمک غیرنقدی و ۳۷ میلیارد تومان کمک نقدی در اختیار جمعیت قرار دادند.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: کمک به جمعیت هلال احمر نشان می‌دهد مردم، لباس و نشان خوش رنگ هلال احمر را دوست دارند.

وی از همه افرادی که در دوره چهارم مجمع عمومی برای سربلندی و اعتلای جمعیت مردم نهاد هلال احمر زحمت کشیدند تقدیر و تشکر کرد و ضمن آرزوی موفقیت از اعضای مجمع عمومی پنجمین دوره خواست تا کمک کنند خوبی ها و اعتماد مردم به این جمعیت باقی بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس جنگ زده های خودمون چی

      پاسخ ها

      • ******* shanjani ******

        ... شاید .. برای حزب الله فرستاده شده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج