اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۲۹۱۱۲
۱۴۹ نظر
۵۰۱۳
۱۴۹ نظر
۵۰۱۳
پ

سخنگوی دولت به مردم: انتخاب روحانی درست بود

سخنگوی دولت گفت: فردا اولین روز از آخرین هفته دولت در دولت دوازدهم است. سال قبل در یادداشتی نوشتم انتخاب مردم در سال‌های ۹۲ و ۹۶ انتخاب‌های درستی بوده و اگر دولت اعتدال نبود همه اروپا و آسیای جنوب شرقی و حتی چین و روسیه در مقابل آمریکا نبودند. امروز بار دیگر حرف سال قبل خود را تکرار می‌کنم: مردم، شما درست انتخاب کردید.

روزنامه ایران: سخنگوی دولت گفت: فردا اولین روز از آخرین هفته دولت در دولت دوازدهم است. سال قبل در یادداشتی نوشتم انتخاب مردم در سال‌های ۹۲ و ۹۶ انتخاب‌های درستی بوده و اگر دولت اعتدال نبود همه اروپا و آسیای جنوب شرقی و حتی چین و روسیه در مقابل آمریکا نبودند. امروز بار دیگر حرف سال قبل خود را تکرار می‌کنم: مردم، شما درست انتخاب کردید.

سخنگوی دولت به مردم: انتخاب روحانی درست بود

علی ربیعی سخنگوی دولت در یادداشتی به مناسبت هفته دولت چنین نوشت:

*فردا اولین روز از آخرین هفته دولت در دولت دوازدهم است. سال قبل در یادداشتی در روزنامه ایران نوشتم انتخاب مردم در سال‌های ۹۲ و ۹۶ انتخاب‌های درستی بوده و اگر دولت اعتدال نبود همه اروپا و آسیای جنوب شرقی و حتی چین و روسیه در مقابل آمریکا نبودند.

* در دوره قبل با وجود تحریم‌های بین‌المللی و قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت، در جهان تبدیل به یک جزیره شده بودیم. همان قطعنامه‌هایی که آنها را کاغذ پاره می‌نامیدند. اما رأی مردم راه را تغییر داد. جایگاه ایران در نظام بین‌الملل به واسطه مذاکراتی که منجر به توافق بین‌المللی هسته‌ای شد، بهبود یافت. (۲ شهریور ۹۸)

*ترکیب آرای تاریخی شورای امنیت به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در روز ۲۴ مرداد نشان داد که تدبیر ایران در عدم خروج از برجام چگونه توازن آرا را در مجامع بین‌المللی به زیان آمریکا کرد. روزی که آمریکا تصمیم به خروج از برجام گرفت، عده‌ای گمان کردند که مهمترین نماد دستاوردهای دولت در راه تعامل سازنده با جهان ناکام مانده اما هر روز که بیشتر گذشت نور حقیقت روشن‌تر از همیشه بر واقعیت‌ها تابید. امروز آمریکا تحقیر شده و منزوی‌تر از هر زمان دیگری است و به رغم خسارت‌هایی که تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه بر ملت ما تحمیل کرده‌اند، سیاست خارجی ما در مسیری انزواناپذیر قرار گرفته است و ظریف، سکاندار سیاست خارجی ایران به یک فرد معتبر، با دانش و تأثیرگذار در عرصه بین‌المللی تبدیل شد. از همین امروز می‌توان صدای خرد شدن استخوان تحریم‌های یکجانبه را شنید. ترکیب مقاومت و استمرار در پیگیری تعامل سازنده، جایگاه تازه‌ای به روابط خارجی ما داده است؛ جایگاهی که با تقویت مناسبات با همسایگان و دراز کردن دست دوستی به سوی همه کشورهای منطقه، ارتقای دیگری را تجربه می‌کند. دولت به این راه نتیجه‌بخش با تمرکز بر بهره‌برداری از همه فرصت‌های تجاری ادامه خواهد داد و اطمینان داریم که در پایان دولت دوازدهم، ایران اقتصادی پررونق‌تر و تصویری بهتر از خود در جهان و همسایگی خود به جا خواهد گذاشت.

* آمریکا با اعمال تحریم‌های یکجانبه که در طول تاریخ بی‌سابقه بود، درصدد ضربه به «آینده ایران» بود؛ تروریسم اقتصادی برای القای ناامیدی گسترده، ایجاد آشوب اجتماعی و تهدید آینده نظام؛ چنان‌که در سال ۶۰ با ترور شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر درصدد ضربه به «آینده نظام» بودند. ولی همانگونه که نظام با تثبیت خود «آینده‌زدایی» تروریسم کور را ناکام گذاشت، امروز دولت با برنامه مقاومت همراه با توسعه نیز «آینده‌زدایی» تروریسم اقتصادی را به شکست خواهد کشاند. «امید» که جزو کلیدی‌ترین گفتمان‌ها و راهبردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم بود، فقط یک شعار نیست. «امید»، امروز در کانون حمله نیروهای ضد ایرانی قرار گرفته و هر دستاوردی را با کوچک‌انگاری تضعیف نموده و ناامیدی از امروز و آینده را دامن می‌زنند. اتفاقات دی ۹۶ و آبان ۹۸ - با وجود کاستی‌هایی که ناشی از فشار تحریم بر ملت رخ داده بود - نتیجه نوعی «امیدزدایی» بود و به نحوی قصد داشتند از نظام «آینده زدایی» شود. متأسفانه برخی‌ها در داخل هم تصور کردند که می‌توان برخی عدم توفیق‌ها در گسترش چتر رفاه و توسعه به‌واسطه تحریم‌ها را با نوشتن بزرگ نمایانه و به قصد مقاصد کوچک سیاسی بدون اینکه بخواهند و متوجه شوند ناخودآگاه این امواج را به ناامیدی از آینده نظام تسری دادند. به‌واسطه همین اصل است که دولت امروز هر دستاورد خود را دستاورد نظام می‌داند و با باور به این همانی دولت و نظام، هم بر وجود حاکمیت یکپارچه پای می‌فشارد و هم امید را در مردم از دولت به نظام تعمیم می‌دهد. این هشدار رئیس‌جمهوری در هفته گذشته که انکار دستاوردهای دولت نادیده گرفتن موفقیت‌های یک رئیس‌جمهوری یا یک وزیر نیست، بلکه انکار دستاوردهای نظام است، از همین اصل نشأت می‌گیرد. بنابراین انتخاب «امید» در سال ۹۲، فقط یک شعار انتخاباتی نبود، راهبرد و راهکار ملی بود که همچنان باید در همه سطوح حاکمیتی به عنوان نیاز امروز و فردای ایران دنبال شود.

* آخرین هفته دولت در دوره روحانی، فرصتی برای ارزیابی کارنامه این دولت است اما ارزیابی منصفانه عملکرد آن باید با لحاظ محدودیت‌هایی باشد که هیچ دولت دیگری در هیچ دوره‌ای در تاریخ معاصر با آن مواجه نبوده است. توجه به میزان رشد اقتصادی متوسط ۴.۳ درصد در دوره قبل از تحریم‌ها، همچنین متوسط تولید اشتغال سالانه بیش از ۴۵۰ هزار در این سال‌ها، تورم تک‌رقمی، آرامش روانی و اقتصاد قابل پیش‌بینی به‌خوبی نقش تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی را نشان می‌دهد. دولت همان دولت بود، چه اتفاقی شرایط را دگرگون کرد؟ طبیعی است این مسأله بیرونی و برون‌ساز بوده و این نکته‌ای است که به عوامل بیرونی در این تحلیل‌ها توجه نمی‌شود. اداره کشور در بی‌سابقه‌ترین و سهمگین‌ترین تحریم‌های تاریخ و بعد هم مواجهه با آوار کرونا نه فقط یک ادعا که یک متغیر مهم در بررسی کارنامه دولت روحانی است. دولتی که زیر همین فشارها دو راهبرد خود «اعتدال در داخل و تعامل در خارج» را ترک نکرد و پنجشنبه‌های افتتاح و تمرکز همه‌جانبه بر تحقق شعار «جهش تولید» مهمترین نمود پیگیری سیاست ضد تحریمی و امیدآفرینی است. نگاهی به آمار و دستاوردها، این دولت را در حوزه‌های مختلف سربلند کرده است.

* تصمیمات مهمی که این دولت در ارتقای وضعیت معیشتی بازنشستگان، فرهنگیان و کارگران گرفت و با وجود محدودیت منابع خود را موظف به اجرای آن کرد در همین چارچوب قابل تأمل است. گرچه این افزایش مستمری‌ها کافی نیست ولی اگر شرایط تحریمی و تنگناهایی که ناشی از جنگ اقتصادی این روزهاست نبود، حتماً گشایش‌های بهتری صورت می‌گرفت. من معتقدم فشاری که امروز دولت و ملت متحمل می‌شوند در دهه‌های اخیر بی‌سابقه بوده. تحریم شرایط را برای مردم سخت و برای دهک‌هایی ناگوار کرده است از این رو سیاست حمایت معیشتی در همین دولت تدوین شده و تا پایان دولت سیاست ارتقای مقاومت اجتماعی ادامه خواهد یافت. به این امر اضافه کنید آرزوی دیرینه ایرانیان در دهه‌های گذشته را برای اداره کشور بدون نفت. این دولت قادر شد وابستگی به نفت را کاهش دهد.

* وابستگی بودجه به نفت از ۴۳.۴ درصد در سال ۹۲ به به ۱۱.۷ درصد در سال ۹۸ رسید درحالی که سهم هزینه‌های دولت از بودجه در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۲، بیش از ۴ برابر کاهش داشته است. (از ۸۱/۱ به ۷/۷ درصد) با این وجود حداقل حقوق کارمندان دولت در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۲، معادل ۵.۹ برابر افزایش داشته است. (از ۴۷۵ هزار به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان). این آمار فقط شمه‌ای است کوچک تا نشان دهد هدف‌گذاری‌های دولت در زمینه رفاه اجتماعی، اشتغال (افزایش ۳ میلیون نفری جمعیت شاغلان ۱۵ ساله و بیشتر در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۲) و افزایش حداقل دستمزد کارگران و مستمری بازنشستگان و… جهت‌گذاری درستی بوده است و دولت به عهد خود حتی در سخت‌ترین شرایط هم پایبند بوده است. ممنوعیت واردات بیش از ۲۲۰۰ قلم کالا و افزایش تولید داخل نیز از دستاوردهایی است که تأثیر آن در آینده اقتصاد ایران نشان داده خواهد شد. با این وصف به اعتقاد من شوک تحریم و کرونا بر زندگی روزمره مردم و سختی زندگی چندین دهک، تلخی‌هایی را به وجود آورده که این اقدامات امروز ملموس نیستند اما در آینده‌ای نه چندان دور قضاوت درباره آنها صورت خواهد گرفت.

* امروز بار دیگر حرف سال قبل خود را تکرار می‌کنم: مردم، شما درست انتخاب کردید. این گزاره خدای ناکرده نه از باب تخفیف دیگر رقبای روحانی در دو انتخابات قبل است بلکه از جهت تقویت راهبردها و کسب دستاوردهایی است که سیاستگذاری‌های درست این دولت آن را قابل حصول کرده است. دولتی که از نمایش رونماها پرهیز داشت و به ساخت زیربناها تمرکز داشت. دولتی که به پایان کار نرسیده بلکه باید زیرساخت‌هایی برای ورود ایران به قرن جدید را آماده کند؛ دولتی که باید زیرساخت‌های لازم برای پرواز دولت بعد را مهیا کند؛ پس گرچه به فرود خود رسیده اما به فراز دولت بعد می‌اندیشد. به همین دلیل است که هفته پیش گفتم دولت تا آخرین روز کاری خود «هدفمند»، «امیدوار» و «استوار» ایستاده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باری زنبور درشت را گوی، عسل نمی‌دهی نیش مزن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه کلمه هم از مادر عروس

      • بدون نام

        بابابزرگ عروسه

      • بدون نام

        حقه باز ها خجالت بکشید

      • بدون نام

        این چه زندگیه برامون ساختین

      • بدون نام

        وقتی شعر را بلد نیستی لطفا ننویس:
        زنبور درست بی مروت را گو،
        باری چو عسل نمیدهدی نیشت چیست،

      • بدون نام

        خیلی رو دارین بخدا

      • بدون نام

        تو نگی کی باید بگه .

      • مهدی

        فقط شلوار تنمون مونده برامون.با تدابیر دولت تدبیر و امید.

      • حسین کرد شبستری

        شما درست انتخاب کردید!

        من اشتباهی ام!

      • بدون نام

        ولی با وجود تحریم و فشارحداکثری و گرانی ارز و کرونا و سیل و زلزله و غیره اداره مملکت کار راحتی نیست

      • بدون نام

        ولی با وجود تحریم و فشارحداکثری و گرانی ارز و کرونا و سیل و زلزله و غیره اداره مملکت کار راحتی نیست

      • جعفر عبافروش

        این سیاسیون بی دغدغه ی مفت خور یا کور و کرند، یا خودشون رو به ساده لوحی میزنند....
        چقدر هم از خود راضی اند....
        چقدر پاچه خوار همند....
        چقدر دور از مشکلات مردمند...
        چقدر دور از وافعیات جامعه اند....
        چقدر شعور سیاسی و دیپلماتیک پایینی دارند....
        کی بشه خانه نشین بشوند،

      • بدون نام

        اگر کرونا نبود اوضاع بدتر بودحجاج ارز می‌خواستند درهای خارج بسته شدو الا شاید دلار بالای 50000بوداز طرفی مردم از ترس کرنا تظاهرات و نمی کنند

    • علی

      درست میگه خخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • 007

        اگه رفسنجانی بود و ازش حمایت میکرد اری . ولی با رفتن رفسنجانی روحانی هم ترسید و عقب کشید

    • بدون نام

      اره باطرحهای پیش خورکردن بودجه مثه پیش فروش نفت به مردم معلومه چقدربه فکردولت بعدی هستی

    • یک ایرانی ( کاربر قدیمی )

      سر صبحی فحش میخواد .

    • بدون نام

      آرزو بر پیرمردهای مورنگ کرده،عیب نیست!

    • رضا

      آقای نوبخت شما در فضا سیر میکنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چندسال عقبی اززمان
        نوبخت چندسال پیش سخنگو بود

      • بدون نام

        این آقا که داره چرت میگه ربیعی نه نوبخت عزیز

    • منتظرالقائم

      بسم الله القصام الجبارین
      باصلوات برمحمد وال محمد ص
      منافقین بدتر از کفارنند
      نهروان ویالثارات الحسین اللهم عجل الولیک الفرج

      پاسخ ها

      • امین

        احسنت درود بر شما

      • بدون نام

        چه ربطی داره پرفسور؟!!!

      • بدون نام

        هان؟

      • ارسلان

        بستگی به تعریفت از منافقین چی باشه
        برای مثال برای ما مردم عادی کسی که نمیتونه ثبات اقتصادی ایجاد کنه منافق هست

      • بدون نام

        میشه معنی کنی

    • بدون نام

      ها تو دولت اخرشه همه دارن میبینن ...ای جان مادرت پیرمرد ساکت شو

      پاسخ ها

      • مهدی

        فقط شلوار تنمون مونده برامون.با تدابیر دولت روحانی.

    • بیاتی

      اگر شما اصلاحطلبان ، از روحانی حمایت نکنید کی میخواد حمایت کنه ؟؟!!؟؟؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا
        حق دارن دفاع کنن جیبهاشون پر شد

    • kami

      انتخابش برای شما حیف نون ها درست بود که به نوایی رسیدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی به ماست خودش نميگه ترش ربیعی اینو نگی چه بگی خود شیرین،

    • بدون نام

      برای شما، حتما.
      برای ما، اصلا.

    • بدون نام

      گول خوردیم رفتم پای صندوق رای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه گول خورديم به روحاني راي داديم
        من كه 1400 به رئيسي راي ميدم عاليه

    • بدون نام

      آره راست میگه برای اون بیست و چند میلیون و خود دولت و خانواده ها و آقازاده هاشون و سرمایه دارها،درست بود نه مردم عادی.

    • س ف

      دیگه بس است بس

    • بدون نام

      خدایی سرصبحی چی زدی ۲۴میلیون
      رای دادن به این بابا بدکردن برای
      دوردوم ازخداطلب توبه کنند بلکه خدا
      ببخشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا باید شبانه روز توبه کنن و طلب عفو،
        منکه هیچوقت نمیبخشمشون گول وعده ها را خوردن و با ندونم کاریشون بد بختمون کردن.

    • بدون نام

      ربیعی ای کاش استعفاکنی بری دیگه
      برنگردی

    • کهنه سربازارتش ملت ایران

      من یکباررای دادم غلط کردم

    • امیر

      دو کلام از مادر عروس......

      پاسخ ها

      • moabbd

        ای بابا توچته چرا این قد گیر میدی اه

    • بدون نام

      انتخاب گزینه بدتر و بدترین بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        که دقیق بدتر رو انتخاب کردین
        خود روحانی گفت اگه رییسی انتخاب بشه دلار میشه ۷ تومن
        کاشکی رییسی انتخاب میشد الان فوقش دلار ۱۰ تومن بود

      • بدون نام

        یه چیزی یاد گرفتین از اردیبهشت نود و شش دارین میگین.بین
        بد و بدتر مجبور نبودین حتما یکی رو انتخاب کنین که البته بدتر رو انتخاب کردین

    • چوپان دروغگو

      کاملا درست می‌فرمایید شما

    • عبدالرحمن

      خداوکیلی از روز تولدم یعنی از 1342 تاکنون حتی یه بار هم نه دیده ام و نه شنیده ام که سر مردم کلاه نره!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • aroa

      فک کنم تنها کسی که از روحانی سود برد اون پیرمرده تو عکس باشه

    • بدون نام

      آقای علی ربیعی
      مرسی که هستی
      همین

    • بدون نام

      بله درست بودبه شرطی که به قولهاش عمل میکرد.نه اینکه همش وعده دروغ بده

    • بدون نام

      برای اختلاسگرها خوب بود

    • بدون نام

      فرشته خدا بود
      همه رو از عرش به فرش اورد
      قبلا میگفتیم خدا عمرشون بده
      اما الان میگیم خرایا هر چه زودتر نابودشون بگردان

    • حاجی

      به روباه گفتند شاهدت کیه گفت ....

    • اریا

      آره درست بود مخصوصا چندتا خبر بالاتر و بخونی

    • ۰۰۰

      اقای سخنگو جوک گفتی عزیزم

      پاسخ ها

      • قالی سق

        بدبخت خانواده پدرمادرخانوادت به خاطرتودارن فحش میخورن

    • بدون نام

      واسه شماها خوب بود،جیب هاتون پر پول شد....
      ولی مردم بدبخت تر و بیچاره تر شد ....
      ولی واقعا خودمون مقصر هستیم که ب شعار ازادی و بزن برقص رای دادیم و فکر نان شب نبودیم

    • بدون نام

      خخخخخ

    • بدون نام

      بله برای شما که نان نوایی رسیدن تا اخر عمر و چند نسل دیگر راحت زندگی میکنید

    • بدون نام

      هیچکدام از این حرفهای شما را نخوندم ولی پیشنهاد میدم نظر سنجی بزارید در مورد عملکرد دولت بعد تعریف و تمجید کنید

    • بدون نام

      مردم را نابود کردید،خدا نابودتان میکند،ظلم پایدار نیست.

    • بدون نام

      واسه جیب پر کن ها عالی بوده !

    • غ ر

      جناب ربیعی نفست از جای گرم بلند میشه خبر زندگی مردم نداری که تو چه فلاکتی زندگی میکنند .مردم دیگه الان چاره ای جز تحمل چند ماه دیگر این دولت ندارند

    • بدون نام

      این قماش خیلی خوب بلدن گنجیشک رو جای قناری جا بزنن

    • علی

      خدا واکیلی تو محرم نزارید دیگه فحش بدیم ....بزارید محرم تموم بشه بعر حرف بزنید

    • محمود۷۷۷

      وقاحت از شما میباره دلار ۲۷۰۰۰ هزاری تو دولت برجامی شما تجربه شد. نیشکر هفت تپه و هپکو چه خبر سخنگو

    • مجیدرضاحاجی وثوق

      اکثرمردم به اقای روحانی رای دادند وقران میگوید اکثرهم لایعقلون اکثرهم لایتفکرون اکثرهم لایعلمون. رای اکثریت جامعه حکم برعقلی بودن ندارد.

    • بدون نام

      جناب ربیعی ، این حرفا وقتی قابل هضم و درکه که من دغدغه نان نداشته باشم ، دغدغه نباشه آرامش روحی هست و آرامش روحی که باشه انسان با فراغ بال و دقت حرفای مسئولین رو میخونه و تحلیل میکنه

    • بدون نام

      به جز خاتمی تا حالا هیچ رئیس جمهوری به فکر دولت بعد نبوده وبدهی بالایی از خودش به جا گذاشته برای دولت بعد فقط خاتمی صندوق ذخیره ارزی را پر وپیمون تحویل احمدی نژاد داد که اونهم بر بادش داد

    • بدون نام

      طبیعیه که تو و همکارات این حرفو بزنی ولی نظر مردم غیر از اینه.نه اینکه اگر کس دیگری انتخاب شده بود شق القمر میکرد،نه همتون یه نقطه اشتراک دارین ناتوانی و عجز در مدیریت و فساد و دروغ

    • سعید

      ای پاچه خوار بازم فکر نکرده دهنتو باز کردی.

    • مجید

      ای خدا ما رو بخورر! راحت شیم.

    • بدون نام

      با اختلاف بهترین جوک سال....

    • بدون نام

      بلی به گفته خاندان هاشمی ..اگر آنها نبودند روحانی ۳ درصد هم رای نمی آورد ...لعنت بر مسببان این وضع .

    • میلاد

      پاچه خوار حسنه،خخخ،،

    • بدون نام

      اگر جرأت دارید یه انتخابات مجازی بزارید دوباره مردم به شما رای بدن..

    • ۹

      آره جان خودت

    • بدون نام

      برو بابا جوک نگو ما که بیچاره شدیم تو که حقوق بالا میگیری و مشکلی نداری بدبخت وبیچاره مردم

    • بدون نام

      بیش از اندازه درست بود سالی که نکوست از بهارش پیداست

    • زندیه

      مردم باید بگن نه تو خجالت بکش دلار ۲۳ تومان خانه ۱۰ برابر ماشین ۱۰ برابر و..............

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزرگترین اشتباه مردم رای به حسن بود که با تبلیغات دروغ در اخرین لحظه در فضای مجازی بر علیه فرد مقابل مردم گول خوردند و به حسن چاخان رای دادند که نتیجه اش ویرانی کشور و فقر و فلاکت نتیجه انتخاب غلطشون بود

    • بدون نام

      خودتم میدونی فقط میخوای نمک بزنی ب زخم مردوم با کته سه ایکس لارجت

    • امین

      اقای سخن گو من نمیدانم کجای انتخاب درست بوده مردم انچه بدبختی بود را تجربه کردند با فلاکت دست وپنجه نرم میکنند ظلم وفساد در اوج خود عدالت حلقه مفقوده گرانی بیداد چراغ خاموش اجناس را گران میکنید شجاعت در وجودتان نیست به خدا مردم را طوری گرفتار کردید اگر کسی هم پیدا شود اوضاع را در حد امریکا هم درست کنه ولی ع واقب اجتماعی ان نسلها دامن گیر ماست اقتصاد فرهنگ سیاست چنان به فنا رفته که حتی افقانستان از ما جلو زده دین اسلام بماند

    • بدون نام

      اره جون بابا خیلی درست بود بررگترین اشتباهم رای دادن به روحانی بود

    • بدون نام

      شما باید همدیگر را تایید کنید

    • بی نام بی نام

      راست میگه میخادزمینه پروازدولت بعدرافراهم کنه.میخادنفت رابفروشه پول رابگیره خرج کنه وولت بعدرابدهکارکنه تاچندسال بدهی این آقاراپرداخت کنه .علی برکت الله.

    • بدون نام

      اگه تو وامثال تو تاییدش کنید
      ی سر برو بیرون ببین مردم چی می گند

    • بدون نام

      نکنه می خوای دست مریضاا هم بهت بگیم بابا جمع کن کاسه کوزهاتو

    • arsenal

      خجالت داره بخدا خدایا اینا کی هستن دیگه

    • بدون نام

      آره مگه اینکه خودتون از خودتون تعریف کنید

    • محمد علی

      خیلی درست بود دلار 25 هزارتومان پراید 100 میلیون تومان پژو پارس 160 ملیون تومان

    • غریبه

      ز خود گفتن مایه...

    • بی نام

      ای وای بر اسیری که از یاد رفته باشد/در دام افتاده باشد صیاد رفته باشد

    • Amir sheikhi

      انتخاب درست فقط واسه وزرا و بستگان درجه یک روحانی ایدآل بود درآمدتون با دلاره وجدان هم ندارین راحتین

    • بدون نام

      ایران هزاروچهارصد سال از دنیا عقب ماند

    • بدون نام

      تو خودت اشتباهی هستی وزیر کار شدی همه رو بیکار کردی

    • سهیل

      بووووووووووووووووووووووقققققققققققق

    • mksh

      تو تعریف نکنی کی تعریف کنه راست مبگی ی نظر سنجی بزارید

    • بدون نام

      خوبیش أین بود که مردم فهمیدن اصلاح طلب و اصولگرا ،باهم فرقی ندارن

    • سالک

      واقعا این حرفاتون وقاحت میخاد که شما کم ندارید.... عجب موجوداتی هستین شما..

    • بدون نام

      به روباه گفتند کو شاهدخ ؟ گفت دومم

    • بدون نام

      شما یه جایی گیر بیار که اسمی از دولت باشه و زیر اون متن یا گفتگو مردم حمایت کرده باشن!!پس چرا مردم ناراضی ان؟از کجاتون در میارین این انتخابای درستو

    • بدون نام

      برای جنابعالی خوب بوده

    • سیروس

      برا تو یکی که بد نبوده

    • بدون نام

      با تفکر انگلیسی و وطن فروشی شما درست میگی.

    • بدون نام

      معلومه ادم کودن هم متوجه میشه شماها دستتان توی یه کاسه هست معلومه ازش دفاع میکنی

    • محمدی

      دلیل انتخاب غلط همین بست که روحانی شما و امثال شماها را که هه را از به تشخیص نمیدهید ِدر کابینه راه داد .

    • kak

      سلام . بیشتر نظرها را خواندم .با شرایطی که در پس پرده است ربیعی درست میگه . ولی ما ملت چون از آن خبر نداریم و نامحرم این کشور محسوب میشویم از حقایق بی اطلاعیم به خاطر همین احساس میکنیم دولت دروغ میگه. یک کلام اگر مسئولین شهامت داشتن و تمام مسائل پشت پرده را به مردم می گفتن این مردم اینقدر از دست دولت جری نمی شدن.

    • بدون نام

      درود بر دکتر روحانی

    • بی نام

      شما این حرفو نزنین کی بزنه؟ اگه شمارو بلفرض یه پست معمولی مثل یه کارمند ساده میداد تا صد سال دیگه همچین حرفی نمیزدی منم اگه جای شما بودم همین حرفو میزدم

    • بدون نام

      من اگر ده دفع دیگر بتواند ثبت نام کند دو باره به دکتر روحانی رای می دادم

    • بدون نام

      همین آدمها که به دکتر روحانی حرف می زنند یک سال دیگر که دوره ایشان تمام شد پشیمان می شوند

    • بدون نام

      یکسال دیگر از این حرفهاتان پشیمان میشوید همین آدمهای که به دکتر روحانی حرف می زنند .

    • بدون نام

      ماست بند نمیگه که ماست من ترشه!

    • علی

      اگر برجام امضا نمیشد به اعتراف کری و اوباما ساختار تحریم ها کاملا فرو میپاشید و ضررشون به امریکا بر میگشت و الان دیگه دلار 25 تومن نداشتیم و جون مردم رو به لبشون نرسونده بودین که بخوایم نگران تحریم ها و ... باشیم.

      شما اگه جگرشو دارید با رائفی درباره برجام مناظره کنید نه اینکه مثل ترسوها فقط یه طرفه حرف میزنید

    • بدون نام

      ملت ایرانی را بدبخت و بیچاره کردین با دلار 23هزار تومان.قدرت خرید مردم صفر شده. فقط خودتون و دوروبریهاتون دارین کِیف میکنین

    • بدون نام

      متاسفم مشک آن است که خودببویدنه آنکه ربیعی و حضرات بگوید

    • بدون نام

      خجالت دارد چقدر پرو هستی از چه دولت و تدبیری حرف میزنی ملت بیچاره کردی

    • بدون نام

      مردم زیر فشار فقر دارن لی می‌شود بعضی از مردم نون شب برای خوردن ندارد

    • بدون نام

      ۱۰۰ در ۱۰۰ نادرست و اشتباه تاریخی بود ۰۰۰ و ۱۰۰ در ۱۰۰۰ نادرست

    • بدون نام

      از نجابت مردم خجالت بکشید.لجن پرانکنی نکنید

    • من

      به فکر مردم نیستید فقط و فقط زوم کردین که پوزه آمریکا به خاک بخوره مردم برای شما اهمیتی نداره

    • بدون نام

      این قسمت .. ماستمون ملسه!!!!

    • استقلال فراشبند

      والاخیلی پرروهستین.
      آخه شماچه کارنامه ای دارین؟
      اگه آمریکادرسازمان ملل شکست میخوره ازقدرت موشکی وبازدارندگی سپاه هست نه عملکرددولت متبوع شما.واقعامتاسفم برای ماملت که شماتصمیم گیرنده هستید.

    • بدون نام

      غلط اندر غلط بود

    • بدون نام

      باید خدا رو شکر کنیم که بدتر از این نیست

    • cr7

      خوبه انتخابمون درست بوده وضعیتمون اینه

    • بدون نام

      از این انتخابم بسیار پشیمانم ولی چه سود

    • بی سواد

      بله بهترین دولت بهترین رییس جمهور و بهترین وزرا
      ببخشید ما مردم لیاقت شما رو نداشتیم هلالمون کنید که مردم خوبی نبودیم
      انشاالله بتونیم جبران کنیم

    • شاپور خان از کرج

      بله از نظر شما بله خداوند بیچارتون کنه که ما را بیچاره کردید ما داریم از گرسنگی میمیریم

    • م

      ده به رو اصلا روحانی به رییس جمهور مدام العمر

    • بی.نام

      هروقت.مثل.مردم.سختی.کوشیدی می فهمی.رئیس.تو.چه.بلای.سر.مردم اورد.مردم.بیچاره.شدن.

    • هموطن

      والله مردم رو داغون کردید با این کردار و رفتارتون.کسی هم نیست جوابتون رو بده.ولی خدا در کمین از شما و زن و بچه تون نگذره انشآلله

    • هاردی

      می‌گویند دختری که مادرش زیاداز
      اوتعریف کند برا داییش خوبه حالا
      تایید کردن این آقا کوری عصاکش
      کوردگرشود

    • م.ح

      ما غلط کردیم بهش رای دادیم.امیدوارم دیگه از این غلطها نکنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      ای دروغگو ناغلا بازهم فریب مردم

    • بدون نام

      به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم

    • بدون نام

      معیشت مردم ووضعیت اقتصادی گویای این مطلب هست

    • محمدرضا

      ای کاش رای گیری فقط بین دو سه تا نامزد نباشه ...مردم مجبور نشن بین بد و بدتر ..بد رو انتخاب کنند....ما که با شماها به فنا رفتیم.....واقعا نابود شدیم ...وشماها خیلی رو دارید.....هیچکدوم تون شهید رجایی نشده و نمیشه....

    • بدون نام

      ربیعی خیلی بانمکه خخخخخخخخخخخ

    • رضا

      خدایی حسن روحانی دمت گرم

    • امیر

      اگر اعتماد به نفس این آدم رو من داشتم الان کل دنیا رو فتح میکردم.اعتماد به سقففففففففففف

    • بدون نام

      مسعولین چون با مردم و مثل مردم زندگی نمیکنند مثل مردم کمبود ندارند واگر در اداره امور ضعیف عمل کنند باز باید ادامه دهند وووچه روحانی باشه چه کس دیگه

    • بدون نام

      حتما برا تو خوب بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج