۱۰۲۹۷۲۵
۲۳ نظر
۵۰۰۷
۲۳ نظر
۵۰۰۷
پ

فرزندانمان را به مدرسه بفرستیم یا نه؟

یک استاد اپیدمیولوژیست می گوید: کودکان بیشتر از آنکه از گرفتن کرونا ویروس آسیب ببینند، از نرفتن به مدرسه آسیب خواهند دید.

ایسنا: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش تمامی مدارس کشور از ۱۵ شهریورماه طبق سه سناریو از قبل تعیین شده باز خواهند شد که همین موضوع نگرانی هایی را برای خانواده ها و والدین ایجاد کرده است.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش حداقل ۳ سناریو برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید برای مناطق قرمز، زرد و سفید تدوین شده است که براساس بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده برقراری کلاس و آموزش در مناطق قرمز صرفاً به‌ صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و آموزش‌های تلویزیونی، در مناطق زرد به‌ صورت ترکیبی و به‌ صورت ترکیب مجازی و حضوری و با تصمیم‌گیری شورای مدرسه و در مناطق سفید به‌ صورت حضوری خواهد بود

یکی از مدل‌های تعریف ‌شده در بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، مربوط به مناطق زرد است که در این شرایط با توجه به تصمیم‌گیری شورای مدرسه می ‌توان دانش آموزان را به گروه‌ های کوچک‌تر تقسیم‌بندی کرد؛ لذا ممکن است بخشی از آموزش‌ها به ‌صورت مجازی و بخشی حضوری باشد یا دانش آموزان در گروه‌های زوج و فرد و به ‌صورت گروه‌های کوچکتر در کلاس‌های درس حاضر شوند.

حال این سناریوها و آغاز سال تحصیلی جدید از چند روز آینده نگرانی جدی را برای خانواده ایجاد کرده و خانواده ها را بر سر دوراهی مدرسه و کرونا قرار داده است.

پروفسور "کریس وایتی" استاد اپیدمیولوژیست و رییس انیستیتوی ملی تحقیقات بهداشتی انگلیس با اشاره به باز شدن مدارس از چند روز آینده و خطرات ناشی از شیوع دوباره این ویروس به دلیل بازگشایی مجدد مدارس گفت: شانس و احتمال مرگ و میر کودکان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ تقریبا به صورت غیرقابل باوری خیلی کم است اما از دست دادن تحصیل و درس می تواند آسیب های دراز مدتی را برای کودکان به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کووید ۱۹ می تواند چالشی برای حداقل ۹ ماه آینده دنیا باشد افزود: تقریبا غیرمحتمل و بعید است که واکسن این بیماری در سال ۲۰۲۰ کشف و تولید بشود اما با یک احتمال معقول، امکان آماده شدن این واکسن برای زمستان ۲۰۲۱ وجود دارد.

فرزندانمان را به مدرسه بفرستیم یا نه؟

این استاد اپیدمیولوژیست با تاکید بر اینکه بسیاری از کودکان احتمالا از نرفتن به مدرسه ضربه خواهند خورد اظهار کرد: نشانه های خیلی واضحی در انگلستان و سایر کشورهای دنیا وجود دارد که کودکان خیلی کم فرم های شدید این بیماری را به طوری که به خدمات بیمارستانی (بستری شدن) نیاز داشته باشند، می گیرند

وایتی با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق کودکانی که به دلیل ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند دارای بیماری های زمینه ای و شرایط سلامتی بسیار جدی از قبل بوده اند اضافه کرد: نشانه هایی وجود دارد که نرفتن بچه ها به مدرسه، احتمال بیماری های روانی و جسمی برای آنها را در دراز مدت افزایش خواهد داد.

رییس انیستیتوی ملی تحقیقات بهداشتی انگلیس با بیان اینکه مردم نیاز دارند بپذیرند که با فرا رسیدن فصل های پاییز و زمستان، قطعا فشار بیماری افزایش پیدا خواهد کرد افزود: اگر ویروس در میان افراد جوان تر دیده شود، می تواند برای گروه های سنی بالا و آسیب پذیر، گسترش یابد پس نتیجه می گیریم که حداقل برای ۹ ماه آینده یک چالش واقعا جدی در دنیا وجود خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کودکان می توانند ویروس را به بزرگترها انتقال دهند؟ گفت: آن چیزی که به نظر می رسد این است که انتقال ویروس از کودکان به بزرگسالان خیلی کمتر از انتقال از بزرگسال به بزرگسال است.

وایتی با اشاره به اینکه بازگشایی دوباره مدارس قطعا سبب افزایش ارتباطات خواهد شد ادامه داد: واقعیت این است که باز شدن مدارس احتمالا منجر به افزایش انتقال ویروس در سطح جامعه خواهد شد اما بخش اعظم این انتقال ویروس غیرمستقیم خواهیم بود.

این اپیدمیولوژیست در پاسخ به این سوال که آیا کارکنان مدارس در خطر این بیماری هستند گفت: داده ها نشان می دهد که انتقال و شیوع ویروس از کارکنان به کارکنان شاید مهمتر از آن باشد که آن را از دانش آموزان بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مانند سایر محل های کار ارتباط کارکنان در مدارس با یکدیگر و انتشار ویروس از یکی به یکی دیگر می تواند سبب جاری شدن عفونت شود افزود: حتی با بهترین فعالیت ها و اقدامات نیز نمی توان ریسک انتقال ویروس را به صفر رساند و ما واقعا در این مورد کاملا واضح هستیم و نمی خواهیم وانمودی غیراز این داشته باشیم.

وایتی در پاسخ به این سوال که آیا می توان مدارس را کاملا ایمن کرد؟ گفت: باید با انجام اقدامات بهداشتی و تمیز کردن مکان ها در مدارس خطرات را به حداقل رساند اما این هشدار را می دهیم که مانند هر مکان کار دیگری نمی توانیم بگوییم که خطر را می توان به صفر کاهش داد.

این اپیدمیولوژیست درباره واکسن کرونا نیز می گوید: کاملا شگفت زده خواهد شد اگر دنیا بتواند تا قبل از زمستان یک واکسن بسیار موثر برای استفاده انبوه در درصد زیادی از جمعیت دنیا را تولید کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کودک اگر مبتلا بشه کل خانواده رو هم مبتلا میکنه پرفسور

      پاسخ ها

      • اولیا دانش آموز

        ما که نمی فرستیم . شما خود دانید !

    • Bndboy

      میفرستید یا نمیفرستید دست خودتونه ولی یادتون باشه که با همین بچه ها توی بازار و مسافرت و حتی عروسی هم رفتید

    • بدون نام

      شما یا نمیفهمید یا خودتون رو به نفهمی زدید،،،،،تا وقتی واکسنش نیومده تو کشور و جواب مثبت نگرفته کسی نباید مدارس باز بشن میخواید کشت و کشتار بندازید بین بچه های مردم احمقا،،،،مناطق قرمز زرد سفید این حرفا مسخره بازیه،،،،باید واکسنش زده بشه بعد،،،،خر که خره باید بفهمه،،،،فقط مجازی

    • م.د

      خودش هم نفهمیده چی گفت صحبت از ۱۴ میلیون دانش اموز یعنی تجمع و تردد غیر قابل تصور این اقا در هر روز سرویس .تاکسی.همراهی والدین .....هیچ اداره و وزارتخانه ای به اندازه اموزش و پرورش اینقدر جمعیت بالایی نداره و اینقدر هم بازندگی تقریبا تمام خانواده ها در ارتباط نیست
      امکانات کم مدارس هم هست

    • بدون نام

      سال گذشته و در زمان اپیدمی N1H1 که میزان سرایت آن بسیار کمتر از کروناست، فرزندم بیمار شد و همه ی اعضای خانواده بعد از او بیمار شدند.
      سلامتی فرزندم و اعضای خانواده ام برای من مهمترین مسئله است و با علم ناقص شما ان را به خطر نمی اندازم

    • بدون نام

      شما پرفسورا هنوز نمیدونید این ویروس چیه و درمانش چیه حالا دارین تشخیص میدین از بچه به بزرگ منتقل نمیشه شماها اگر میتونستین واکسن که هیچ یه درمان میساختین انقدر آدمهای بیگناه تلف نشن برید با این تزهاتون

    • پدرام

      نه نفرستید کرونا تا مهر هست تا نه ماه هست

    • بدون نام

      نه فرستیم

    • بدون نام

      یکی به این بنده خدا فوت دختر بچه 8 ساله اصفهانی در اثر کرونا رو یاد آوری کنه

    • نامیا

      رفتن مدرسه اشتباه محضیه که هرخانواده انجام بده

    • بدون نام

      نمی فرستیم کل ایران مبتلا خواهند شد یه دانش اموز می تواند کل خانواده ومعلم وغیره رو الوده کنند ما از زمان کرونا حتی از شهر خارج نشدیم انهایی رفتن برید بپرسید حتما یا خوشان یا فامیل شان مبتلا کردن یا فوت کردند وسلام

    • بدون نام

      نمیفرستیم تا زمان امدن واکسن.شوخی باجان ادمهاست مگر

    • بدون نام

      فقط بایدسطح فرهنگ مدارس مجازی رابالا بردتا مثل بعضی کشورها مدارس مجازی باشدفکر اینترنت رایگان باشید به جای گشایش مدارس آلوده

    • بدون نام

      بچه ها هم مبتلا میشن ، اینم که میگن بفرستید مدرسه برای جیب گشاد خودشونه نه بچه ها . هرکسی تو این اوضاع به فکر منفعت خودشه .

    • محمدی

      من هم نمیفرستم

    • مهناز

      حالا یه سال مدرسه رو تعطیل کنن چه اتفاقی میفته هیچی نمیشه کلا تعطیل کنن مدارس رو خیلی بیماری سختیه خیلی

    • اراد

      این بچه ها یکیشون ناقل باشن بادستشویی رفتن کلی ازبچه هارا الوده میکنه چرانمیفهین بی مسولیت ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلابایدیکی دوسال دیگه مدارس بسته باشن تاکلااین بیماری ریشه کن بشه یاواکسنش تهیه کنن .

    • بدون نام

      من نمی فرستم به هزاران دلیل اون که بازار و عروسی و سفر ....رفته یانرفته کار ندارم ممکنه رفته باشه ولی تمام پروتکل های بهداشت فردی رو رعایت کرده باشه .ویا اینکه در کنار خانواده بوده و همش به بچه گوشزد زده شده ولی آیا در مدرسه بهداشت رعایت می شه یانه

    • ام.م

      آخه این چه مسخره بازی ،مدارس اصلا باز نکنید ،فقط از طریق مجازی به بچه ها آموزش بدید شما میخواهید بچه ها رو درگیر کنید ،الکی که نیست ،با جون آدمها بازی نکنید

    • ام.م

      مسئو لین بچه هاخودتونم میرن مدرسه یا خصوصی درسشون میدن؟؟؟

    • بدون نام

      نخیر منکه نمیفرستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج