اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۳۰۶۶۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

دریافت مجدد سیگنال‌های منظم از اعماق فضا

منجمان با بررسی الگوی یک سیگال رادیویی از اعماق فضا به نظم و توالی ارسال آن پی بردند که این موضوع امید‌ها را برای شناسایی حیات در سیارات دیگر افزایش داده است.

خبرگزاری تسنیم: منجمان با بررسی الگوی یک سیگال رادیویی از اعماق فضا به نظم و توالی ارسال آن پی بردند که این موضوع امیدها را برای شناسایی حیات در سیارات دیگر افزایش داده است.

یکی از چالشهای اساسی بشریت پیدا کردن حیات و شناسایی موجودات زنده دیگر در سیاره‌ای غیر از سیاره زمین است و یکی از سوالات اساسی بشریت این است که آیا حیات در سیارات دیگر وجود دارد؟

در راستای پاسخ به این سوال منجمان و محققان چینی و آلمانی یک سیگنال رادیویی را که از یک رادیو تلسکوپ چینی دریافت شده بود مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که این سیگنا دارای نظم در ارسال است.

دانشمندان روی الگوی این سیگنال رادیویی که در ژوئن سال گذشته دریافت شده بود تحقیقاتی انجام دادند و با توجه به این الگوی ارسال انتظار داشتند که این سیگنال مجددا در ماه آگوست ارسال شود که دقیقا طبق پیش‌بینی ستاره شناسان این اتفاق افتاد. همین نظم در توالی و ارسال سیگنال رادیویی ستاره شناسان را نسبت به وجود حیات در دیگر سیارات امیدوار کرده است.

این سیگنال رادیویی که با عنوان FRB۱۲۱۱۰۲ ثبت شده است انرژی بالایی داشته و تکرار آن الگوی منظمی دارد، اغلب سیگنالهای رادیویی از فضا دریافت می شوند اما هیچکدان دارای نظم و روند مشخصی نیستند.

تحقیقات بر روی روند دریافت سیگنال از طریق رادیو تلسکوپ چینی تا مارس ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت تا شاید اطلاعات دقیقتری از این سیگنال کسب شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام کویت ه پیرهن کنه کرده سیکنال پهن کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج