۱۰۳۰۹۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

توضیح درباره دریافت مطالبات ایران از آمریکا

رییس کل بانک مرکزی گفت: تا کنون سه قسط از ۸ قسط توافق ژنو به مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار دریافت شده و دو قسط چهارم و پنجم نیز در راه است.

خبرگزاری ایرنا: رییس کل بانک مرکزی گفت: تا کنون سه قسط از ۸ قسط توافق ژنو به مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار دریافت شده و دو قسط چهارم و پنجم نیز در راه است.

ولی الله سیف در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت بازگشت دارایی های ایران و منابع مربوط به تفاهمات ژنو، گفت: تا کنون با استفاده از زمینه های ایجاد شده و بهره گیری از سه بانک ژاپنی و یک سوییسی سه میلیارد دلار از منابع موجود در بانک مرکزی ژاپن به حساب بانک های ایرانی غیر تحریمی نزد بانک های مذکور منتقل شده است .

او گفت: هدف از انتقال منابع با توجه به تفاهمات انجام شده در ژنو بهره گیری از آنها برای تامین بهای کالاهای اساسی و دارویی کشور است.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: بر اساس تفاهم ژنو بانک مرکزی مجاز است از منابع حاصل صادرات نفت به صورت نا محدود برای واردات کالاهای اساسی و دارو به منظور واردات کالاهای مورد نیاز اقدام کنند.

سیف گفت: از محل ۴.۲ میلیارد دلار تا به حال سه قسط سررسید و به حساب های بانک مرکزی واریز شده که یک قسط در بانک سوییسی BCP و دو قسط دوم و سوم به بانک مسقط منتقل شده است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: این مبالغ بر اساس اولویت های مصرف واردات کالاهای مورد نظر و همچنین تامین طلا و اسکناس مورد نیاز در داخل کشور خواهد رسید.

او درباره دریافت قسط های چهارم و پنجم نیز گفت:پس از اتخاذ تصمیم در رابطه با بانک گیرنده حواله در مورد مقصد حواله نسبت به دریافت اقساط چهارم و پنجم بزودی اقدام می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج