جاباما
۱۰۳۱۴۷۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هیئت‌ها از دسته‌روی پرهیز کنند

رییس شورای هیئات مذهبی کشور ضمن اشاره به برگزاری مجالس عاشورا با شکوه و دقت کامل گفت: حفظ جان مردم اولویت اصلی در کنار اقامه عزای سالار شهیدان است و از این‌رو همه مجالس باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و در فضای باز برگزار شود.

خبرگزاری ایرنا: رییس شورای هیئات مذهبی کشور ضمن اشاره به برگزاری مجالس عاشورا با شکوه و دقت کامل گفت: حفظ جان مردم اولویت اصلی در کنار اقامه عزای سالار شهیدان است و از این‌رو همه مجالس باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و در فضای باز برگزار شود.

«نوشاد نوشادی» رییس شورای هیئات مذهبی کشور گفت: انقلاب اسلامی و کشور ما با نهضت حسینی عجین شده است و آرمان‌های این نظام مقدس نشات گرفته از قیام عاشورا است.

وی گفت: محرم امسال و برگزاری مجالس حسینی بخاطر شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و شاید در یک قرن اخیر کمتر شاهد برگزاری چنین مجالس و مراسم محرم با این سختی‌ها و مشکلات و محدودیت‌ها بوده ایم.

رییس شورای هیئات مذهبی کشور اضافه کرد: امسال جریان مقاومت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری بر شور و شعور حسینی به‌ویژه در بین جوانان افزود و نقش مدافعان حرم و شهید قاسم سلیمانی شور و شعور و نظم و دقت را در مجالس عزاداری سراسر کشور تقویت کرد.

نوشادی ضمن قدردانی از عزاداران، مداحان، سخنرانان، و هیئات مذهبی که در رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته‌اند، ادامه داد: حفظ جان مردم اولویت اصلی در کنار اقامه عزای سالار شهیدان است و در همین خصوص هیئات از هرگونه دسته روی و تجمع در روزهای تاسوعا و عاشورا پرهیز کنند و همه مجالس باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و در فضای باز برگزار شود و از مردم عزادار و شیفتگان مکتب حسینی در سراسر کشور انتظار می‌رود با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا (ع) عرض ارادت نموده و با بانیان مجالس و ناظرین بهداشتی و دستگاه‌های انتظامی نهایت همکاری و دقت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰ میلیون ماسک بهداشتی در بین هیئات مذهبی کشور توزیع شده است، از کمک ها، مساعدت‌ها و راهبری‌های سازمان تبلیغات اسلامی بعنوان متولی مجالس حسینی قدردانی و از ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت در همکاری و نظارت بر توصیه های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها، سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح کمک مومنانه شمیم حسینی‌، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هلال احمر و موسسات خیریه که در تامین و توزیع اقلام بهداشتی و ماسک به هیئات کمک نمودند قدردانی کرد.

نوشادی گفت‌: اطعام و نذورات بصورت پذیرایی و پخت وپز مناسب نیست و توزیع نذورات صرفا باید با رعایت موارد بهداشتی و بسته بندی و ترجیحا خام انجام پذیرد.

وی همچنین گفت کمک های مومنانه هیئات به نیازمندان و اقشار اسیب پذیر امسال با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم متفاوت تر و بیشتر از سالهای گذشته بوده است.

رییس شورای هیئات مذهبی کشور گفت: با هماهنگی انجام شده بین سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امورخیریه و صدا وسیما هماهنگی و تدابیر لازم برای استفاده از ظرفیت فضای باز و بیرونی بقاع و امام زاده گان شاخص در کشور انجام گرفته تا برخی هیئات و دسته جات عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا بتوانند با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری و چهارپایه خوانی را در این اماکن بر اساس برنامه ریزی و زمان‌بندی صورت گرفته انجام دهند، وی در پایان با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا گفت از همه هیئات و بانیان مجالس و روحانیت معظم انتظار می‌رود با رعایت فاصله اجتماعی و شرعی به اقامه با شکوه نماز ظهر عاشورا اهتمام ویژه داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج