اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۳۲۳۱۵
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

باید با خودمان بجنگیم نه با کروناویروس! ‏

منصور مطفری در سرمقاله امروز آفتاب یزد با عنوان با خودمان بجنگیم نه با «کروناویروس! ‏ نوشت: به جای آن که با خودمان، با ‏عادات بیمارگونه‌ی خود در عدم رعایت مسائل و موارد بهداشت فردی و عمومی، با فراموش شده‌های زندگی ساز؛ داریم با کرونا ‏می‌جنگیم! عجیب‌تر این که اصرار داریم کروناویروس را شکست دهیم!

منصور مطفری در سرمقاله امروز آفتاب یزد با عنوان با خودمان بجنگیم نه با «کروناویروس! ‏ نوشت: به جای آن که با خودمان، با ‏عادات بیمارگونه‌ی خود در عدم رعایت مسائل و موارد بهداشت فردی و عمومی، با فراموش شده‌های زندگی ساز؛ داریم با کرونا ‏می‌جنگیم! عجیب‌تر این که اصرار داریم کروناویروس را شکست دهیم!

یعنی با عدم رعایت چند آیتم ساده، می‌خواهیم به جنگ ‏یک ویروس ناشناخته، مهلک و مرموز برویم که بعد ۹ ماه هنوز علم پزشکی و آزمایشگاه‌های مهم و مجهز دنیا برای تقابل با آن به ‏جز همان چند مورد بالا راهی نیافته اند! مجهز‌ترین آزمایشگاه و پیشرفته‌ترین کشور‌های دارای علم مدرن پزشکی به مردمان ‏سرزمین خود توصیه می‌کنند: در فضا‌های سرپوشیده‌ی پر ازدحام حاضر نشوید، همواره «ماسک» بزنید، «فاصله اجتماعی» را ‏رعایت کنید، «شستشوی»‌ی دست‌ها فراموش نشود، برای لمس سطوح، حتماً از «دستکش یک بار مصرف» استفاده کنید. همانی ‏که ما به سان حصاری قطور سعی داریم از آن عبور کنیم، فرار کنیم و تازه جان به سلامت در بریم مثل آن می‌ماند که در یک ‏بیمارستان مجهز بستری باشیم، اما برای فرار از آمپول زدن از طبقه دوازدهم به پایین بپریم تازه انتظار داشته باشیم زنده بمانیم! ‏

طی روز‌هایی که گذشت به خصوص دو روز تاسوعا و عاشورا، جلوه‌هایی از شور و شعور حسینی این بار در رعایت پروتکل‌های ‏تعیین شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، از سوی عزاداران حسینی در سرتاسر کشور به نمایش درآمد. در این خیل عظیم شاید ‏مواردی نیز به سبب برخی سهو‌ها و ساده انگاری ها، برخی پروتکل‌ها رعایت نشد که خود نشانگر همین مسئله است که به جای ‏جنگیدن و نابودی کرونا باید با خودمان بجنگیم.

باید کروناویروس را برای مدتی در کنار خود پذیرا باشیم منتها شرایط و ضوابط ‏همزیستی با یک ویروس مرموز و ناشناخته را یاد بگیریم. باید با عادات بدِ خود بجنگیم. باید با باور‌های غلط بجنگیم و آموخته‌های ‏بهداشتی برای مصون ماندن از بیماری اعم از کروناویروس و ... را بازآموزی کنیم. باید به خودمان بقبولانیم این بار بشر در ‏تقابل با این ویروس زانوی عجز بر زمین زده است. باید باور کنیم این ویروس شاید یک دهه در این کره‌ی خاکی جاخوش کند ‏اصلا وقتی به جای مبارزه می‌گویند مقابله با ویروس کرونا یعنی رعایت چند بایدِ بسیار ساده و جان به سلامت در بردن. ‏

این روز‌ها همه در به در به دنبال اخباری امیدوار‌کننده می‌گردند که بالاخره تکلیف واکسن ویروس کرونا چه می‌شود. از کدام ‏کشور قرار است واکسن وارد کشور شود. قیمت آن چند است. به دست همه خواهد رسید یا نه، اما فراموش کرده‌ایم که با یا بدون ‏حضور کروناویروس، ما باید این چند مورد را که بسیار ساده و معمولی است رعایت کنیم از کجا معلوم؛ شاید کرونا ویروس که ‏نرفت هیچ، همین روز‌ها میزبان ویروسی دیگر شد خطرناک تر، پیچیده‌تر و مرموز تر؛ چه می‌کنیم؟ بازهم لجبازی و شانه خالی ‏کردن از زیر بار مسئولیت‌های اجتماعی یا رعایت همان چند مورد ساده. ‏

مخلص کلام؛ با خودمان بجنگیم هم ساده‌تر است هم ارزان‌تر و هم تضمین شده تر، کروناویروس یک هماورد نیست که با او رخ به ‏رخ شویم با او باید کنار بیاییم مثل یک همسایه بد که ناچاریم او را تحمل کنیم، جا به جایی محل زندگی هم تغییری در همزیستی با ‏این همسایه بد ایجاد نمی‌کند این ما هستیم که باید تغییر کنیم این ما هستیم که باید بهداشت را رعایت کنیم و این ما هستیم که باید ‏دست از لجبازی برداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عزیزم داری جایی زندگی میکنی که حتی عده ایی از مردم پول خرید ماسک هم ندارن .برای من داستان و ژست روشنفکر نگیر عمو جان.
      منظورم به نویسنده این خبر هست

    • بدون نام

      میلیونها مسافر جاده های شمالی و مهمتر خود اهالی شمال کشور هم حتما واکسن کرونا زده بودند که ندیدید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج