جاباما
۱۰۳۲۴۵۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بانوی هنرمندی که نور می‌کشد

ایران درودی، بانوی هنرمندی که این روزها در قرنطینه خانگی به سر می‌برد، امروز (۱۱ شهریورماه) ۸۴ ساله می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: ایران درودی، بانوی هنرمندی که این روزها در قرنطینه خانگی به سر می‌برد، امروز (۱۱ شهریورماه) ۸۴ ساله می‌شود. او که هنوز هم همچون سال‌های جوانی بانشاط و پرانگیزه است، در روزهایی که جامعه کرونایی بر لبه تیغ ناامیدی و تلاش برای فردایی بهتر به سر می برد، باز هم نور می‌بیند و قلم‌مو به دست می‌گیرد و نقش عشق روی بوم‌های سفید می‌کشد.

بانوی هنرمندی که نور می‌کشد

ایران درودی، چهره‌ نام‌آشنایی در عرصه هنر و نقاشی است‌. بانویی که بیش از پیش به خالق این جهان هستی ایمان دارد و مهمترین آرزویش برای خودش و مردم ایران، نزدیک‌تر شدن به خالق هستی است.

درودی، نقاش صاحب‌سبک، نویسنده و کارگردانی که بیش از ۶۰ سال است در عرصه‌ هنر معاصر ایران فعالیت دارد، ۱۱ شهریور ۱۳۱۵ در مشهد به دنیا آمد. هنرمند نقاشی که از رنگ مشکی استفاده نمی‌کند و به کشیدن نور در آثارش شهرت دارد.

بانوی هنرمندی که نور می‌کشد

پدرش خراسانی بود و مادرش قفقازی. در کودکی به همراه خانواده به اروپا سفر کرد و بعد از آغاز جنگ جهانی دوم به ایران بازگشتند و مدتی
در مشهد زندگی و بعد به تهران مهاجرت کردند.

درودی باز هم در سال‌های جوانی و البته این بار به انتخاب خودش و برای ادامه تحصیل در رشته نقاشی به پاریس رفت. او به شکل حرفه‌ای زندگی هنری خود را از همین دوران آغاز کرد و در واقع آن روزها سرآغاز داستانی بودند که هنوز هم با همان حال و هوا و با همان عشق به هنر و زندگی ادامه داد.

بانوی هنرمندی که نور می‌کشد

ایران درودی در همه این سالها موفق به برگزاری نمایشگاه‌های متعددی در سراسر جهان شده است و البته فعالیت حرفه‌ای او در عرصه هنر فقط به برگزاری این نمایشگاه‌ها ختم نمی‌شود؛ بلکه ساخت برنامه‌های تلویزیونی در حوزه هنرهای تجسمی و تلاش برای آموزش هنر و تاریخ هنر نیز از دیگر تلاش‌های او در عرصه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج