adexo3
۱۰۳۳۴۸۲
۹۳ نظر
۵۰۲۹
۹۳ نظر
۵۰۲۹
پ

آخرین تمهیدات بازگشایی مدارس از فردا

وزیر آموزش و پرورش آخرین تمهیدات بازگشایی مدارس از فردا را اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر آموزش و پرورش آخرین تمهیدات بازگشایی مدارس از فردا را اعلام کرد.

محسن حاجی میرزایی با حضور در شبکه خبر درباره علت تغییر در تصمیم گیری برای بازگشایی حضوری مدارس از فردا و در پاسخ به اینکه آیا در اتخاذ این تصمیم تعجیل نکردید؟ اظهار کرد: تصمیمات از دو ماه قبل مشخص بود که نیمه شهریور روز آغاز بازگشایی مدارس است و ما وضعیت های مختلفی را اعلام کرده بودیم که به اشکال مختلف عمل میکنیم.

وی افزود: با وزارت بهداشت جلساتی داشتیم و آنها معتقد بودند اگر مناطق را به سفید و زرد و قرمز تقسیم کنیم، این شهرها و مناطق فاصله شان با هم زیاد نیست وگاهی اوقات نگرانی درباره مناطق سفید بیشتر است و ممکن است با عدم رعایت بهداشت، شیوع بیماری بیشتر شود. تاکید وزارت بهداشت این است که یک پروتکل اجرا شود. تجربه برگزاری مراسم محرم باعث شده به گونه ای عمل شود که همه را یکجا ببینیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولین بهداشت به عنوان متخصصان امر پروتکل هایی را در اختیار ما قرار دادند و گفتند اگر رعایت شود برگزاری حضوری اشکالی ندارد و پروتکل ها را به مناطق اعلام کردیم گفت: طبق این پروتکل ها فاصله بین دانش آموزان یک متر باشد. زمان هرکلاس حداکثر ۳۵ دقیقه است. دانش اموزان در کلاس های مختلف و در ساعت های مختلف حضور می یابند که اجتماع انجام نشود. تهویه باید مناسب باشد. پنجره ها باز باشد. روی شست و شوی دست ها و آماده بودن سرویس بهداشتی مدارس مقرراتی را اعلام کردند.

اولویت ما با آموزش های حضوری است مگر اینکه پروتکل ها اجازه ندهد

حاجی میرزایی با بیان اینکه در دو روز سه شنبه و چهارشنبه گذشته با حدود ۱۵۰۰ نفر از مسئولین مناطق سراسر کشور جلسات پیوسته ای داشته ایم و موارد مطرح شده است اظهار کرد: با دو ضرورت روبرو بودیم؛ نخست بحث آموزش بود. آیا می توانستیم آموزش را تعطیل کنیم؟ باید آموزش را استمرار می دادیم. اولویت ما با آموزش های حضوری است. مگر اینکه پروتکل ها اجازه ندهد.

وی افزود: سال گذشته دو سوم محتوای آموزشی را به صورت حضوری تدریس کرده بودیم اما برای سال تحصیلی پیش رو، از ابتدا با چنین شرایطی روبرو هستیم. معلمین باید دانش آموزان را بشناسند و روابطشان شکل بگیرد و کار را دنبال کنیم که اگر به شرایط سختتری رسیدیم امکان برقراری موثر دانش آموزان با معلم در فضای مجازی میسر باشد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل را بر آموزش حضوری گذاشتیم مگر نتوانیم پروتکل را رعایت کنیم اظهار کرد: هرجا تعداد دانش آموزان زیاد باشد اجازه دادیم گروه بندی کنند و در گروه های مختلف و زمان های مختلف به مدرسه بیایند. باید دانش آموزان را گروه بندی کنند. مساحت کلاس ها و مدارس متفاوت است. باید یک متر بین هردانش آموز با دانش آموز دیگر فاصله باشد. یک کلاس ممکن است با هفت نفر و کلاسی دیگر با تعداد بیشتر تشکیل شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه باید به مجموعه متخصصان خودمان اعتماد کنیم گفت: خانواده ها ممکن است نگرانی داشته باشند که آن را به حق می دانم. در درجه اول بچه ها جگرگوشه های ما هم هستند و نگران سلامتی شان هستیم و تلاش می کنیم آسیبی متوجه کسی نباشد. اگر خانواده ها نگران اند به مدرسه بیایند و با مدیر صحبت کنند. بدون مشارکت خانواده ها قادر نخواهیم بود سال تحصیلی را پیش ببریم.

وی افزود: اصل بر حضور بوده مگر پروتکل ها اجازه ندهند. اما اکنون پروتکل ها اجازه می دهند که اگر بتوانیم رعایت کنیم، آموزش حضوری داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه برخی مدیران و معلمان گلایه کرده اند که آماده بازگشایی حضوری نبوده اند گفت: گفت: قطعا بنا بوده از 15 شهریور آموزش ها شروع شود، معلمین و خانواده ها باید برای آغاز سال تحصیلی آماده می بودند. از قبل اعلام کرده بودیم که معلمان باید از 15 شهریور در مدارس حضور داشته باشند و آنها باید در هرشرایطی در مدرسه حضور می داشتند.

حاجی میرزایی ادامه داد: اما برای دانش آموزان فرض این بود که پروتکل ها اجازه نمی دهند در منطقه قرمز کلاس حضوری برگزار کنیم. اما اگر پروتکل اجازه دهد اولویت بر حضور است. در پروتکل اخیر به ما اعلام کردند که این کار میسر است.

وی با بیان اینکه ضمنا وضعیت زرد و سفید ثابت نیست و دائم در نوسان است و استعلام مرتب وضعیت موجب حیرت بیشتر می شد گفت: اکنون قطعی است که در همه جا اصل برحضور دانش آموزان است.

بازگشایی مدارس طبق پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا وزیر بهداشت موافق این تصمیم بوده است؟ اظهار کرد: بله، تصمیم طبق پروتکلی است که وزارت بهداست به ما ابلاغ کرده است. این تصمیم در جلسه مشترکی اتخاذ شده است. مصوبه ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس از 15 شهریور و اصل بر حضوری بودن با رعایت پروتکل است. پروتکل را وزارت بهداشت می دهد و شرایط آموزش را ما مشخص می کنیم.

حاجی میرزایی درباره مخالفت هایی از سوی متخصصان از جمله رئیس مقابله با ستاد کرونای تهران در موضوع برگزاری حضوری مدارس می شود نیز گفت: ممکن است در جامعه نظرات متفاوت باشد ما به عنوان نهاد رسمی موظفیم تابع نهاد رسمی چون ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت باشیم. رئیس مقابله با کرونای تهران هم در این جلساتی که تصمیم گیری کردیم حضور داشت و موافق بود. شاید موضوعی که به نقل از ایشان اعلام شده مربوط به گذشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه چرا اجتماعات و مراسمی مانند نماز جمعه تعطیل شد و درباره برگزاری کنکور مباحث بسیاری صورت گرفت اما درباره مدارس اینگونه تصمیم گیری می شود؟ اظهار کرد: کلاس هفت هشت نفره با اجتماعات بزرگ متفاوت است. اکنون برخی مناطق قرمز است، آیا زندگی تعطیل است؟ خانواده ها بیرون نمی روند؟ سفر نمیروند؟ اصل مهم این است که پروتکل ها رعایت شود. امتحانات شهریور حضوری برگزار شد و خردادماه هم همینطور امتحانات نهم و دوازدهم برگزار شد. داوری شما داوری درستی نیست.

باید با رعایت موارد بهداشتی جریان آموزش را ادامه دهیم

حاجی میرزایی در پاسخ به اینکه کنترل بهداشتی مقدمات حضور در مدرسه از جمله آمد و رفت و سرویس و سرویس بهداشتی چه می شود؟ آیا بودجه مستقل گرفته اید؟ گفت: طی تابستان سرویس مدارس را اصلاح کردیم و یکصد میلیاردی بودجه ابلاغ کردیم و 30 میلیارد هم دو سه روز قبل ، تا هرکاری برای تجهیز سرویس های بهداشتی لازم است انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در شرایطی هستیم که پایانی برای زمان اتمام کرونا اعلام نمی شود و مشخص نیست. باید در عین اینکه به زندگی ادامه می دهیم پروتکل ها را رعایت کنیم و مراقب باشیم. نمی توانیم در خانه بنشینیم. از آن سو فاصله طولانی با مدرسه می تواند موجب بروز فشارهای روحی و عصبی شود و بیماری های جسمی نیز آنها را تهدید کند.

وی افزود: باید با رعایت موارد بهداشتی جریان آموزش را ادامه دهیم. اگر در شرایطی مجبور به تجدید نظر شویم این کار را انجاکم می دهیم. هفته اول فرصت می دهیم خانواده ها و دانش آموزان به مدرسه بیایند و شرایط را ببینند و برنامه ریزی با مشارکت خانواده ها باشد.

به گفته حاجی میرزایی تا کنون 130 میلیارد تومان برای ضدعفونی مدارس توزیع شده و هرچقدر دیگر لازم باشد تخصیص می یابد.

در هفته اول مدارا می کنیم

آموزش حضوری مصوبه مستقیم ستاد نیست اما مغایر هم نیست

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه اگر خانواده ای نخواهد فرزندش را به مدرسه بفرستد چه می شود؟ اظهار کرد: دعوت کردیم و می گوییم فردا زمان شروع به کار مدرسه است و اعلام کردیم که آماده ارائه خدمات هستیم. حالا اگر کسی نگران بود می تواند به مدرسه برود، شرایط را ببیند تا نگرانی اش رفع شود. در هفته اول مدارا می کنیم تا به نتیجه مشترکی برسیم.

وی در پاسخ به اینکه طبق اظهارات شما برگزاری حضوری مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا نبوده است گفت: سه گزاره مهم داریم؛ 15 شهریور روز شروع مدرسه است، رعایت پروتکل الزامی و اولویت با آموزش حضوری است. وقتی پروتکل اجازه می دهد می توانستیم به سراغ آموزش حضوری برویم که ما بر این اساس آموزش حضوری را انجام می دهیم. این امر مصوبه مستقیم ستاد نیست اما مغایر مصوبه ستاد هم نیست.

دریافت رضایت نامه خطاست

وزیر آموزش و پرورش درباره اقدام برخی مدارس برای اخذ رضایت نامه مسئولیت سلامت از اولیا برای برگزاری حضوری کلاس ها گفت: قطعا درست نیست. فضاسازی های رسانه ای است و کارهای جعلی انجام میشود. برخی گفتند بچه ها حتما با خانواده بیایند که ما اعلام نکرده بودیم. اینها هیچ کدام واقعی نیست.

حاجی میرزایی ادامه داد: دریافت رضایت نامه خطاست و اگر بدانیم کدام مدرسه چنین کاری کرده است برخورد می کنیم. این تصمیم موردی و شخصی بوده است و این رضایت نامه ها بی اثر است. اگر مدرسه ای راسا به صلاح دید خودش اقدام کرده باشد حتما غلط است.

وی در پاسخ به اینکه اگر اتفاقی بیفند آیا امکان طرح شکایت از مدیر و معلم مدرسه وجود دارد اظهار کرد: اگر پروتکل ها رعایت نشود، آنها که رعایت نکردند ضامن هستند. ما هم سختگیرانه عمل می کنیم. گفتیم خانواده ها و انجمن اولیا و مربیان هم نظارت کنند. همه تلاش ما این است که این ضوابط را به طور جدی اعمال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به چه دلیل باید از معلم شکایت شود؟ شما شرایطی را تصویر میکنید که بدبینانه ترین حالت ممکن است. رعایت پروتکل ها الزامی است و حتما مدارس اعمال می کنند. اما مگر می شود تشخیص داد بچه کجا بیماری را گرفته است؟. این مباحث برای ایجاد وحشت مردم مطرح می شود و ممکن است هدایت جریان هایی باشد که تمایل نداشته باشند سال تحصیلی برگزار شود.

حاجی میرزایی تاکید کرد: ما واقعا نگران بچه ها هستیم و ملاحظات لازم را رعایت می کنیم. اگر هم مناطقی شیوع گسترده باشد و لازم باشد و به ما اعلام کنند مدارس تعطیل باشد حتما تعطیل خواهیم کرد.

وی در پاسخ به اینکه مدیران مدارس و معلمان در ارائه آموزش، اختیاری دارند؟ عنوان کرد: به شورای مدرسه اختیار دادیم در چارچوب پروتکل ها ساعت ها را جابجا کنند و نگرانی خانواده ها را برای ارائه آموزش کاهش دهد.

حاجی میرزایی در ادامه با بیان اینکه اعلام کردیم اگر دانش آموز یا اعضای خانواده اش علائمی داشته باشند یا در خانواده بیمار کرونایی داشته باشند به مدرسه نباید بیاید تا تست بدهند گفت: خانواده ها باید کمک کنند و از ورود این دانش آموزان بیمار جلوگیری و اگر در خانواده بچه ها علائمی از سرماخوردگی و یا کرونا داشتند حتما از حضورشان ممانعت کنند و هرتعداد روزی لازم است فرزندشان را در خانه نگه دارند.

خدمات آموزشی را با ترجیح حضور در مدرسه ارائه می دهیم

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه آیا حضور در مدرسه نمادین و برای چند روز اول است؟ اظهار کرد: واقعا چنین تصمیمی نداریم. خدمات آموزشی را با ترجیح حضور در مدرسه ارائه می دهیم.امسال به همه مسئولین مناطق گفتیم که نظارت با سال های دیگر متفاوت است. باید در هوشیاری کامل باشیم و شرایط را دائم رصد کنیم. آنها همکاران را توزیع می کنند که هرکدام بر مدارسی نظارت کنند. انجمن اولیا و مربیان و خود خانواده ها هم نظارت می کنند.

حاجی میرزایی درباره هزینه تهیه ماسک گفت: برای ضدعفونی مدرسه مشکلی نیست و خود مدرسه انجام می دهد. اما دانش آموز از خانه که می آید باید ماسک بزند. برای برخی مناطق که تامین ماسک مشکل است گروه خیرین از چندماه قبل فعال شده اند.

وی با بیان اینکه از رسانه های گروهی و خانواده ها میخواهم این یکی دو هفته را مدارا کنند گفت: مسیری است که تا کنون طی نکرده ایم و شرایط متفاوت است و پیچیدگی هایی دارد. امیدوارم ظرف یکی دو هفته اول همه چیز روال مناسبی به خود بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه چه زمانی دوباره ارزیابی مجدد انجام می دهید؟ گفت: ارزیابی ها بنا بر گزارش هاست و پیش بینی ما این است که دو هفته اول نیازمند مراقبت بیشتر هستیم.

نسخه 2 شبکه شاد از فردا در دسترس قرار می گیرد

حاجی میرزایی درباره زیرساخت های شبکه شاد که ممکن است در برخی مناطق در دسترس نباشد و همچنین بروزرسانی هایی که هنوز برای نسخه جدید انجام نشده است اظهار کرد: 14 میلیون معلم و دانش آموز و اولیا عضو شبکه شاد بودند و این اپلیکیشن 17 میلیون بار نصب شده است. باید نسخه 2 شبکه شاد بروز رسامی می شد که در حال انجام است و از فردا در دسترس قرار می گیرد. قابلیت های آن توسعه یافته است و امکان تعامل از طریق تصویر و صوت، برگزاری آزمون، حضور و غیاب و ... به آن اضافه شده است.

وی افزود: برخی ممکن است به این ابزار دسترسی نداشته باشند. بیش از 3 میلیون نفر ابزار هوشمند ندارند که قابل توجه است. امکان اینکه در مدت کوتاه تولید داخلی داشته باشیم وجود نداشت، اعتبارات لازم هم همینطور. هرکسی ابزار هوشمند ندارد مشکلی نیست آموزشش یا حضوری است یا از طریق مدرسه تلویزیونی. حتی اگر تعدادی به هیچ کدام دسترسی نداشته باشند با مراجعه حضوری و تک به تک آموزش را ارائه می دهیم. کسی که بیمار است یا دسترسی ندارد از آموزش محروم نخواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا معلمان باید دو بار آموزش ها را حضوری و مجازی برای دو گروه دانش اموزان ارائه کنند؟ اظهار کرد: سال گذشته برخی معلمان میگفتند تهیه محتوا زمانبر است. ما کل محتوای آموزشی را ضبط کردیم و روی شاد بارگذاری کردیم. در روش آموزش معکوس دانش آموز شب در خانه درس را از طریق شاد مطالعه می کند و در روز بعد درباره ان در کلاس درس گفت وگو می کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: یک شکل دیگر هم اینگونه پیش بینی کردیم که اگر 10 نفر در خانه هستند از طریق ارتباط برخط در جریان اموزش در کلاس قرار بگیرند که دوبار تکرار لازم نداشته باشد.

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به والدینی که می گویند خودمان در خانه به فرزندمان آموزش می دهیم

وی با اعلام اینکه بوفه مدارس فعال نیست و دانش اموزان خودشان میتوانند خوراکی همراه بیاورند گفت: البته ساعت حضور در مدرسه خیلی کوتاه و کمتر از نصف شده است. اگر قبلا ساعت حضور هشت تا یک بعدازظهر بود الان ساعت مدرسه هشت تا 10 و نیم صبح است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه برخی والدین می گویند خودمان در خانه به فرزندمان آموزش می دهیم آیا امکان پذیر است؟ گفت: توصیه میکنم این کار را نکنند. هیچ چیزی جایگزین مدرسه نمی شود. جامعه پذیری ، توسعه مهارت های اجتماعی و ... نیز مطرح است. از خانواده های نگران درخواست می کنم به مدرسه بیایند و با مدیر صحبت کنند و برنامه مدرسه را ببینند. اما اگر اطمینان پیدا نکردند از گزینه های دیگری که برای آموزش وجود دارد استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با آموزشتون.... بچه بیسواد بمونه بهتر از اینه که بمیره

      پاسخ ها

      • خاک وطن

        توهم اعتماد به نفس بالای آقای وزیر ،مگه می شه جلوی بچه ها رو گرفت دست نندازن گردن هم ،با هم نرن و بیانو ...به هم وسیله قرض ندن

      • به نام خدا ------ موید عامری

        وقتی شما مسولین نمیتونید تدابری
        بی اندیشید که این ویروس فراگیر نشه
        جطور میخواید بجه ها رعایت کنن
        بجه و به بازیگوشیش معروف هست
        نمیتوته جدا از همدیگر باشن
        ما که بجه ها مو نمیفرستم مدرسه
        بیسواد باشند بهتر از اینکه خدای ناکرده
        کنارمان نباشد

      • مجید

        مسئولین که در چنین وضعیتی بدون هیچ گونه تدبیر از پیش
        تعیین شده ای در دقیقه 90 چنین تصمیمی می گیرند جای تعجب و شگفتی است. بهترین راهکار در این شرایط عدم اعتماد به مسئولین و نفرستادن فرزندان به مدرسه می باشد.سو مدیریت در آموزش و پرورش موج می زند

    • اس

      پروتکل شما یک ریال نمی ارزه

    • بدون نام

      یعنی آزمون و خطا؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دانش آموز برای هر درس ۳۵ دقیقه حالا چند تا کلاس در روز و چندتا ۳۵ دقیقه؟ چه تعداد دانش اموز توی کلاس هستن؟ دانش اموز رو گروه بندی هم کنین، معلم که باید سر تمام گروهها حضور داشته باشه چی ؟ آدم بزرگسال با بدبختی مراقبت میکنه بچه ها گناه دارن ، نکنین تو رو خدا

    • بدون نام

      مگه بچه هامونو از سر راه اوردیم که با جونشون بازی کنیم ، اگر بخواد حضور در مددسه اجباری باشه من قید درس خوندن پسرم رو در سال تحصیلی جدید میزنم

      پاسخ ها

      • کامران

        دقیقا مایی که خوندیم چه گلی به سرمون زدن

    • بدون نام

      هیچکدام از مسئولین در محرم درهیچ هیئت و مراسم عزاداری از ترس کرونا شرکت نکردن،چطور میخان بچه ها رو به مدرسه با این جمعیت بفرستند؟

    • طاهر

      دولت روحانی اقتصاد رو که نابود کرد حالا نوبت بچه هامونه؟ فقط میخان مردم همیشه درگیر بدبختی باشن

    • پت پت

      فقط پت پت کرد و ماست مالی

    • بدون نام

      بچه هارو با آدم بزرگ مقایسه می‌کنی مردک ...

    • بدون نام

      مسولیت تمام دانش آموزان را قبول می کنید.؟

      پاسخ ها

      • صابر

        اتفاقی برای بچه هامون بیفته مسئولیت پذیری ایشون به چه دردی میخوره.

    • بدون نام

      چطوری توی یه کلاس 30 نفره، دانش آموز با فاصله یک متر بشینه؟! یه کلاس 35 دقیقه ای آیا امکان‌پذیره؟! کیفیت داره؟! شلوغی آبخوری و دستشویی مدارس چی؟! توی کله شما چیه؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگه مگه بچه هامون سرراه آوردیم که شمااینجوری می کنیدچراجاهای دیگرروکاری نمی کتیدآخه دولت مگه دلسوزماوبچه هامونه

      • پارسا

        خودشون فقط لفاظی راخوب یاد گرفته اند مدام تکرارمیکنند پروتکل هیچ خانواده ای بچه اش رامدرسه نمی فرستد به حرف اینها اصلا اعتمادواعتباری نیست

    • فایتر

      بچه کش

    • بدون نام

      پروتکل هات ما رو کشته ، خون مردم رو گردن خودتون کردین با این تصمیم مشکوک ، تا دو سه روز پیش مدارس مجازی بود نمیدونم این همه پافشاری برای چیه ؟
      گرچه که ما فرزندمون رو نمیفرستیم مدرسه ، حالا مبخواهید چه آماری رو بجای آمار کرونایی مدارس قالب کنید الله اعلم .

      پاسخ ها

      • بنام قانون

        بذار حرف بزنن حالا بشینن تا بچه ها رو بفرستیم مسخره ها

    • بدون نام

      بچه هاکه اینقدرعایت نمیکنن یعنی نمیتونن، چقدبه درودیواردست نزنن

    • بدون نام

      تادلتون میخوادحرف بزنین من یکی بچه خودمونمیفرستم توقتلگاه..شماهیچوقت پاسخگوی جان ومال مروم نبودین....میگین پروتکل دادیم مدیریت میکنیم...ازمدیریتتون معلومه که تاچه حدتخصص دارین اللخصوص مدیریت جهانیتون کشته مارو

    • یغما

      تصمیم از دو ماه قبل ؟!!!
      تصمیم کاملا عجولانه بود
      من برنامه رو دیدم ایشون کاملا باتناقض صحبت میکرد
      فرستادن بچه به مدرسه توی این شرایط احمقانه ترین کاره
      و من این کار رو نمیکنم

    • بدون نام

      برای مراسم محرم باید فضای باز باشه حالا چطور بچه ها ی مردم صبح تا ظهر باید برن زیر سقف. تناقض

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راستش الان من که این را دارم میفرستم براتون از روز گذشته تب دارم وبیحالم الان هم فرزندم طبق دستور شما درمدرسه حاضر شده حال پناه برخدا تاچی پیش بیادخدابخیرکنه خیلی ها دیگه هم همینطور

    • بدون نام

      وضعیت تهران قرمزه ، برای چی بچم رو بفرستم وقتی هنوز خطر رفع نشده

    • بی نام

      بابازگشایی مدارس
      معلوم نیس چه بلاهایی خدایی نکرده دامان مارومیخوادبگیره خداخودش بخیرکنع

    • بدون نام

      آخه بی.‌.‌‌‌. به چه امیدی و اطمینانی پاره تنمون رو بفرستیم مدرسه. کدوم کارتون رو درست انجام دادید که بتونید این کار رو درست انجام بدید. چرا سوییسی حرف میزنید و مدل غارنشینها عمل کنید
      خدایا خودت کمک کن

    • بدون نام

      پروتکلهاتون بخوره تو سرتون

    • پ

      پروتکل های شما شوخی بیش نیس

    • بدون نام

      فقط دو سه روز اول جلو اولیا مدرسه رو ضد عفونی میکنن بعدش دیگه هیچی رعایت نمیشه

      پاسخ ها

      • علی

        خدایا خودتت رحم کن به بچه‌ های ایران

    • بدون نام

      مگه جون بچهامون اضافیه مردم بدبخت کنین

    • ابی

      میخوان یه پولی بگیرن بعدش تعطیل کنن آموزش و پرورش احساس میکنه تویه دزدی عقبه ..

    • بدون نام

      وزیر آموزش پرورش دستور داده مدارس باز سه ، بعد میگن مسئولیت سلامت با مدیران مدارس هست ، آقای وزیر شما دستور دادی به باز گشایی ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این وزیر رو از لپ لپ درآوردن

    • صابر

      من ترجیح میدم بچه هام بیسواد بمونن تا اینکه بفرستمشون مسلخ

    • بدون نام

      الان وضعیت سرویس مدارس چی میشه .راننده ای که ماشینشو پر میکنه .چطوری میخوان پروتکل رعایت بشه .بخواد تعداد کمتر بکنه دوبرابر شهریه میگیره .

    • بدون نام

      داغونن بابا
      تا یه کرونایی تو دنیا هست مدرسه بی مدرسه

    • صمد...

      تعطیلش کنید بهتره با این نوع آموزشتون

    • بدون نام

      حالا تو کلاس با فاصله یک متری میشینن تو سرویس رفتو اومد چطور تو حیاط مدرسه چی سرویس بهداشتی چطور ؟ این وزیر ی چی میگه هااااااا

    • بدون نام

      ما جان بچه ها مون رو از سر راه نیاوردیم که به حرف امثال تو بریم تو چاه.

    • بدون نام

      رییسس که روحانی باشه وزیرم تو میشی شما فقط میخاین بچه ها مبتلا بشن خانواده ها درگیر بچه هاشون بشن این چند ماه آخرتون بگذره خدا لعنتتون کنه کل این کابینه منحوس رو

    • بدون نام

      مردم همه کار کردن همه جا رفتن حالا نوبت مدرسه شد تنبلیشون میاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرند نگو

      • بدون نام

        تو برو مدرسه

    • بدون نام

      پشت مردم باد خورده بدون آموزش حضوری دانش آموز چیزی یاد نمیگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرچی تا حالا یاد گرفتن کافیه، از این به بعد نمیخوایم چیزی یاد بگیرن، به اَحَدی هم ربطی نداره

      • بدون نام

        حضوری هم با این اوضاغ که روزی بالای ۱۰۰نفر فوت میکنن خطرناکه،

    • بدون نام

      کاش ۳ ماه مجازی میکردین خستگی این ۶ ۷ ماه تعطیلی ازشون در بره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه بچه ندارید،ب خدا رسیدیم تا بچه رو کشوندیم پای گوشی ک حرفای معلم رو گوش کن،نمونه سوال بنویس تکرار و تمرین کن و. . انگار تعطیلی بوده و ما هم در حال خوشگذرونی!!!

    • بدون نام

      اوج کرونا طبق اظهارات متخصصین درپاییز می باشد شما باید درصورت مساعدبودن زمستان مدرسه را بازمی کردید دانشگاه مجازی امامدرسه حضوری یک شهرودونرخ بی تدبیری کاملا مشهود است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا متخصص کجا بود نمکیه که همش فقط نگرانه همین

    • رضا

      هفته پیش یکی از بچه‌ها ی اقوام ما به کلاس اول رفته عکس دسته جمعی هم گرفتن، توی یه مدرسه غیر انتفاعی!!!!

    • بدون نام

      خوزستان حدود ۲ هفته بعد از عید فطر وضعیتش قرمز که چه عرض کنم، سیاه شد، حالا دو هفته بعد از عاشورا ببینید چی میشه، اصلا هیچی رعایت نشد، فقط به کرم خداوند امید داریم

    • جانم فدای ایران

      این چ وضعبه بابا بچه هامون مریض میشن کل خانواده رو به کشتن میدن

    • اولیا ی مدارس

      اقای حاجی میرزایی وزیر اموزش وپرورش از صحبتهایی که در تلویزیون پخش شده من بیسواد فهمیدم که دستور ازمقامات خیلی خیلی بالاتر که ضرری وخطری برای خانواده نیست انجام شده !!!!!؟

    • رابین

      تو رو خدا یکی به من بگه این به اصطلاح مسیولین ما چه کاری رو میتونن درست انجام بدن که ما بتونیم بهشون اطمینان کنیم..آخه اصلا اینها کاری بلد هستند..آیا خودشون حاضر هستند بچه های خودشون رو به مدارس بفرستند..من تحت هیچ شرایطی فرزند عزیزم رو به مدرسه نمیفرستم حتی به قیمت اینکه یک سال از درس و مدرسه به دور باشه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ کاری رو نمیتونن درست انجام بدن

    • بدون نام

      دولت عقیده داره بخاطر مسافرتهایی که مردم رفتن دوباره بیماری کرونا زیاد میشه
      حالا با این وضع میخوان بچه ها رو بکشونن مدارس و بگن ما هم هستیم
      یه سری آدم بی لیاقت هر روز زندگی ما رو دارن به فنا میدن

    • برترین ها

      چرا اموزش و پرورش شده زورگویی ، با اون درسهایی که بیشتر بچه ها رو بی علاقه کرده نسبت به مدرسه ، مجازی بشه خیال همه راحت بشه دیگه این همه بحث نداره ، اعصاب مردم رو بدتر بهم ریختید ،

    • بدون نام

      شما قاتل جان بی گناه فرزندان ما هستید آخه یه بچه چه میدونه ماسک چیه پروتکل چیه چطور تحمل چند ساعت ماسک به صورت رو دارن

    • بدون نام

      میگه یک هفته بفرستید تا ببینیم چی میشه یعنی یک هفته با جان بچه هایمان بازی بشه !!!

    • b

      اول برنامه شاد و درست کن آقای وزیر بعد خودتو با کشورهای اروپایی مقایسه کن کلاس ۴۰نفر اگه به دوقسمت تقسیم کنی باز۲۰نفر میشن چه پروتکلی رعایت بشه بدبخت به خانواده ها چه فاجعه‌ای بشه.

    • بدون نام

      شما تعهد میدین بچه های ما مریض نشن

    • بدون نام

      دقیقا موقعی که گفته می شود نگران فرزندانمان نباشیم ، بایستی بیشتر نگران باشیم ، من که غلط می کنم فرزندم را بفرستم ، مگر از سر راه آورمدش خدای ناکرده

    • افشین حسینی

      خودشو مسخره کرده

    • بدون نام

      کلاس هفت هشت نفره رو از کجا آورد وزیر؟ کلاس درس دوازده متری با نزدیک چهل تا دانش آموز الان تقسیم به دو هم میکنن میشه بیست نفر یک روز در میان یه نفر به من بگه چطور میشه که پروتوکل بهداشتی و فاصله تو یه کلاس نیم وجبی رعایت بشه آخه.اقایون مدارس غیر انتفاعی و کلاس بالا رو دیدن اینجور نطق میکنن بیاین مدارس حاشیه شهرها رو بررسی کنید که حتی از نظر بهداشتی هم زیر صفر هستن بقیه موارد دیگه هیچی.

    • بدون نام

      ما که نمیریم ، بالاخره ک مجبور میشین مجازی کنین نامردا
      دیگه این کاراتون چیه هفته اول پاشین بیاین تا مهره تا فلانه
      دیوانه کردین همه رو بخدا

    • بدون نام

      ما که نمیریم، بالاخره که مجبور میشین مجازی کنین نامردا
      دیگه این کاراتون چیه هفته اول بیاین تا مهر بیاین تا فلان
      همه رو دیوانه کردین بخدا ، چرا دست از مردم برنمیدارین!!!

    • بدون نام

      ظاهراتاچهارشنبه ظهر قرار بر آموزش غیرحضوری بوده ولی عصر همانروز به مناطق ابلاغ شده که باید حضوری باشه،چقدر برنامه ریزی؟

    • بدون نام

      سوابق نشان داده بعضی از مسئولین جوگیر شده و میگویند همه چیز تحت کنترل هست و یک هفته اول نیز پیگیر موضوعات هستند و رسانی نیز میکند ولی به هفته دوم که میرسد همه چیز فراموش میشود مثل تعزیرات که وقتی جنس ها گران میشود هفته اول بسیج میشودند و همراه با دروبین به سطح شهر رفته نظارت میکند بعد از دوهفته همه چیز تمام میشود الان هم اقای وزیر اموزش و پرورش میگوید با اعمال سخت گیرانه پروتکل های بهداشتی مدارس به صورت حضوری بازگشایی میشود . اقای وزیر شما فکر میکنید چند هفته بتوانید این پروتکل بهداشتی رو رعایت کنید. همین امروز وزیر بهداشت گفت فاز جدید کرونا زودتر از موعد شروع شده و شرایط بحرانی تر میشه .

    • یاحق

      بازگشایی کنید ولی بدانید بچه می گوید من رفتم ناقل شدم آوردم خانه بابا و ماما مبتلا شدند و مردند من بدون بابا و ماما تنها چکار کنم خودکشی کنم گفتیم به این سادگی که میگی نیست ولی واقعا به این سادگی است

    • بدون نام

      کاش می فهمیدیم بچه های خود مسئولین چکار می کنند و کجان؟

    • بدون نام

      کدام تمهیدات؟ بگید به مسلخ بردن فرزندان مردم

    • بدون نام

      این حرف فقط برای روی کاغذ و مصاحبه هست درعمل در مدارس هیچ کدوم قابل اجرا نیست

    • بدون نام

      والا بعضی از مقطع ها رو مثل دبستان رو راحت میشه تو خونه تدریس کرد که اینا میگن حتما باید بیان

    • معلم بازنشسته

      بهتر بود محتوای آموزشی از قبیل سی دی های آموزشی، کتابچه های نکات مهم وکلیدی دروس ونحوه کمک والدین به دانش آموزشان دراین شرایط ،تهیه پوسترهای کمک درسی وکم کردن حجم کتابهای درسی بجای حضور فیزیکی مد نظر قرار میگرفت

    • بدون نام

      این مغزهای متفکر چون برنامه ایی ند ارن این ۱۵روز رو دست گرمی و آزمایش و خطا طی میکنن تا بفهمن از اول مهر چکار کنن اول مهر هم چاره ایی ندارن که غیرحضوری کنن ،

    • بدون نام

      چرا توپ رو انداختید تو زمین خانواده ها ، تاوان بی کفایتی شما رو قراره مردم بدن...

    • بدون نام

      وزیربی کفایت

    • بدون نام

      من فرزند دلبندم را با هزار مکافات بزرگ نکرده ام که شما آزمون خطا کنید.
      از اسفند 98 مدرسه نرفته.
      مطالب بیشتری هم در منزل یاد گرفته.
      شاد تر از قبل شده.
      من نمیفرستم.

    • خودم

      به خدا مسئولین می خوان بچه های مارو مثل موش آزمایشگاهی بفرستند مدرسه ببینید چی میشه

    • بدون نام

      الحمدلله اختیار بچه هامون دست خودمونو، دیوانم مگه بفرستم مدرسه، مگه مارفتیم مدرسه ودانشگاه چه گلی به سرمون زدین

    • بدون نام

      هرگز بچمو نمیفرستم مدرسه

    • بدون نام

      تواین مملکت ما چه شدیم به کجا رسیدیم بچه ههای ما به کجا خواهند رسید می خواهید بچه ها فدای خود شما شود آقای وزیر خیلی توهم میگی

    • بدون نام

      اون موقع ک کرونا نبود بچه ها صد تا مریضی مثل شپش و آنفولانزا با خودشون ب خونه می آوردن ، وای ب حال این وضعیت

    • بدون نام

      همان انلاین بهتره درس نفهمن حداقل زنده میمونن

    • بدون نام

      بچه های خودتون که کانادا ، آمریکا ، انگلستانن بچه های مردم که مهم نیستن مردنم مردن کاش کمی وجدان داشتین!

    • بدون نام

      سلام

    • بدون نام

      غلط کردی

    • س

      عرض سلام خدمت اقای وزیر چرامدارس شهر بوشهر که دبستان هست زمان تحویل کتاب امروز 99/6/15دستگاه پوز گذاشته بود صد هزارتومان کمک به مدرسه رااز اولیا دانش آموز درخواست داشتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج