۱۰۳۳۷۹۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تماشای ذرت بو داده فضا را از دست ندهید

بزرگترین تلسکوپ اروپا تصاویر شگفت انگیز و خیره‌کننده‌ای از خورشید با جزئیات و وضوح بسیار بالا را ثبت کرده است.

باشگاه خبرنگاران: بزرگترین تلسکوپ اروپا تصاویر شگفت انگیز و خیره‌کننده‌ای از خورشید با جزئیات و وضوح بسیار بالا را ثبت کرده است.

بزرگترین تلسکوپ اروپا تصاویر خیره کننده‌ای از خورشید را به تصویر کشیده که در آن جزئیات پیچیده لکه‌های خورشید و پلاسما را نشان می‌دهد، برخلاف آنچه محققان قبلاً مشاهده کرده بودند.

خورشید بیش از ۱۶۰ میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد، اما وضوح تصاویر منتشر شده از ساختار‌های پیچیده خورشید به اندازه فاصله ۴۸ کیلومتری از سطح آتشین خورشید است و این براستی شگفت انگیز است.

این تصاویر با بالاترین وضوح ممکن است که تلسکوپ اروپا نشان داده و آن را به اپتیک‌های جدید نسبت می‌دهد که قادر به بررسی میدان‌های مغناطیسی، همرفت، فوران‌ها و لکه‌های این ستاره عظیم است.

عکس‌های منتشر شده میدان‌های مغناطیسی خورشیدی را نشان می‌دهد که با طول موج ۵۱۶ نانومتری و لکه‌های خورشیدی با سرعت ۴۳۰ نانومتر گرفته شده‌اند و به گفته ستاره شناسان گویی کسی یک سوزن را در یک زمین فوتبال از فاصله یک کیلومتری دیده است.

تماشای ذرت بو داده فضا را از دست ندهید

خورشید از ساختار‌های سلول مانند متعددی پوشیده شده است که محصول حرکات همرفت خشنی است که گرما را از اعماق خورشید به بیرون هدایت می‌کند. در هر کدام از این حرکات، قبل از خنک شدن و فرو رفتن دوباره در خورشید، پلاسمای داغ در مرکز روشن سلول بالا می‌رود و خطوط تاریکی را ایجاد می‌کند که توسط این تلسکوپ عظیم قابل مشاهده است برخی آن را با ذرت بو داده مقایسه کرده‌اند.

تماشای ذرت بو داده فضا را از دست ندهید

لوسیا کلینت، رهبر پروژه درباره وضوح این تصاویر گفت: این یک پروژه بسیار هیجان انگیز و چالش برانگیز بود. ما اپتیک، مکانیک و الکترونیک را با یکدیگر به کار گرفتیم تا به بهترین کیفیت ممکن برسیم.

کلینت و تیمش در ماه مارس( اسفند-فروردین) در حالی که تحت قرنطینه کرونایی قرار داشتند، به موفقیت بزرگی دست یافتند که به آن‌ها امکان می‌داد از نزدیک به خورشید نگاه کنند. اکنون آن‌ها یک ابزار قدرتمند برای حل معما‌های موجود در خورشید دارند.

تماشای ذرت بو داده فضا را از دست ندهید

این تصاویر خیره کننده به دنبال اولین عکس‌های نوری است که توسط تیمی از محققان با تلسکوپ خورشیدی Inouye در هاوایی به دست آمده است که به ستاره شناسان اجازه می‌دهد جزئیات سطح خورشید را تجزیه و تحلیل کرده و در مورد هوای فضا اطلاعات بیشتری کسب کنند.

بر اساس اظهارات رئیس انجمن دانشگاه‌های تحقیق در زمینه نجوم، این تصاویر می‌تواند برای نجوم شناسان این امکان را فراهم کند به طور دقیق پیش بینی کنند در کجای زمین قرار است باران ببارد.

او گفت: پیش بینی‌های ما ۵۰ سال از آب و هوای زمینی عقب است؛ آنچه ما نیاز داریم این است که فیزیک زمینه‌ای موجود در هوای فضا را درک کنیم و این از خورشید شروع می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج