۱۰۳۷۰۶۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سه سناریوی برای جشنواره موسیقی فجر

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد برای برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، سه سناریوی سفید، زرد و قرمز طراحی شده است.

خبرآنلاین: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد برای برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، سه سناریوی سفید، زرد و قرمز طراحی شده است.
سه سناریوی برای جشنواره موسیقی فجر
جلسه شورای سیاست‌گذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، با حضور سیدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محمد اللهیاری فومنی (مدیرکل دفتر موسیقی)، شاهین فرهت، حسن ریاحی، نادر مشایخی و مجید کیانی، عصر روز گذشته (دوشنبه ۲۴ شهریور) برگزار شد.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت: «جشنواره موسیقی فجر، این ظرفیت را دارد که به‌ عنوان یک رویداد بزرگ و کلان ملی برگزار شود. البته امسال و در ادامه راه، یک دشواری ویژه داریم و آن مهمان ناخوانده کرونا است. برای همین سه سناریو برای جشنواره سی و ششم می‌توان درنظر گرفت. سناریوی اول، وضعیت سفید است که اگر شرایط از نظر بیماری مناسب بود، با این سناریو جشنواره برگزار شود. دو سناریو هم برای وضعیت زرد و قرمز نیز درنظر گرفته می‌شود تا در صورت شیوع بیماری و شدت آن، جشنواره به شیوه‌های دیگر و متناسب با شرایط دنبال شود.»
حسینی افزود: «مرحله نخست چهاردهمین جشنواره موسیقی جوان به صورت مجازی برگزار شد و این تجربه در جشنواره موسیقی فجر نیز می‌تواند مورد استفاده باشد. جشنواره موسیقی فجر طبیعتاً باید خلاصه‌ای از تمام سلایق باشد و نشان دهد ما خانواده بزرگی در حوزه موسیقی ایران داریم.»
در ادامه این جلسه، شاهین فرهت، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره سی و ششم موسیقی فجر گفت: «قطعا امسال به دلیل شرایط خاص موجود، امکان رفت و آمد به شکل عادی وجود ندارد و باید بعضی مسائل برای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در نظر گرفته شود. باید جشنواره امسال را با زمینه‌ای و شکلی متفاوت‌تر و بهره‌وری از موسیقی شرق پیش ببریم تا گوش شنیداری مخاطب با این فرم از موسیقی بیشتر آشنا شود.»
حسن ریاحی، یکی دیگر از اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره گفت: «جوانان ما از موسیقی ملی خود دور شده و بیشتر بر موسیقی پاپ تمرکز کرده‌اند. بهتر است جشنواره امسال فضای رقابتی را افزایش دهد و هنرمندان جوان را به آهنگ‌سازی در دستگاه‌های ایرانی و مقامی تشویق کند. جشنواره می‌تواند بر موسیقی شرق تمرکز کند و تم این جشنواره، موسیقی شرق باشد.»
نادر مشایخی هم در این نشست گفت: «باید نگاه ما به موسیقی شرق بیش از پیش باشد و باید در فرم این موسیقی‌ها توجه و تفکر بیشتری داشته باشیم و در جشنواره امسال بتوانیم این شکل را برای جوانان هنرمند و دوستدار هنر بسط و گسترش بدهیم.»
مجید کیانی، دیگر عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره سی و ششم موسیقی فجر گفت: «متاسفانه الگوهای واقعی را در موسیقی نه فقط برای عموم مردم بلکه برای فعالان در هنر و موسیقی معرفی نکرده‌ایم. در این زمینه اطلاع‌رسانی و نقش رسانه‌ها اهمیت دارد. بنابراین تغییر رفتارهای فرهنگی با آموزش در این زمینه ضرورت دارد و پژوهش و آموزش و الگوسازی در زمینه موسیقی نیاز است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج