۱۰۳۸۰۶۸
۱۱ نظر
۵۰۱۱
۱۱ نظر
۵۰۱۱
پ

نامه تروئیکای اروپایی به شورای امنیت درباره ایران

آلمان، فرانسه و انگلیس با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند که تعلیق تحریم‌های ایران بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری فارس: انگلیس، آلمان و فرانسه در نامه‌ای به شورای امنیت گفته‌اند که به توافق هسته‌ای با ایران پایبند هستند و تعلیق تحریم‌ها علیه ایران، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری رویترز گزارش داده تروئیکای اروپا در نامه‌ای به شورای امنیت گفته‌اند تعلیق تحریم‌ها علیه ایران که در برجام بر سر آن توافق شده‌ است، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر کماکان برقرار خواهد بود.

نامه تروئیکای اروپایی به شورای امنیت درباره ایران

آمریکا، انگلیس و آلمان تصریح کرده‌اند هر تصمیم یا اقدام برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، «فاقد اثر قانونی خواهد بود.»

متن این بیانیه به شرح زیر است:

ما در نامه قبلی خطاب به رئیس شورای امنیت در تاریخ ۲۰ اوت ۲۰۲۰ مشترکاً دیدگاه خود را اعلام کرده‌ایم که ابلاغیه‌ای که ایالات متحده ادعا می‌کند ذیل بند ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت صادر و آن را میان اعضای شورای امنیت توزیع کرده فاقد تأثیرات قانونی است و بنابراین، نمی‌تواند رویه‌های پیش‌بینی‌شده ذیل بند ۱۱ را اجرایی سازد.
نتیجه آنکه، هر گونه تصمیم و اقدام که بر اساس این رویه یا پیامدهای احتمالی آن اتخاذ شده باشند نیز فاقد تأثیرات قانونی خواهند بود.
ما دیدگاهمان را به صورت گسترده در شورای امنیت ابراز کرده‌ایم که رئیس شورا در جمع‌بندی مورخ ۲۵ اوت خود به آن اشاره کرد.
از دیدگاه‌های ابرازشده در بالا این نتیجه گرفته می‌شود که از تاریخ ۲۰ سپتامبر، قطعنامه‌های ۱۶۹۶ (مصوب سال ۲۰۰۶)، ۱۷۳۷ (مصوب ۲۰۰۶)، ۱۷۴۷ (مصوب ۲۰۰۷)، ۱۸۰۳ (مصوب ۲۰۰۸)، ۱۸۴۵ (مصوب ۲۰۰۸) و ۱۹۲۹ (مصوب ۲۰۱۰) کماکان به موجب مفاد بند ۷ (a) قطعنامه ۲۲۳۱ (مصوب ۲۰۱۵) ملغی خواهند بود.
در نتیجه، هر تصمیم یا اقدام با هدف بازگرداندنقطعنامه‌های ۱۶۹۶ (مصوب سال ۲۰۰۶)، ۱۷۳۷ (مصوب ۲۰۰۶)، ۱۷۴۷ (مصوب ۲۰۰۷)، ۱۸۰۳ (مصوب ۲۰۰۸)، ۱۸۴۵ (مصوب ۲۰۰۸) و ۱۹۲۹ (مصوب ۲۰۱۰) فاقد تأثیرات قانونی خواهند بود.

سه کشور اروپایی به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ که در سال ۲۰۱۵ در تأیید برجام صادر شده متعهدند. ما تلاش خستگی‌ناپذیری برای حفظ توافق هسته‌ای داشتیم و خود را به تداوم انجام این کار متعهد می‌دانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت به این کشورهای خبیث و جنایتکار که همین اینا روزگارمون به این روز انداختن

      پاسخ ها

      • بی نام

        چی میگی داداش همه تحریم ها داخلی ..خودمون به خودمون رحم نداریم بعد اسم کشورهای خارجی میاریدتمام مشکلات ما از داخله..از بی کفایتی مسئولین محترم....کدوم کشور خارجی کشک چی ...داخل حل کن ببین بیرون چطور درست میشه..یه حلبی درست میکنیم به اندازه طلا میندازیم به مردم خودمون بعد حرف از خارج میزنیم......

      • بدون نام

        سیاست باید منعطف و قابل درک باشد باشد ، نه مثل چوب ، خشک و غیر قابل تغییر ! زمان‌ ان رسیده که از شعارهای تند سیاسی هزینه بر که هیچ‌دستاورد مثبتی به همراه نداشته ، دست برداریم . ویک فکر نویی به کار گیریم .

      • بدون نام

        دولتهای اروپایی تا بخش خصوصی و شرکتهای بزرگ کشورهایشان از ترس تحریم امریکا و از دست دادن بازار بزرگ امریکا تاثیر زیادی روی این جریان بگذارند.از نظر سیاسی فقط تاثیرگذار هستند نه از نظر اقتصادی

    • بدون نام

      اروپاییها، در زبان و گفتار به برجام متعهد خواهند بود، اما در مورد تعلیق تخریمهای تسلیحاتی مثل قبل در عمل از آمریکا پیروی می‌کنند. همان سیاستی که تا کنون عمل کرده اند.

    • هم وطن

      سلطان های از خدا بی خبر چی؟ هر چه کشیدیم بیشتر از داخل بوده و بس ، چون ایران تنها کشوری است که سرشار از موهبت های الهیست حالا ما که بدون شناخت و بصیرت کافی به افرادی از روی فریب ظاهر انتخاب و متاسفانه مثل مور و ملخ افتادن به جون مردم بخور بخور راه انداختن و سلطان سلطان از آب در می آیند چی ؟

    • بدون نام

      ها والا فقط همینا هستند که فلجمون کردند بنده خداها اختلاس گرها و دزدهای داخلی که بیگناهند

    • trissa

      شما فقط حرفید
      کو عمللل؟؟؟

    • بدون نام

      اصلا مگه شما در برابر آمریکا عددی هستین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی امریکای پوشالی برات گنده هست؟

    • بدون نام

      اینها دلشون برای ایران نمی سوزه ! فقط الکی دارند جلوی خواسته های آمریکا موافقت میکنن که دیر یا زود تسلیم میشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج