جاباما
۱۰۳۸۸۲۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

عبرتی به نام «محمود عباس»

دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی گفته است که آمریکا در فکر جایگزین کردن «محمد دحلان» رهبر سابق جنبش فتح با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.

روزنامه خراسان: روزنامه دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی گفته است که آمریکا در فکر جایگزین کردن «محمد دحلان» رهبر سابق جنبش فتح با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.

این یعنی شخصیت‌ها برای آمریکا تاریخ مصرف دارند و تا زمانی که مطیع سیاست‌های واشنگتن باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند و اگر منتقد سیاست های واشنگتن باشند، خودِ آمریکا برای کنار گذاشتن آن ها اقدام می‌کند.

مخالفت محمود عباس با طرح نژادپرستانه معامله قرن و به تازگی نیز مخالفت وی با عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی و قطع روابط فلسطین با واشنگتن و تل آویو سبب شد واشنگتن تلاش‌های خود را برای کنار گذاشتن محمود عباس و جایگزین کردن «محمد دحلان» به جای وی، آغاز کند.

عبرتی به نام «محمود عباس»

دحلان از اعضای سابق جنبش فتح و از فلسطینی‌هایی است که نقش مهمی در عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی ایفا کرده است. پس از این که حماس در سال 2006 بر باریکه غزه مسلط شد و محمد دحلان از آن جا گریخت، اسناد و عکس‌هایی از منزل شخصی وی به دست آمد که روابط گسترده و عمیق وی با صهیونیست‌ها را اثبات می‌کرد.

با توجه به این وضعیت است که آمریکا سعی دارد محمود عباس 85 ساله برکنار شود و دحلان را جایگزین وی کند تا از یک سو از میزان مخالفت فلسطینی‌ها با معامله قرن و عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل بکاهد و بار دیگر اختلاف و واگرایی را میان گروه‌های فلسطینی حاکم کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • yahya jamalpoor@gmail.com

      بله ابرقدرت ک میگن یعنی این

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج