۱۰۴۴۵۵۸
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

انتشار نامه بروس لی به کمپانی برادران وارنر

بروس لی دو هفته سر فیلمبرداری «اژدها وارد می‌شود» نرفت تا تغییراتی که خواسته بود در فیلمنامه اعمال شود.

دنیای تصویرآنلاین: بروس لی دو هفته سر فیلمبرداری «اژدها وارد می‌شود» نرفت تا تغییراتی که خواسته بود در فیلمنامه اعمال شود.
انتشار نامه بروس لی به کمپانی برادران وارنر
دعوای بروس لی با تهیه کننده «اژدها وارد می‌شود» در دوران تولید این فیلم در دهه هفتاد مستنداتی دارد.
اما روایت شخصی این موضوع از نگاه بروس لی جذاب است.شانون لی، دختر بروس لی در کتاب جدیدش «آب باش، دوست من:آموزش های بروس لی» چشم انداز جدیدی از این دعوای مشهور ارائه داده است.
به گزارش ورایتی لی در این کتاب می نویسد که پدرش با کمپانی جنگید تا فیلمنامه را بازنویسی کند چراکه می خواست به هدفش برسد. هدف او «نمایش شکوه کونگ فوی چینی به دنیای غرب» و «نمایش کامل و واقعی از خود به عنوان یک مرد چینی » بود.
در حالی که برادران وارنر به بروس لی گفتند كه به درخواست وی برای کنارگذاشتن فیلمنامه نویس اصلی گوش فرا می دهند ، اما با نگه داشتن نویسنده در هنگ كنگ برای ایجاد "اصلاحات كوچك" در صفحات جدید فیلمنامه كه لی تغییراتی داده بود ، استودیو به او دروغ گفت. لی همچنین از استودیو خواست تا از عناوین اصلی "خون و آهن" و "جزیره هان" خلاص شود و به جای آن از عنوان "اژدها وارد می‌شود" برای فیلم استفاده کند.
شانون لی در کتابش می‌نویسد:«سکانس‌های محبوبی که الان در فیلم هست، در فیلمنامه اولیه نبود.»
پس از آنکه لی اجازه کنترل خلاقیت فیلمنامه را از کمپانی می گیرد جوری برای این فیلم تمرین می‌کند که هیچ گاه پیش از آن تمرین نکرده بود.استودیو طراحی صحنه های مبارزه را هم به بروس لی می سپرد.در اوج بحث بر سر فیلمنامه بروس لی نامه ای به مدیر وقت کمپانی تد اشلی می فرستد.
متن نامه چنین است:« من مطمئن هستم که شما با من موافقید که کیفیت ، سخت کوشی فوق العاده و حرفه ای بودن چیزهایی است که در سینما مطرح است. تجربه بیست ساله من ، هم در هنرهای رزمی و هم در بازیگری به یک هماهنگی موفق نمایشی و بیان اصیل ، کارآمد و هنرمندانه تبدیل شده است. به طور خلاصه ، و همین است ، و کسی آن را مانند من نمی‌داند. صراحت مرا عفو کنید ، اما من همین ام! ببینید ، وسواس من ساخت یک فیلم سینمایی اکشن متحرک است که تاکنون ساخته نشده. در پایان ، من قلبم را به شما می دهم ، اما لطفا فقط ذهن خود را به من ندهید. در عوض ، من ، بروس لی ، همیشه از شدت مشارکت شما عمیقاً قدردانی خواهم کرد.»
بروس لی روز اول فیلمبرداری سرصحنه حاضر نشد چون پی برده بود تهیه کنندگان هیچ کدام از تغییرات او روی فیلمنامه را اعمال نکردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج