جاباما
۱۰۴۴۵۵۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی کم شد

بررسی جدیدترین آمار بانک مرکزی درباره چک‌های برگشتی نشان می‌دهد که در مرداد سال جاری بیش از ۷۹۴ هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٩ هزار میلیارد تومان برگشت داده شده است که در مقایسه با ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ ۹.۲ و ۲.۶ درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری ایسنا: بررسی جدیدترین آمار بانک مرکزی درباره چک‌های برگشتی نشان می‌دهد که در مرداد سال جاری بیش از ۷۹۴ هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٩ هزار میلیارد تومان برگشت داده شده است که در مقایسه با ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ ۹.۲ و ۲.۶ درصد کاهش یافته است.

تازه‌ترین آماری که بانک مرکزی از جریان مبادلات چک منتشر کرده، نشان می‌دهد که در مرداد ماه بیش از ۸.۵ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۱۹۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مبادله شده است که از نظر تعداد ۶‌.۶ درصد و مبلغ تا ۵.۶ درصد نسبت به تیرماه کاهش دارد.

از سوی دیگر، بیش از ۷.۷ میلیون فقره با ارزشی بالغ بر ۱۷۴هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از چک‌های مبادله‌ای وصول شده است که از نظر تعداد ۶.۳ درصد و مبلغ ۵.۹ درصد کاهش دارد. در کنار چک‌های وصولی بیش از ۷۹۴ هزار فقره چک برگشت خورده که این تعداد ۹.۲ درصد نسبت به تیرماه کاهش دارد و ارزش چک‌های برگشتی به ۱۹ هزار میلیارد تومان می‌رسد که ریزشی معادل ۲.۶ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، در استان تهران بیش از ۲.۶ میلیون فقره چک با ارزشی حدود ۹۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مبادله شده که بیانگر صدرنشینی استان تهران در مبادله چک در سطح کشور است. چک‌های وصول شده در تهران ۲.۴ میلیون فقره به ارزشی بالغ بر ۸۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و چک‌های برگشتی تا ۲۱۸ هزار فقره به ارزش ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان گزارش شده است.

چک‌های برگشتی به تفکیک علل

علاوه براین، در مرداد ماه امسال در کل کشور بـالغ بـر ٧٦٨ هـزارفقـره چـک بـه ارزشـی بـیش از ١٨هـزار و ۱۰۰ میلیـارد تومان به دلایل کسری یـا فقـدان موجـودی برگشـت خورده است که در واقـع از نظـر تعـداد ۹۶.۷ درصـد و از نظر ارزش ۹۵.۵ درصد از کل چک‌های‌برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

از سوی دیگر، در استان تهران حدود ٢٠٨ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٧ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده که در استان تهران از نظر تعداد ۹۵.۵ درصد و از نظر مبلغ ۹۴.۷ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسی

      به برکت تورم شدید! و فروش نقدی اجناس در بازار ، توی ماهای اخیر تقریبا دیگه کسی کالاش رو چکی نمیفروشه که چکها بخواد برگه بخوره... وگرنه برنامه ریزی دولت و یا اتفاق دیگه ای باعث نشده که این موضوع رخ داده...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج