۱۰۴۴۹۷۱
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

ثبت ۵۵۱ بیمار کرونایی از اتباع افغان در مشهد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون سه مرحله غربالگری از اتباع افغانستانی در مشهد انجام و ۵۵۱ بیمار کرونایی از مهاجران افغانستانی در خراسان رضوی ثبت شده است.

خبرگزاری فارس : دکتر محمدجعفر صادقی اظهار کرد: تاکنون سه مرحله غربالگری از اتباع افغانستانی در مشهد انجام و ۵۵۱ بیمار کرونایی از مهاجران افغانستانی در خراسان رضوی ثبت شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: پیشگیری و درمان برای حفظ سلامتی کل یک جامعه، ایرانی و غیرایرانی نمی‌شناسد و و در بحران کرونا بخش بهداشت و درمان با همین اصل به خدمت‌رسانی پرداخته است.

وی ادامه داد: در این مدت، سه مرحله غربالگری از اتباع افغانستانی در مشهد انجام شد که در مرحله اول ۲۷۱ هزار و ۷۱۹ نفر و در مرحله دوم که بیشتر جامعه هدف با بیماری‌های زمینه‌ای نظیر دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی مدنظر بود، ۲۴ هزار و ۶۷۱ تبعه افغانستانی غربالگری شدند و در سومین مرحله غربالگری که هنوز به اتمام نرسیده است، تاکنون ۲۳ هزار و ۹۱۱ تبعه افغانستانی غربالگری ویژه کرونا شده‌اند.

صادقی گفت: در نتیجه این غربالگری‌ها از ۲ هزار نفر که مشکوک به کرونا بودند و علائم داشتند، نمونه آزمایشگاهی گرفته‌ شد. در مجموع در این سه مرحله، تعداد بیماران کرونایی ثبت‌ شده اتباع افغانستانی به ۵۵۱ نفر رسید.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه شناسایی نشدن تمام بیماران کرونایی در یک جامعه، به معنی تبعیض نیست، بیان کرد: تعداد زیادی از افراد مبتلا به ویروس کرونا به‌دلیل شرایط این بیماری، ناشناخته هستند که این مورد در تمام دنیا هم به همین شکل است و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که تمام بیماران کرونایی خود را شناسایی کرده، حال اینکه هویت و ملیت افراد چه باشد، ملاک علمی نیست و قطعا سلامت جامعه و کمک به جلوگیری از وضعیت تشدید بیماری است که برای بخش بهداشت و درمان اهمیت دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مملکت شده افغانی یمنی و عراقی و سوری و لبنانی ایرانی ها هم آواره پناهنده گی خدایا !

    • بدون نام

      جالبه تعداد مبتلاهای افغانی تو ایران از خود افغانستان بیشتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج