اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۴۵۳۳۹
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

انتقاد روزنامه اصولگرای مشهد از شجریان!

تقریبا همه آلبوم‌های استاد شجریان را دارم و بارها و بارها گوش داده‌ام. او بخشی از خاطرات انکارناپذیر دوره نوجوانی من است...حس نوارهای کاست شجریان، افتخاری و محمد اصفهانی برای من حسی بسیار دل‌انگیز و شادی‌آفرین است...زمانی که یاد ایام می‌خواند، یا بوی باران یا... واقعا طعم موسیقی اصیل ایرانی را حس می‌کردم.

روزنامه خراسان نوشت: تقریبا همه آلبوم‌های استاد شجریان را دارم و بارها و بارها گوش داده‌ام. او بخشی از خاطرات انکارناپذیر دوره نوجوانی من است...حس نوارهای کاست شجریان، افتخاری و محمد اصفهانی برای من حسی بسیار دل‌انگیز و شادی‌آفرین است...زمانی که یاد ایام می‌خواند، یا بوی باران یا... واقعا طعم موسیقی اصیل ایرانی را حس می‌کردم.

یادم هست در دوره دانشجویی در دانشگاه شهید باهنر کرمان وقتی خیلی ها‌ خواننده های آن ور آبی در خوابگاه می‌گذاشتند با صدای بلند، من در واکمنی که داشتم شجریان و افتخاری گوش می‌کردم...با همان حس دل‌نشین و دلربایی که سراغ داریم از آن صداها.همان زمان، برخی هم‌اتاقی‌هایم طعنه می‌زدند که این چه شعرها و چه صدایی است که می‌شنوی...ولی من هربار منتظر بودم که آلبوم جدید استاد روانه بازار شود.

در پی مواضع غیرقابل‌قبول او در آن سال، برخی از دوستانم چنان استاد استاد می‌گفتند درباره او که گویی سال‌ها مشتاق و مشتری صدایش بوده‌اند...بی آن‌که بدانند این استاد صاحب همان صدایی است که چندسال پیش از آن به سبب شنیدن‌اش به من طعنه می‌زدند...

محمدرضا شجریان استاد بلامنازع آواز ایران است و خواهد بود‌. موسیقی اصیل ایران تا همیشه وام‌دار اوست اما هیچ‌کدام از این‌ها سبب نمی‌شود که مشی سیاسی او را هم کنار قدرت موسیقایی و توان هنری‌اش بگذارم. هرچند ایشان در سال ۹۵ گفت‌وگویی مهم با روزنامه ایران داشت که درباره برداشت‌هایی که از رفتارش شده بود توضیح داد.

شاید تلاش برای جبران گذشته. استاد در بخشی از این مصاحبه می گوید:«بله. شما فرض کنید هر نظامی؛ مثلا در نظام جمهوری اسلامی که همه آن را پذیرفتند، یک آدمی می‌آید یک کار اشتباهی می‌کند. ما به او تذکر می‌دهیم. این تذکر دلیل آن نیست که با نظام جمهوریت مخالفیم.

این آدم اشتباهی کرده و دروغی گفته است به او تذکری می‌دهیم. یا وقتی به یک نفر می‌گوییم تو حق توهین‌کردن به مردم را نداری این در افتادن با کل نظام نیست. عده‌ای می‌خواهند سوءاستفاده کنند که چون این شخص به وزیر یا رئیس‌جمهور گفته این کار را اشتباه انجام دادی، پس این آدم با اصل جمهوری مخالف است که این ستم است.

اکنون او از پی همه فراز و نشیب‌های عمر در پیشگاه خداست برای محاسبه اعمالش...و این مسیری است که همه ما خواهیم رفت...خدایش رحمت کند و از سر تقصیرات همه ما درگذرد. در روز و شبی که همه محتاج غفران الهی خواهیم بود، خدایا مباد که دستان‌مان خالی باشد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لری

      اتفاقا خیلی خوب توضیح دادن بسیار عالی

    • بدون نام

      هیچوقت درست نمیشن

    • بدون نام

      اتفاقا خیلی هم منصفانه نوشته
      فعلا که استاد در منتظر شب اول قبر هستند و خدا می دونه چه موقعیتی دارند

    • بدون نام

      یعنی می خوای بگی اشتباه کرده گفته من صدای همین خس و خاشاکم که احمدی نژاد به مردم معترض گفته بود؟!!! پس تو خودت مشکل داری که از جنس همین مردم نیستی .

      پاسخ ها

      • گل محمد

        استاد عقاید خوبی داشت رحمت خدا بر او باد

    • بدون نام

      استاد شجریان مردمی بود و نان به نرخ روز خور نبود.
      روحش شاد

    • جعفر۴۴

      اقای اصولگرا
      شجریان سیاستمدار نبود ، همین افتخار برای او کافیست.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج