۱۰۴۸۵۵۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

فرحبخش:

برگزاری جشنواره فجر، حیف و میلِ بیت‌المال است

محمدحسین فرح‌بخش تهیه کننده سینما گفت: مطمئنا در حال حاضر به صورت حضوری نمی توانیم جشنواره فجر را برگزار کنیم، به صورت آنلاین هم نباید این اتفاق بیافتد چون هیچ تضمینی وجود ندارد که فیلم ها قاچاق نشوند؛ ارشاد امسال بودجه جشنواره را خرج تقویت سالن های سینما کند.

راه دانا: محمدحسین فرح‌بخش تهیه کننده سینما در مورد ضرورت یا عدم ضرورت برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: من مخالف برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال هستم، جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان هم که در حال حاضر به صورت آنلاین برگزار می شود؛در واقع پول بیت المال است که در حال حیف و میل شدن است.

برگزاری جشنواره کودک عین خیانت است

وی افزود: برگزاری جشنواره اصفهان دقیقا سمبل شارلاتانیسم است چون در فارابی یک سری نقشه چیده اند و با رفقای خودشان زد و بند می کنند و پول بیت المال را می خورند و به ریش سینما هم می خندند و آقای تابش اصلا شغلش این نیست؛ اما مسئولان در رودربایستی اینکه خواهرزاده سیدمحمد خاتمی است این پست را به او داده اند؛ برگزاری این جشنواره به نظر من عین خیانت است.

بودجه جشنواره فجر را صرف تقویت سالن های سینما کنیم

این تهیه کننده سینما در خصوص نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: به نظر من جشنوراه فجر هم نباید برگزار شود، مطمئنا که به صورت حضوری و فیزیکی نمی توانیم جشنواره را برگزار کنیم، به صورت آنلاین هم نباید این اتفاق بیافتد چون هیچ تضمینی وجود ندارد که فیلم ها قاچاق نشوند و به سرقت نروند؛ به نظر من باید وزارت ارشاد بودجه جشنواره امسال را صرف تقویت فیلم‌ها و سالن های سینما کند و همینطور برای بیمه تکمیلی هنرمندان هزینه کنند چون جشنواره هیچ اثری ندارد و اگر هم برگزار شود مردم در آن شرکت نمی کند.

تولیدات سینما در سال 98 آن قدر هست که کل 1400 را پاسخگو باشد

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه تولیدات سینمای امسال به دلیل کرونا کاهش پیدا کرده آیا برای سال آینده سینما، تولیدات کافی وجود دارد گفت:حتی اگر امسال یک فیلم هم ساخته نشود تولیدات سال ۹۸ آن قدر هست که می تواند کل سال ۱۴۰۰ را پاسخگو باشد، فیلم های زیادی از سال ۹۸ وجود دارد که هنوز اکران نشده اند.

برگزاری جشنواره فجر، حیف و میلِ بیت‌المال است

این کارگردان سینما در خصوص نحوه انتخاب نماینده ایران در جشنواره اسکار اذعان داشت: از گذشته تا به حال، یک عده از خانه سینما،کانون کارگردانان و صنوف مختلف در فارابی دور هم جمع می شوند و یک فیلم را که بالاترین رای را بیاورد برای معرفی به جشنواره اسکار معرفی می کنند که البته در آن اعمال نظر هم زیاد انجام می شود در صورتی که دولت نباید هیچ دخالتی در آن داشته باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: راه درستی که برای انتخاب فیلم نامزد اسکار وجود دارد این است که سازوکاری وجود داشته باشد که خانه سینما، کانون کارگردانان و اتحادیه تهیه کنندگان دور هم جمع شوند و یک راهکار مناسب برای انتخاب فیلم ایرانی جهت معرفی به اسکار پیدا کنند.

با این اوضاع دلیلی ندارد فیلم بسازم

محمدحسین فرح‌بخش در مورد فعالیت های اخیر خود گفت: فعلا فیلمی در دست ساخت ندارم، یک دلیل آن شیوع کرونا است و دلیل دیگر آن سینما است که هنوز معلوم نیست در چه شرایطی به سر می برد و دیگری تلویزیون است که با سینما مشکل دارد و ضد سینما عمل می کند و با عدم حمایت و تبلیغ نکردن فیلم ها،کاری می کند که مردم به سینما نروند، این ها همه شرایطی است که باعث شده فعلا سراغ فیلمسازی نروم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج