۱۰۴۸۶۴۰
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

سردیس‌های رهاشده تهران

سردیس استاد داوود رشیدی، چهره ماندگار سینما و تئاتر ایران، که بیست‌وپنجم تیر ‌سال جاری در یکی از خیابان‌های سعادت‌آباد نصب شده بود، آسیب دید.

روزنامه شهروند: سردیس استاد داوود رشیدی، چهره ماندگار سینما و تئاتر ایران، که بیست‌وپنجم تیر ‌سال جاری در یکی از خیابان‌های سعادت‌آباد نصب شده بود، آسیب دید.

سردیس‌های رهاشده تهران


بر اساس مشاهدات ما کتیبه فلزی این اثر از جایش جدا شده و به جوی آب نزدیک محل قرارگیری این سردیس افتاده است.مشاهده پایه سنگی این اثر به وضوح نشان می‌دهد که کتیبه فلزی مذکور با بی‌دقتی و کج‌سلیقگی عجیبی کار گذاشته شده و همین مسأله باعث جداشدن آن از بدنه اصلی اثر شده است.


مثل اینکه ماجرای تندیس‌های تهران تمامی ندارد. این‌بار اما از سرقت و ناپدیدشدن شبانه آنها خبری نیست؛ موضوع کیفیت این سردیس‌ها و متعلقات آن است. آثاری که قرار است به پاسداشت چهره‌های فرهنگی و هنری در نقاط مختلف شهر یاد و خاطره آنها را زنده نگه دارد، خیلی زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت دچار زوال شدند.


اینکه چطور درفاصله سه ماه این اثر دچار خرابی شده است، واقعا جای تعجب دارد. مسئولان هم که انگار فقط در پی این هستند تا این تندیس‌ها را در نقاط مختلف شهر نصب کنند اما برای حراست و نگهداری از آنها هیچ برنامه‌ای ندارند.بی‌توجهی به این آثار سابقه طولانی دارد. شاید نمونه بارز آن به ماجرای سرقت‌های سریالی تندیس‌های تهران برگردد. پرونده عجیبی که هیچ وقت عوامل آن شناسایی و دستگیر نشدند.


گفتنی است ‌سال ٩٨ شورای شهر تهران مصوب کرد که خیابانی در منطقه سعادت‌آباد به نام داوود رشیدی نامگذاری شود. یک‌ سال بعد از آن هم سردیس استاد رشیدی که در دومین سمپوزیوم مفاخر معاصر ویژه هنرمندان به وسیله علی اعتبار ساخته شده بود، در ابتدای این خیابان نصب شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حیف پول که خرج این سردیس ومجسمهامیکنن واکثرشان هم شبیه به طرف نیست..مگرمجبورن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج