جاباما
۱۰۴۸۸۵۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

انتقاد کار روزنامه‌نگاران است نه آقای آشنا!

فعال سیاسی اصولگرا گفت: سانی که در سوابق‌شان فعالیت‌های اطلاعاتی-امنیتی دیده می‌شوند نباید در سِمت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای قرار بگیرند.

فردانیوز: فعال سیاسی اصولگرا گفت: سانی که در سوابق‌شان فعالیت‌های اطلاعاتی-امنیتی دیده می‌شوند نباید در سِمت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای قرار بگیرند.

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره نقش حسام‌الدین آشنا در دولت گفت: «واقعیت این است که کسانی که در سوابق‌شان فعالیت‌های اطلاعاتی-امنیتی دیده می‌شوند نباید در سِمت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای قرار بگیرند. این افراد چون سابقه اطلاعاتی دارند معمولاً با نگاه خاصی با موضوعات مختلف مواجه می‌شوند و نمی‌توانند نگاه امنیتی خود را در فعالیت‌های رسانه‌ای کنار بگذارند.

نتیجه این می‌شود که نگاه اطلاعاتی و امنیتی خود را در موضوعات مختلف تسری می‌دهند. آقای آشنایی که مردم را از حضور نظامی‌ها در عرصه اجرایی کشور می‌ترساند، خودش پیش از آن‌که به سِمت مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور منصوب شود، سابقه اطلاعاتی و امنیتی داشته است و اکنون صرفاً در پی ایجاد جنگ روانی است و این هم به دلیل نوع نگاه خاصی است که او نسبت به سیاست دارد.»

او ادامه داد: «آقای آشنا اکنون با برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده هرآن‌کس که شانسی در انتخابات۱۴۰۰ داشته باشد را تخریب می‌کند؛ یعنی جدای از آنکه آن افراد واقعا بخواهند در انتخابات نامزد شوند یا نه او نامزدهای بالقوه را هدف قرار می‌دهد. متأسفانه حملاتی که آقای آشنا به نمایندگان مجلس و شخصِ آقای قالیباف انجام می‌دهد، باعث ایجاد چالش بین دو قوه می‌شود و مسئولیت سخنان او در نهایت با رئیس‌جمهور است زیرا او از جایگاه یک فرد عادی سخن نمی‌گوید بلکه یک سِمت رسمی در دولت دارد و وقتی آقای روحانی درقبال سخنان او سکوتی‌کند، به نوعی خود را هم‌نظرِ او معرفی می‌کند.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: «افرادی که به مسئولیت‌های رسانه‌ای منصوب می‌شوند باید کار رسانه‌ای کرده باشند. افرادی که کار امنیتی-اطلاعاتی کرده‌اند همیشه دوست دارند در هاله‌ای از ابهام به سر ببرند. در عین حال که به تمام عزیزان در حوزه اطلاعات و امنیت احترام می‌گذارم اما سخنم این است که هر کسی باید باتوجه به توانایی‌ها و سابقه‌اش در مسئولیت متناسب قرار داده شود. وقتی به فردی امنیتی مانند آقای آشنا مسئولیت رسانه‌ای داده می‌شود اولا او می‌خواهد چهره‌ای مرموز از خود ایجاد کند که گویی خط و ربط‌هایی را او تعیین می‌کند و ثانیا به موضوعات مختلف مواجهه اطلاعاتی دارد.»

او در پاسخ به این پرسش که انتخاب آشنا به عنوان مشاور رسانه‌ای چه‌قدر محصول امنیتی بودن خود روحانی است، اظهار کرد: «حتما سابقه آقای روحانی در انتخاب آقای آشنا تأثیر داشته است. به طور طبیعی وقتی فردی کاملا یک شخصیت اطلاعاتی و امنیتی بوده است، کسانی را دور خود جمع می‌کند که هم‌نظر خودش باشند. هر کسی باید در جایگاه خودش استفاده شود. مثلا ممکن است در وزارت اطلاعات افرادی به کار گرفته شوند که سابقه فرهنگی دارند یا بالعکس در وزارت فرهنگ تیم امنیتی مستقر شود. هر دوی این‌ها غلط است. ما در دولت آقای روحانی با به‌کارگیری نادرست افراد در مسئولیت‌های مختلف مواجه بودیم. این انتقاد در دوره آقای خاتمی هم بود که او بخش عمده‌ای افرادی که در دولت بودند را از افراد امنیتی-اطلاعاتی انتخاب کرده بود که بیشترین تأثیر را بر خودِ او داشتند. به یاد داریم مهم‌ترین روزنامه‌ها و نشریات اصلاح‌طلبِ آن دوران به مدیریت کسانی بود که یا سابقه قضایی داشتند یا سابقه اطلاعاتی. نتیجه هم یک جنگ روانی بزرگ و ایجاد آشوب در کشور شد.»

ایمانی در پایان گفت: «بخشی از این حملات برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی‌های دولت است. باتوجه به اینکه آقای روحانی هشت‌ماه است که از دفتر کار خود خارج نشده است، سفرهای آقای قالیباف به شهرهای محروم را نمی‌تواند تحمل کند و بازوی رسانه‌ای او یعنی آقای آشنا برای آنکه این سفرها را کم‌اهمیت جلوه دهد در توئیتر حاضر می‌شود و با ادبیاتی تمسخرآمیز می‌خواهد اذهان عمومی را ناکارآمدی دولت منحرف کند. آقای آشنا به نوعی نماینده دولت است و مواضع او دقیقا پای دولت نوشته می‌شود و مجلس هم یکی از قوای سه‌گانه نظام است و در شرایطی که او علیه رئیس‌ و نمایندگان مجلس توئیت می‌زند، چالش میان دو قوه ایجاد می‌شود.

او اگر خیلی تمایل به انتقاد دارد می‌تواند مسئولیت را واگذار کند و به شغل روزنامه‌نگاری روی آورد و هرچه‌قدر خواست نسبت به مجلس انتقاد کند. انتقاد کار روزنامه‌نگاران است که اتفاقا باید هم همین کار را انجام دهند و من باور دارم روزنامه‌نگاران می‌توانند از دولت و مجلس تا قوه قضائیه را نقد کنند اما وقتی فردی در جایگاه رسمیِ دولتی به یک قوه دیگر انتقاد می‌کند باعث ایجاد اختلاف میان دو نهاد حاکمیتی می‌شود و در عرصه عمومی و بین‌المللی تصویر تقابل قوا در جمهوری اسلامی را به تصویر می‌کشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج