۱۰۴۹۶۲۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

عذرخواهی یک کارگردان از خانواده شجریان

امیرشهاب رضویان، هنرمند فیلمساز که اصالتا اهل همدان است، در پی جمع آوری بیلبوردها و بنرهای محمدرضا شجریان در این شهر، با نگارش یادداشتی، از این اقدام انتقاد و از خانواده محمدرضا شجریان عذرخواهی کرد.

خبرگزاری ایسنا: امیرشهاب رضویان، هنرمند فیلمساز که اصالتا اهل همدان است، در پی جمع آوری بیلبوردها و بنرهای محمدرضا شجریان در این شهر، با نگارش یادداشتی، از این اقدام انتقاد و از خانواده محمدرضا شجریان عذرخواهی کرد.
عذرخواهی یک کارگردان از خانواده شجریان
کارگردان "مینای شهر خاموش" در یادداشت خود که آن را در اختیار ما قرار داده، نوشته است: «بزرگمردی را از دست داده‌ایم که جایش پر نمی‌شود و فراموش هم نمی‌شود، چه شما تصویرش را در بیلبوردهای شهر بگذارید و چه بردارید!
جمع آوری بیلبوردها و بنرهای تصویر زنده یاد شجریان در همدان خجالت‌آور است برای منِ شهروند، برای شما که مدیر اداره ارشاد هستید، برای شهرداری که مرتکب موضوع شده است و برای همه مدیرانی که چشم بر این رفتار غیر فرهنگی بسته‌اند.
کجای دنیا با هنرمند ملی‌شان این کار را می‌کنند که شما انجام دادید؟
هنرمندِ فوت کرده که دیگر خطری ندارد، حرفی نمی‌زند، انتقادی نمی‌کند، کسی را به چالش نمی‌کشد، چرا باید تصویرش را حذف کنید؟ به گفته معاون خدمات شهری شهرداری و سخنگوی شورای شهر همدان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز تصاویر را لغو کرده و در موضوع جمع آوری تصویر استاد شجریان، شورا و شهرداری دخالتی نداشته و ارشاد مجوزها را لغو کرده است و این ارگان باید پاسخگو باشد. اما علاوه بر این بیلبوردها، هفت بنر نیز از طرف انجمن موسیقی همدان بر داربست‌هایی که در اختیار شهرداری است نصب شده بود که ارشاد در آن دخیل نبود این بنرها چرا جمع‌آوری شد؟
عذرخواهی یک کارگردان از خانواده شجریان
اگر مشکلی وجود داشت چرا تصاویر بنرها را برخی اعضای شورای شهر در صفحات خصوصی خود منتشر کردند؟رفتار فرهنگی مدیران ما که شده است بنر تبریک و تسلیت چاپ کردن و به در و دیوار زدن آن‌ها و اعلام این که کار فرهنگی کرده‌ایم! نه عزیزان، هروقت فرهنگسرا ساختید، سالن تاتر و سینما ساختید، برای اعتلای خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، موسیقی، سینما، ادبیات و دیگر رشته های هنری تلاش کردید، کلاس آموزشی گذاشتید، هنرجو تربیت کردید، برای رشد هنرمندان شهر برنامه‌ریزی کردید و هنرمند تحویل دادید، بیایید و ادعا کنید که مفید بوده‌اید!
جشنواره فیلم کودک و نوجوان با مساعی چند مدیر دلسوز به همدان آمد اما عُرضه نگه داشتنش را نداشتید، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هم که مختص همدان است و با همت مدیران قدیم ارشاد شکل گرفت را هم اگر بعد از بیست و یک دوره از دست ندهید جای شکر دارد.
بگذریم، بزرگمردی را از دست داده‌ایم که جایش پر نمی‌شود و فراموش هم نمی‌شود، چه شما تصویرش را در بیلبوردهای شهر بگذارید و چه بردارید!امیدوارم دفعه بعد که دعای ربنایش را که شنیدید، از رفتار خود بیشتر شرمنده شوید.به عنوان یک فرزند شهر کهن همدان از خانواده‌ اسطوره موسیقی ایران بابت این رفتار ناپسند عذرخواهی می‌کنم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارشین

      درود بر شما آقای امیر شهاب رضویان .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج