جاباما
۱۰۵۴۶۵۶
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

سخنگوی سازمان انتقال خون:

اهدای خون ارتباطی با کرونا ندارد

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، ارتباط بین اهدای خون و بیماری کرونا را نادرست خواند.

خبرگزاری مهر: سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، ارتباط بین اهدای خون و بیماری کرونا را نادرست خواند.
بشیر حاجی بیگی، با بیان این مطلب که از اول اردیبهشت تا آبان ۹۹ حدود ۱۲ هزار نفر جهت اهدای پلاسما به ۲۵ مرکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۱۰ هزار واحد پلاسما اهدا شده است.
وی با عنوان این مطلب که بیشترین مراجعه بهبود یافتگان کووید ۱۹ جهت اهدای پلاسما مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و مازندران بوده است، افزود: با توجه به آمار بالای بهبود یافتگان کرونا در کشور تنها ۲ درصد از این افراد جهت اهدای پلاسما مراجعه کرده‌اند.
حاجی بیگی ادامه داد: استان‌های، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و کردستان فاقد مراکز پلاسماگیری هستند.
وی با اشاره به اینکه کرونا ربطی به اهدای خون و انتقال خون ندارد، افزود: چون کرونا یک بیماری تنفسی است و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود و با اهدای پلاسما، سیستم ایمنی پایین نخواهد آمد، به این دلیل که آنتی‌بادی به صورت مداوم در بدن ساخته می‌شود.
حاجی بیگی گفت: متأسفانه در کشور ما از ابتدای شروع طرح جمع‌آوری پلاسمای بهبودیافتگان تنها ۲ درصد مردم جهت اهدای پلاسما مراجعه کرده‌اند که آمار بسیار پایینی است.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران بیان کرد: بهبود یافتگان باید ۲۸ روز بعد از بهبودی جهت شکرانه سلامت به مراکز انتقال خون برای اهدای پلاسما مراجعه کنند و عزیزانی که دارای گروه خونی+A و +AB هستند اقبال بیشتری به اهدای پلاسما داشته باشند، اما در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم که می‌توانند در تهران به خیابان وصال شیرازی، اداره کل انتقال خون استان تهران مراجعه کنند و توجه داشته باشند که بهترین وقت برای اهدای پلاسما در سه ماه اول پس از بهبودی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منیژه

      بهتری راه خرید انلاین هست تا زمانی که این بیماری هر روز از ما انسانها قربانی میگیرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج