adexo3
۱۰۵۷۵۶۵
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

نماینده مجلس: قصد ترامپ زیر آب بردن همه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ترامپ امروز مانند فردی در حال غرق شدن است که می‌خواهد همه را با خود به زیر آب ببرد ‌،گفت: در چنین فضایی ساختار سیاسی آمریکا و نظام بین الملل اجازه رفتارهای ماجراجویانه به ترامپ نخواهند داد.

خبرگزاری ایرنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ترامپ امروز مانند فردی در حال غرق شدن است که می‌خواهد همه را با خود به زیر آب ببرد ‌،گفت: در چنین فضایی ساختار سیاسی آمریکا و نظام بین الملل اجازه رفتارهای ماجراجویانه به ترامپ نخواهند داد.

محمود احمدی بیغش با اشاره به انتخابات آمریکا و شکست دونالد ترامپ گفت: نخستین دلیل شکست ترامپ این است که مردم آمریکا از جنگ و خونریزی خسته شده‌اند و دوم اینکه ترامپ دیوار بلندی بین جامعه آمریکا و دنیا کشید و همه چیز و همه کس را در سیطره قدرت خود می‌خواست و این رفتار مورد تایید بیشتر مردم آمریکا قرار نگرفت مردم‌آمریکا احساس می کردند که او آمریکا را به سمت سقوط و نابودی پیش می‌برد.

نماینده مردم شازند یادآور شد: ترامپ از نظر رفتاری به جایگاه یک قرن پیش برگشته بود و آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر ترامپ همچنان بر مسند حکومت باقی بماند،‌ امپراطوری غرب به زودی به مانند امپراطوری شرق سقوط خواهد کرد و آمریکایی‌ها با رای حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، سقوط امپراطوری غرب را به تاخیر انداختند.

بیغش ادامه داد:‌ رفتارهای ترامپ انسانی نبود و با خلقیات و رفتارهایی که داشت، آمریکا را به لبه پرتگاه برد و باعث شد ایالات متحده همینه خود را از دست بدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ترامپ علیرغم ادعاهایش درباره رعایت حقوق انسانی نشان داد که هیچ اهمیتی به حقوق انسانی نمی‌دهد و در مدت چهار سالی که بر مسند قدرت بود ماهیت خود را به مردم‌ آمریکا و مردم دنیا نشان داد و مردم آمریکا هم حاضر نشدند با چنین فردی همراهی کنند.

وی با اشاره به ضرورتهای دیپلماسی در دوره انتقال قدرت در آمریکا گفت: جمهوری اسلامی هیچ گاه رفتار منفی علیه مردم آمریکا نداشته بلکه این آمریکا بوده که همیشه در حال دشمنی و خصومت با ایران بوده است. با این حال طبیعی است که ایران از تغییر چنین رفتارهایی و اتخاذ رفتارهای توام با احترام استقبال ‌کند.

نماینده مردم شازند در مجلس افزود: انتظار نمی‌رود تغییرات جدی و مهمی در سیاست های کلان آمریکا نسبت ایران اتفاق بیفتد ممکن است شاهد تغییرات جزئی در برخی از سیاست‌ها باشیم اما اینکه تصور شود با حضور بایدن، روابط تهران و واشنگتن به مانند پیش از انقلاب خواهد شد، اشتباه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران در چهار دهه اخیر گفت: واقعیت این است که سیاست‌های کلان آمریکا بویژه در قبال منطقه خاورمیانه و ایران در دست رژیم صهیونیستی است. با این اوصاف بعید است آمریکا بدون توجه به منافع و خواسته‌های این رژیم در روابط خود با ایران تجدید نظر کند.هرچند برخی از تحلیل گران معتقد هستند ترامپ و تیم او جای خود را به افراد دیپلماتیک و منطقی‌تر داده است.

ترامپ اجازه انجام کار خاصی علیه ایران در دوره انتقالی قدرت ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره رفتارهای احتمالی ترامپ در دوره انتقالی علیه ایران هم گفت: بعید است ترامپ بتواند در این مدت کار خاصی انجام دهد و جامعه ‌آمریکا در این شرایط اجازه رفتار ماجراجویانه به او را نخواهد داد.

وی ادامه داد: ترامپ امروز مانند فردی در حال غرق شدن است که می‌خواهد همه با خود به زیر آب ببرد و در چنین فضایی ساختار سیاسی در ایالات متحده و نظام بین الملل اجازه رفتارهای ناهنجار به ترامپ نخواهند داد.

بیغش درباره سرنوشت طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها با توجه به تغییرات سیاسی در آمریکا گفت: این طرح برای مقابله با شیطنت دولت ترامپ در قابل برجام بود. در زمان دولت بایدن هم باید دید آیا او به شعارهایی که در زمان تبلیغات انتخاباتی می داد، عمل خواهد کرد یا می‌خواهد ادامه دهنده راه دولت قبلی باشد؟

وی خاطرنشان کرد: به نظرم باید صبر و حوصله به خرج داده و ببینیم طرف مقابل چگونه رفتار می کند؟ اگر قدم‌های ایالات متحده مثبت بود چه بهتر زیرا جمهوری اسلامی به دنبال چالش نیست بلکه در پی رفع چالش است در غیر این صورت همه قوا اقدام مهمی در این زمینه اجرایی می‌کنند.طبیعی است که ایران در سیاست‌ها و رفتارهای دولت آینده‌ آمریکا را مد نظر قرار می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب بیغش شاید نمی داند که کدهای پلتفرم سیاستهای خارجی توسط روسها با غرب معامله شده
      وسیاستمداران ایران باید یک پلتفرم بومی ومحرمانه طراحی کنند تا بتوانند با امریکا مذاکره موفق ومفید درسیکل زمانی حداقل یکسال انجام دهند وگرنه نهایتاً تلاشها شکست خواهد خورد واین به نفع روس وچین خواهد بود

    • ایران

      قصدش اول زیر آب بردن شماها بودد.حیف رفت

    • ممد

      اگه مسعولای ما بخاطر مردم هم شده که اینقدر در گرونی وتحریم به سر میبرن کوتاه بیان و نزارن کسانی مانند خودرو سازان بتونند هرسه ماه با گرون کردن ماشیناشون مردم رو بیچاره کردن دولتم مانند شورای رقابت سود میبره پس چرا جلو گیری نمیکنه یا کمک کنه به خچد و سازا

    • ممد

      با این
      سیاست تندروها ی ما هیچ کس اب خوش ا گلوش پایین نمیره ترتمپ که رفت لااقل با این یکی سر جنگ نگیرن وبا غرورشون که مردم رو توی تحریم و گ رونی انداختند خسته شدن مردم از بیچا رگی فقر سر مردم رو شیره میمالند با یارانه وووو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج