اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۵۹۸۴۱
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

روحانی در جایگاه قربانی خود را تعریف می‌کند!

روزنامه اصولگرای وطن امروز در گزارشی با عنوان «بازنده» به بررسی مواضع و عملکرد دولت روحانی پرداخته است.

روزنامه اصولگرای وطن امروز در گزارشی با عنوان «بازنده» به بررسی مواضع و عملکرد دولت روحانی پرداخته است.

این روزنامه نوشت:

مدل روحانی - ظریف یک تجربه شکست‌خورده و عبرت‌آموز در حوزه تنظیم و توازن مدیریت داخلی و تعامل خارجی است اقرار به وجود تحریم‌ها در سال آخر اعتراف به شکست فلسفه شکل‌گیری این دولت است.

نگاهی به مواضع مقامات دولتی و در رأس آنها رئیس‌جمهور، در ماه‌های پایانی دولت حکایتی از تکرار مکررات است؛ حرف‌ها و آرزوهایی که از روز نخست دولت در سال۹۲ دائما تکرار شده و حالا در آخرین ماه‌های حکمرانی دولت دوازدهم کماکان همه چیز بر مدار آنها تعریف می‌شود. کلیدواژه «تحریم» به عنوان نقطه کانونی مفهوم‌پردازی‌های دولت همچنان بار تمام مباحث را به دوش می‌کشد و هر مقام دولتی تمام مشکلات موجود کشور را با این واژه دارای نسبت می‌داند.

برای نمونه می‌توان به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور استناد کرد؛ جایی که او در واکنش به انتقادات گسترده نسبت به عملکرد دولت گفت: «جنایات آمریکا را نباید لاپوشانی کنیم. آمریکا جنایت کرده است. به جای اینکه بگویند آمریکا جنایت کرده می‌گویند دولت در مدیریتش چه کار کرده است؟ شما اصلا‌ می‌دانید مدیریت چیست که این حرف‌ها را می‌زنید؟ این دولت همان دولتی است که بالاترین رشد اقتصادی و کاهش‌یافته‌ترین تورم را در دوران خودش در سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ به ‌وجود آورده است. این دولت همان دولت است. همان‌ها هستند که دارند تلاش می‌کنند».

اظهارات اینچنینی آن هم در شرایطی که حتی حامیان دیروز دولت نیز این روزها به ضعف عملکرد آن و اشتباه بودن ایده‌هایش اقرار کرده‌اند، تنها می‌تواند به مثابه تلاش برای توسل به استراتژی قدیمی دولت مبنی بر تحقیر و ایجاد تشکیک پیرامون منتقدانش تفسیر شود.

دولت روحانی به عنوان دولتی که تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد سیاست خارجی گذاشته بود، پس از اوباما و ترامپ، حالا در انتظار روی کار آمدن جو بایدن نشسته و رسانه‌های حامی خود را بسیج کرده است تا با تکرار آرزوهای قدیمی و برجامی، تعویض ساکنان کاخ سفید را یک تعویض طلایی تفسیر کنند. اما دولت پیش از هر گونه تفسیری باید از نتیجه سیاست‌های خود در مواجهه با ۲ دولت پیشین آمریکا دفاع کند. محدود کردن همه پاسخ‌ها به این مساله که دولت ترامپ یک دولت استثنایی بوده است، تنها می‌تواند به عنوان فرار به جلو معنا شود. عملکرد دولت و در پیش گرفتن رویه‌ای عقلانی نه‌تنها می‌توانست امتیازات بیشتری برای کشورمان به همراه داشته باشد که متقابلا باعث افزایش هزینه‌ها برای ترامپ نیز می‌شد.

بی‌دستاوردی دولت یازدهم و دوازدهم در حالی تبدیل به چالش روزهای پایانی آن شده است که کمتر دولتی را در تاریخ ایران می‌توان همانند آن یافت. روحانی در ماه‌های پایانی دولت خود هر قدر هم که تلاش کند با توهین به منتقدان خود و در پیش گرفتن ادبیات آب و صابونی خود را از موضع پاسخگویی خارج کند اما نمی‌تواند در هیچ زمینه‌ای مدعی دستاورد باشد. اقتصادی که نامتلاطم‌ترین روزگار خود را در روزهای پسابرجامی دولت او تجربه کرد و اقتصاد ایران را با پدیده دلار ۳۰ هزار تومانی مواجه کرد، سیاست خارجه‌ای که تمام ابتکار عمل خود را مشروط به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کرده، در کنار کارنامه شکست‌خورده دولت در زمینه مسکن و سیاست‌های رفاهی نشان از یک چالش بی‌سابقه دارد. دولتی به پایان خط رسیده که هیچ مسیری را برای مردم طی نکرده و سعی می‌کند در جایگاه یک قربانی خود را تعریف کند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرودست

      اگه بخواهیم از روی وجدان بگیم اگر ترامپ از برجام خارج نمیشد شرایط خیلی تا خیلی تا الان فرق میکرد . و معادلات دولت روحانی رو بهم ریخت . وگرنه تیم دولت قویترین تیم در بین این چند سال اخیر بود از حق نگذریم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مدیریتی که تک محور باشه و پلان های دیگه ای نداشته باشه که رو کنه دفاع کردن نداره ،خوب یکی نیست بگه خوب درست که خارج شدن امریکا از برجام و تحریم ها تمام معادلات شمارو بهم زد ،حداقل و ساده ترین راه برای شمایی که هیچ راه حل دیگه ای به ذهنت نمیرسه کنار کشیدن بود نه پافشاری به اینکه مردم توان مدیریت نداشتن اینارو بدن

      • رضوی

        دولت آقای روحانی عملکرد بسیار بدی داشت و باعث ناامیدی مردم از زندگی در ایران شد

      • @

        حالا جالبیش اینجاست که اینا زبان دنیااااا رو بلد بودن این شد وضعیت کشور اگه بلد نبودن چیکار میکردن؟؟؟؟؟:):)

    • بدون نام

      اشپز که دوتا نه سه تا نه چهار تا نه...
      آش که چه عرض کنم .... میشه حلوا واسه مردم بد بخت
      بخوری پاته نخوری پاته

    • بدون نام

      خوب بد نگفته بیچاره . مگه رئیس جمهور در کشور ما قدرتی از خودش داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج