۱۰۶۰۰۲۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

چین به ائتلاف پنج چشم هشدار داد

پس از آنکه ائتلاف پنج چشم از پکن خواست تا به اقدامت سرکوب‌گرایانه‌اش در هنگ‌کنگ پایان دهد، چین به کشورهای عضو این ائتلاف هشدار داد که مراقب باشند کور نشوند!

ایسنا: پس از آنکه ائتلاف پنج چشم از پکن خواست تا به اقدامت سرکوب‌گرایانه‌اش در هنگ‌کنگ پایان دهد، چین به کشورهای عضو این ائتلاف هشدار داد که مراقب باشند کور نشوند!

به نوشته روزنامه دیلی‌میل، انگلیس، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند از چین به خاطر ساکت کردن مخالفان در هنگ‌کنگ که در حقیقت نقض تعهدات بین‌المللی این کشور است، انتقاد کردند.

وزارت امور خارجه چین امروز (پنج‌شنبه) در واکنش به این اظهارات هشدار داد: مهم نیست که آنها پنج چشم یا ۱۰ چشم دارند، مادامی که جرات می‌کنند به حق حاکمیت، امنیت و توسعه منافع چین لطمه بزنند، باید مراقب باشند چشم‌هایشان کور نشود.

چین به ائتلاف پنج چشم هشدار داد

به دنبال دستور پکن برای اخراج چهار قانون‌گذار اپوزیسیون از پارلمان هنگ‌کنگ، ائتلاف پنج چشم در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه به طور جدی نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد.

ائتلاف پنج چشم در این بیانیه ادعا کرد: اقدامات چین نقض فاحش و آشکار تعهدات بین‌المللی‌اش تحت اطلاعیه مشترک چین-انگلیس که از نظر قانونی الزام‌آور است، تلقی می‌شوند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این انتقاد از تصمیم هنگ‌کنگ برای اخراج قانون‌گذاران حامی دموکراسی دفاع کرد.

وی در کنفرانسی خبری گفت: کارمندان دولتی باید از قوانین کشورشان حمایت کنند و به کشورشان وفادار باشند. این اساس اخلاق سیاسی در سراسر جهان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج