۱۰۶۲۴۰۳
۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

کیهان: فتنه لازم نیست در خیابان بوده باشد!

مقامات آمریکایی -چه دموکرات و چه جمهوریخواه- بارها به صراحت اعلام کرده و می‌کنند که ایران را دشمن خود می‌دانند و مقابله با موجودیت آن را به عنوان یک خط استراتژیک در دستور کار دارند و تاکید ورزیده و می‌ورزند که تغییر دولت‌ها در آمریکا در این خط استراتژیک تغییری ایجاد نمی‌کند. آمریکا طی۴۱ سال گذشته هیچ فرصتی را برای تحقق این آرزوی بخوانید برباد رفته- خود نیز از دست نداده است.

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:

۱- «برتراند راسل» فيلسوف بلندآوازه انگليسي مي‌گويد

« از حماقت كساني تعجب مي‌كنم كه در ميان ده‌ها راه پيش‌روي، دقيقا همان راهي را انتخاب مي‌كنند كه بي نتيجه بودن آن را بارها آزموده‌اند»؟! بدون آنکه قصد اهانت داشته باشیم و تنها به عنوان یک واقعیت بدیهی و انکار‌ناپذیر باید گفت کسانی که این روزها و بعد از آن‌همه خسارتی که از زورگویی و باج‌خواهی آمریکا متحمل شده‌ایم، هنوز هم ترجیع‌بند «مذاکره با آمریکا» را بر زبان دارند، در اوج حماقت هستند و صد البته «حماقت» خوشبینانه‌ترین توصیفی است که می‌توان درباره آنها بر زبان و قلم آورد! وگرنه حال و هوای آنان با «خیانت» و «وطن‌فروشی» و تحمیل فقر و تنگدستی به ملت، بسیار شبیه‌تر از حماقت است! چرا؟ بخوانید و خود قضاوت کنید!

۲- ماجرا نه پیچیده است که درک آن به اذهان ژرف‌اندیش نیاز داشته باشد و نه پنهان است که برای فهم آن، دسترسی به اسناد سری و طبقه‌بندی شده، ضرورت داشته باشد! بلکه ماجرا فقط با مروری گذرا به رخدادهایی که طی چند سال گذشته و مخصوصاً طی ۷ سالی که از عمر دولت کنونی می‌گذرد با آن رو‌به‌رو بوده‌ایم به آسانی قابل فهم است.

مقامات آمریکایی -چه دموکرات و چه جمهوریخواه- بارها به صراحت اعلام کرده و می‌کنند که ایران را دشمن خود می‌دانند و مقابله با موجودیت آن را به عنوان یک خط استراتژیک در دستور کار دارند و تاکید ورزیده و می‌ورزند که تغییر دولت‌ها در آمریکا در این خط استراتژیک تغییری ایجاد نمی‌کند. آمریکا طی۴۱ سال گذشته هیچ فرصتی را برای تحقق این آرزوی بخوانید برباد رفته- خود نیز از دست نداده است.

۳- « تحریم» یکی از اهرم‌های آمریکا و متحدان اروپایی آن برای مقابله با ایران اسلامی است. این حربه اگرچه از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشورمان به کار گرفته شده است ولی دشمن بعد از ناکامی در عرصه نظامی و... این حربه را با شدت و دامنه گسترده‌تری به کار گرفته است. اکنون باید پرسید، آیا تصور دست کشیدن دشمن از این حربه، احمقانه نیست؟!

حربه‌ای که علی‌رغم معاهده برجام نه فقط از آن دست نکشید بلکه هر از چند‌گاه نیز تحریم‌های جدید‌تری را به آن اضافه کرد. کافی است نگاهی هرچند گذرا بر تحریم‌هایی که در فاصله زمانی پس از تصویب برجام تا‌کنون به میدان آورده‌اند داشته باشیم و این واقعیت تلخ را هم به آن ضمیمه کنیم که آمریکا و اروپا به هیچ یک از تعهدات برجامی خود عمل نکرده‌اند! اکنون سؤال این است که آیا دل‌بستن به مذاکره برای لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا مصداق بارز حماقت یا خیانت و یا به قول رئیس‌جمهور، دیوانگی نیست؟!

۴- دشمن فقط هنگامی اسلحه تحریم را کنار می‌گذارد که از کارآمد بودن و تاثیر آن نا‌امید شود و این ناامیدی هنگامی به دشمن دست می‌دهد که ببیند مسئولان کشورمان امور اقتصادی و معیشت مردم را به مذاکره و -با عرض پوزش- التماس برای لغو تحریم‌ها گره نزده‌اند و با تکیه بر ظرفیت‌ها و امکانات فراوان داخلی درپی عبور از تنگناها و رونق بخشیدن به اقتصاد ملی و کسب و کار ملت هستند.

تنها در این حالت است که تحریم‌ها از اثر می‌افتند و زمینه برای رشد اقتصادی و آسانی معیشت مردم فراهم می‌شود. بی‌تردید، در آن حالت به جای اینکه منتظر گشایش از سوی آمریکا باشیم (بخوانید از گرگ انتظار چوپانی داشته باشیم)! آمریکا در مقابل ما به التماس خواهد افتاد. مگر تحریم بنزین با تولید داخلی آن شکست نخورد و آمریکا اصرار نکرد که تحریم بنزین را حذف کرده و خواستار واردات آن از جانب ایران نشد؟!و یا مگر تولید داخلی اورانیوم ۲۰ درصد مورد نیاز رادیو ایزوتوپ‌ها به تحریم آن از سوی آمریکا پایان نداد؟! و...

۵- رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر اعضای شورای هماهنگی اقتصادی کشور با ایشان با تأکید بر اینکه برای علاج تحریم‌ها دو مسیر «خنثی‌‌‌سازی تحریم‌ها و غلبه بر آنها» و «رفع تحریم» وجود دارد، فرمودند: « البته ما مسیر رفع تحریم را یک بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید» حضرت آقا، راه‌حل را در بی‌اثر کردن تحریم‌ها دانسته و گفتند: «اگر با تلاش و ابتکار و با سینه سپر کردن در مقابل مشکلات بتوانیم بر تحریم‌ها غلبه کنیم و طرف مقابل بی‌اثر شدن تحریم‌ها را ببیند، به‌تدریج دست از تحریم برخواهد داشت». البته به قول حضرت ایشان «ما ظرفیت‌ها و توانایی‌های فراوانی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها داریم، به شرط آنکه بخواهیم و همت کنیم و به دل مشکلات برویم».

۶- ماجرا بسیار روشن و بدیهی‌تر از آن است که قابل درک نباشد و نمی‌توان باور کرد، کسانی که حل مشکلات اقتصادی و تامین معیشت مردم را به مذاکره با آمریکا گره می‌زنند، از درک این نکته بدیهی عاجز باشند! از این روی نباید نفوذ برخی از عوامل دشمن و القای تحلیل‌ها و آدرس‌های غلط به شماری از مسئولان در پوشش مشاوره! و... را نادیده گرفت! و نباید از فتنه‌ای که دشمن از این طریق تدارک دیده و سختی معیشت و گرانی و تورم و بیکاری و... مردم مظلوم این مرز و بوم را نشانه رفته است غافل بود و... بالاخره به قول شاعر متعهد کشورمان، برادر مهدی علمدار؛ فتنه شاید کنج پستوی کسی لای کتابی فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد.

حسین شریعتمداری

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب شما ک اینقد صاحب نظری بیا تو گود. رئیس جمهور بشو و مشکلات کشور حل کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا خیلی مرد شریف اگه بیاد رای میدم

    • بدون نام

      شیشه پاک کن منفور..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه روزنامه ها شیشه پاکنن مگه کاغذ رو میشه کنار گذاشت

    • علی

      بعد از برجام ترامپ گفت اینقدر مرگ بر آمریکا نگید شما گفتید

      ترامپ گفت پرچم من آتش نزنید شما زدید

      تمام شرکتهای اروپایی اومدن ایران سرمایه‌گذاری کردن شما تندروها نزاشتین شرکتهای آمریکایی بیان اینجا

    • بدون نام

      شما توی این چهل سال چکار مثبتی انجام دادی
      فقط حرف حرف حرف پوچ پوچ

    • بدون نام

      اگر شما نبودین چه میشود ایران الان

    • بدون نام

      امثال شریعتی خائن هستن و به ملت ایران ظلم کردن .

    • بدون نام

      خوبه این شریعتمداری یه فیلسوف رو هم میشناسه چون مغز امثال این فسیل شده توقعی ازش نیست

    • س.ج.م

      پس چرا در دولت گذشته طرح تحول اقت صادی مطرح شد وچرا نان وبنزین ازصد تومان به هفت صد تو مان رسید و چرا شما انهمه بی صبری وحرام شرعی در اتاق کیهان حهت دادیدوبهاتمه گری کردید درحالی که موفقیت به کمک کردن وصبر نیاز داشت نه تخریب که خود موجب تشویق بیشتر امریکا به تحریم شد

    • بدون نام

      درود بر استاد شریعتمداری

    • کارمند

      خودت فتنه هستی

    • بدون نام

      درود بر روزنامه کیهان

      پاسخ ها

      • A

        برود بمیرد

    • بدون نام

      اصل فتنه شما کاسبان تحریم هستید

    • علی حافظی

      اصلا این چ کارست اینقدر مهمش کردن..والا یک روز مداح...یک روز روزنامه نگار....

    • بدون نام

      فقط حرف

    • صادق

      روحانی داره به ته خط میرسه میخاد با ابرو از قدرت کنار بره بگه من دوباره ارزونی اوردم ولی این دفعه داستان فرق داره شکاف تو دولت امریکا زیاد شده مجلسم با کارش کاملا"مخالفه مزاکره الان عقلانی نیست روحانی با این کارش منفور تر میشه و انشاالله دستش رو میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج