۱۰۶۳۸۴۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

نفوذ رکوردشکن «مافیایی‌ها» به نمایش خانگی

بازی مافیا پس از تلویزیون در نمایش خانگی تولید شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است

خراسان: تجربه نشان داده است مسابقات نمایش خانگی به اندازه سریال‌ها و آثار نمایشی این مدیوم مورد توجه مخاطبان قرار نگرفته‌ و دیده نشده‌اند. با وجود این سعید ابوطالب در زمینه ساخت مسابقات نمایش خانگی و تلویزیونی بسیار پرکار بوده و مستند مسابقه‌های مختلفی را با حضور چهره‌ها تولید کرده است. او اکنون مسابقه «شام ایرانی» و «شب‌های مافیا» را در نمایش خانگی در حال انتشار دارد. رکوردزنی «شب‌های مافیا» در قسمت اول نشان می‌دهد وضعیت این مسابقه متفاوت است و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

اولین بار در تلویزیون

مسابقه «مافیا» اولین بار مهر سال گذشته از شبکه سلامت روی آنتن رفت. شاید تا پیش از پخش آن کسی فکر نمی‌کرد، یک مسابقه در شبکه‌ای مانند سلامت که دایره مخاطبان خاصش چندان گسترده نیست، بتواند مورد استقبال قرار بگیرد و به سری‌های جدید کشیده شود، اما «مافیا» برخلاف انتظار با یک ایده ساده و البته خلاقانه، پخش شد و توانست توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. این مسابقه تا سری ششم ادامه یافته است و اکنون روی آنتن شبکه سلامت قرار دارد.

نسخه نمایش خانگی بازی مافیا

برنامه ها و مسابقاتی که ویژه تلویزیون تولید می‌شوند، متعلق به صداوسیما هستند و نمی‌توانند در بستر دیگری مانند فضای مجازی یا سرویس‌های وی‌اودی ادامه پیدا کنند، به همین دلیل این موضوع پیشتر سابقه نداشته است و برنامه‌ها یا مسابقاتی که قصد داشتند ادامه مسیر خود را در نمایش خانگی در پیش بگیرند، متوقف شدند و به پخش نرسیدند؛ مانند «دورهمی» که قرار بود با نام «شب‌نشینی» در نمایش خانگی ساخته شود، اما در نهایت متوقف شد. با این حال چون مالکیت بازی مافیا متعلق به صداوسیما نیست، این مسابقه توانسته است با گروه دیگری در نمایش خانگی هم تولید و همزمان با تلویزیون منتشر شود.

مافیا پربیننده‌تر از سریال‌ها

با این حال طبق آمار فیلیمو، قسمت اول «شب‌های مافیا» که اواخر آبان با حضور بازیگران مرد منتشر شد، پس از گذشت یک هفته، ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دقیقه تماشا در فیلیمو داشته و رکورد زده است. جالب این جاست که میزان تماشای این مسابقه نسبت به بعضی سریال‌ها بیشتر بوده است، مثلا این رقم درباره «هم‌گناه» تقریبا ۱۱ میلیون و ۷۲۲ هزار دقیقه و برای سریال «دل» حدود ۱۷ میلیون و ۵۱۸ هزار دقیقه بوده است.

نفوذ رکوردشکن «مافیایی‌ها» به نمایش خانگی

هرچند که معلوم نیست آمار تماشای «شب‌های مافیا» در قسمت‌های بعد چه میزان باشد، اما آمار تماشای قسمت اول نشان می‌دهد این مسابقه پس از تلویزیون، در نمایش خانگی هم مورد توجه قرار گرفته و مخاطبان را به تماشا ترغیب کرده است. مخاطبان پیشتر بازی مافیا را با حضور مردم در تلویزیون دیده‌اند، در این شرایط اهمیت رکورد مسابقه «شب‌های مافیا» در نمایش خانگی بیشتر روشن می‌شود.

«شب‌های مافیا» ادامه دارد

به ظاهر استقبال مخاطبان باعث شده است سعید ابوطالب همچنان تولید مسابقه «شب‌های مافیا» را با گروه جدیدی از بازیگران ادامه بدهد. قرار است در سری جدید این مسابقه بازیگرانی مانند شقایق دهقان، رویا میرعلمی، سمانه پاکدل، شهرزاد کمال‌زاده و گلوریا هاردی حضور داشته باشند. پیش از این، گروه دیگری از بازیگران خانم مانند نسرین مقانلو، سمیرا حسن‌پور، بهاره رهنما، فریبا نادری و شبنم فرشادجو در «شب‌های مافیا» با هم رقابت کرده‌اند.

هدایت خوب محمدرضا علیمردانی

در سری اول مسابقه که در تلویزیون پخش شد، بهنام تشکر به عنوان راوی و هدایت‌کننده بازی حضور داشت و انتخاب بسیار مناسبی برای چنین مسابقه‌ای بود. پس از آن به دلیل مشغله‌ای که این بازیگر داشت، از «مافیا» جدا شد و علیرام نورایی جایگزین او شد و هم اکنون نیز مسابقه با حضور این بازیگر پخش می‌شود. اکنون محمدرضا علیمردانی سومین چهره‌ای است که هدایت بازی مافیا را برعهده گرفته است؛ اما این بار در نمایش خانگی. محمدرضا علیمردانی بیشتر به عنوان گوینده و صداپیشه شناخته می‌شود و به دلیل صدای خاصی که دارد انتخاب بدی برای راوی مسابقه نبوده است. محمدرضا علیمردانی در طول بازی با جدیت مسیر بازی را هدایت می‌کند و به خوبی مسابقه را اجرا کرده است.

واکنش‌های متفاوت مخاطبان

بسیاری از افراد، به دلیل کشف و پیدا کردن مافیا در این بازی، به آن علاقه دارند و از به چالش کشیده شدن خود و هوش‌شان در مافیا لذت می‌برند، بنابراین دیدن این بازی در قالب یک مسابقه تلویزیونی یا نمایش خانگی هم برای آن‌ها جذاب است و با واکنش‌های مثبتی که به «شب‌های مافیا» نشان داده‌اند از ساخت آن استقبال کرده‌اند، از طرفی هم عده‌ای از مخاطبان معتقدند این بازی مهارت فریب دادن افراد را تقویت می‌کند و از آن‌ها دروغگوهای بسیار خوبی می‌سازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج