اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۶۶۱۳۰
۱۳ نظر
۵۰۱۲
۱۳ نظر
۵۰۱۲
پ

آقای نمکی! واکسن ایرانی‌ها کجاست؟

روزنامه «جهان‌صنعت» طی یادداشتی با عنوان آقای نمکی واکسن ایرانیان کجاست؟ در شماره امروز خود نوشت: حالا یک سال از روزی که ویروس آدم‌کش کرونا از چین به سوی دنیا رفت، سپری شده است. حجم اندوه، آزار‌های روحی و روانی، سرگشتگی و دلهره‌ای که این ویروس بر جان و مال شهروندان جهان پمپاژ کرده است، هنوز برای اندازه‌گیری زمان می‌خواهد.

روزنامه «جهان‌صنعت» طی یادداشتی با عنوان آقای نمکی واکسن ایرانیان کجاست؟ در شماره امروز خود نوشت: حالا یک سال از روزی که ویروس آدم‌کش کرونا از چین به سوی دنیا رفت، سپری شده است. حجم اندوه، آزار‌های روحی و روانی، سرگشتگی و دلهره‌ای که این ویروس بر جان و مال شهروندان جهان پمپاژ کرده است، هنوز برای اندازه‌گیری زمان می‌خواهد.

از همان روزی که این ویروس قاتل جان و نان شهروندان جهانی را نشانه گرفت، اما نبردی بزرگ برای نابودی آن از سوی دانشمندان در ده‌ها کشور شروع شد تا اینکه در هفته‌های تازه‌سپری‌شده این کوشش سترگ از نظر علمی به نتیجه رسیده است.

در بریتانیا از سه‌شنبه واکسن زده می‌شود، روسیه واکسیناسیون شتابان و گسترده را شروع کرده است و در آمریکا و اروپا نیز در هفته‌های آینده واکسیناسیون انجام خواهد شد. در فرانسه، عربستان، عراق و چندین کشور دیگر دولت‌ها با صراحت از رایگان بودن واکسیناسیون گفته‌اند. اطلاعات پرشماری الان درباره انواع واکسن‌ها در دنیا منتشر شده و کشور‌ها زیرساخت‌های فیزیکی و نیز آماده‌سازی ذهنیت‌ها برای واکسیناسیون را آماده می‌کنند. الان معلوم شده به طور مثال ترکیه می‌خواهد واکسنی از چین را به شهروندان تزریق کند.

پرسش ایرانیان از آقای نمکی وزیر بهداشت و درمان ایران این است که آقای نمکی واکسن ایرانیان الان کجاست؟ با کدام کشور گفتگو و مذاکره کرده‌اید، با چین، روسیه و با شرکت‌های آمریکایی سازنده واکسن‌هایی که به زودی قرار است به بریتانیایی‌ها تزریق شود؟ آن‌ها به شما چه جوابی داده‌اند؟ آیا قرار است خریدی انجام شود؟ آیا قرار است واکسن‌ها به ایران رایگان داده شود؟ مراکز پژوهشی ایران کدام واکسن را در کجا و با چه کیفیت و اندازه‌ای آزمایش کرده‌اند تا از کارآمدی آن اطلاعات لازم وکافی به دست آورند؟ آیا ایرانیان باید برای واکسیناسیون پولی پرداخت کنند؟ چقدر و برای چه واکسنی؟ آیا انحصار خرید و واردات واکسن در اختیار دولت است و راهی برای ورود شرکت‌های دیگر هست؟

آقای نمکی، در حالی که کشور‌های دیگر خود را برای واکسیناسیون گسترده آماده می‌کنند و شهروندان این کشور‌ها از مسیر کانال‌های ارتباطی مطمئن ساعت به ساعت در جریان واکسیناسیون و فرآیند آن قرار دارند، شما چه کرده‌اید و چه برنامه‌ای دارید؟ شهروندان ایرانی تا همین امروز ناراحتی و درد و رنج گسترده‌ای را از این ویروس بر خود تحمیل کرده‌اند و امیدوارند همان‌طور که در جریان ورود این ویروس بیراهه‌روی‌ها و ناراستی‌هایی در اطلاع‌رسانی دیدند و چیزی نگفتند، حالا در مرحله واکسیناسیون نیز با همان غافلگیری‌ها و بی‌خبری‌ها رو‌به‌رو نشوند. از همین امروز باید اطلاع‌رسانی دقیق، درست و بهنگام و قابل راستی‌آزمایی درباره فرآیند انتخاب واکسنی که قرار است خریداری شود و اینکه از کدام کشور و با کدام کیفیت و زمان‌بندی دقیق و تفکیک‌هایی در ارائه به شهروندان در اختیار شهروندان قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اه ای خدا به دادمون برس

    • ■●■●

      اینا۴۲ساله دروغ میگن

    • بدون نام

      خدار و شکر بالاخره یک نفر چهار تا سوال درست و حسابی پرسید امیدوارم وزیر محترم برای این سوال ها جوابی منطقی داشته باشد نه صرفا تخیلات ذهنی

    • رضا

      چه دل خرمی دارید،واکسن آنفلوآنزا رو هنوز بیماران نیازمند نزدند شما دنبال واکسن کرونا هستید؟
      راستی خبر دارید افغانستان هم قراره واکسن کرونا رو رایگان بزنه به مردم

    • بدون نام

      واکسنهای وارد شده اول بنمایندگان ووزراوبعد به عراق قاچاق شود این هم کار وزرت بهداشت

    • بدون نام

      کاملا درسته زدن حرفهای پوپولیستی نظیر ما بدنیا نشان میدیم صلابت ایران را می بینند در مقابل ما تعطیم میکنند مشکلی را حل نمیکند وارد شدن پزشکی در سیاست بازیست که تنفر انگیز است

    • بدون نام

      سومالی واریتره و سودان و اتیوپی و همه کشورهای جهان سوم که واکسینه شدن ،بعدش آقای نمکی کاری میکند کارستان و یکسال بعدش مارا واکسینه میکنه

    • هخامنشیان

      وزیر بهداشت نگو !!! بگو پاچه خوار !!! بگو متملق !!! بگو چاپلوس !!!!

    • بدون نام

      همه چیز مملکت شده گفتار درمانی

    • بدون نام

      وقتی نسلمون منقرض شد دیگه خودش کاری شده کارستون خخخخ

    • AG

      یادتونه یه زمانی آقای نمکی می‌گفت کشورهای اروپایی هر روز تماس میگیرند میگن شما وزارت بهداشتیها چیکار کردید که جلوی کرونا رو گرفتید ایشون همون آقاست الان گیج شده نمیدونه چی بگه.تازه میخواد کاری کنه کارستون

    • بدون نام

      الان جواب های شاعرانه و قلمبه سلمبه میده.

    • بدون نام

      این سوال هارا باید ازنمایدکان پرسید که هم چنان برطبل دشمنی باجهان می کوبند چراکه قدرت خودشان را دراین ره جستجو میکنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج