۱۰۶۷۵۸۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تاکنون مجوزی برای ایرتاکسی نداده‌ایم

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که تنها مرجع صدور مجوز فعالیت‌های هوانوردی از جمله تاکسی هوایی بوده و تاکنون برای هیچ شرکتی پروانه بهره برداری و ارائه این خدمات را صادر نکرده است.

خبرگزاری ایسنا: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که تنها مرجع صدور مجوز فعالیت‌های هوانوردی از جمله تاکسی هوایی بوده و تاکنون برای هیچ شرکتی پروانه بهره برداری و ارائه این خدمات را صادر نکرده است.

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: برخلاف مطالب مطرح شده در رسانه ها درباره مجوزهای فعالیت ایرتاکسی، تاکنون این سازمان برای هیچ شرکتی، پروانه بهره برداری و ارائه خدمات تاکسی هوایی به شکل اخص صادر نکرده و مطالب مطرح شده اشاره به فعالیت متعارف شرکت‌های هواپیمایی موجود دارد.

گفتنی است تاکسی هوایی یک مدل کسب و کار و بازرگانی هوانوردی است که شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با این الگو و در قالب فرآیندهای پیش بینی شده ذیل قانون هواپیمایی کشوری ودستورالعمل های تخصصی مربوطه، به جابجایی مسافر و بار بپردازند.

در ادامه اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشور آمده است: مدل بازرگانی شرکت‌های هوایی به دو دسته برنامه‌ریزی شده و غیربرنامه‌ای تقسیم می‌شود. در مدل غیر برنامه‌ای، الگوی چارتری و الگوی سفر بر مبنای تقاضای مسافر وجود دارد که فعالیت ایر تاکسی در این حوزه، یعنی مدل غیربرنامه‌ای، مبتنی بر تقاضا است.

از همین رو، شرکت‌های هواپیمایی دارای مجوز از سازمان در صورت داشتن مشتری و ناوگان متناسب با الگوی فعالیت ایرتاکسی (ناوگان با زیر ۱۹ صندلی) می‌توانند به شیوه غیربرنامه‌ای مبتنی بر تقاضا نیز به ارائه این خدمات بپردازند.

همچنین سازمان هواپیمایی کشوری در راستای تسهیل در راه اندازی و بهره برداری از هواپیماهای زیر ۱۹ نفر برای بخش خصوصی، اقدام به تشکیل کمیته هوانوردی عمومی کرده و با برگزاری جلسات مدون درحال تهیه شیوه نامه ها و زیرساختهای توسعه هوانوردی عمومی است. اما تاکنون تغییری در قوانین موضوعه قبل صورت نگرفته و صرفا در دست تحقیق است.

لازم به ذکر است سازمان هواپیمایی کشوری در صورت دریافت تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه آماده است نسبت به بررسی شرایط و صدور مجوزهای مربوطه اقدام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج