جاباما
۱۰۶۷۹۹۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

همتی: مشکلی در تامین ارز دارو نداریم اما...

رئیس کل بانک مرکزی درخصوص تفاوت پرداخت ارز برای تأمین داروهای رایج و واکسن کرونا گفت: پرداخت ارز واکسن کرونا باید از کانالهای مشخصی صورت گیرد که با تحریم های آمریکا مواجه است ولی این وضعیت، در مورد سایر داروها و تجهیزات پزشکی وجود ندارد.

خبرگزاری تسنیم: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: همانطور که قبلا بارها گفته ام، برای تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی و واردات آن از هیچ کوششی فروگذار نکرده ایم بطوریکه از اول سال تاکنون از روشهای مختلف بانکی و نیمایی حدود ۲.۷ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی تأمین ارز داشته ایم و از این به بعد هم همینطور خواهد بود.

همتی افزود : با این حال، پرداخت ارز واکسن کرونا، مشکلات خاص خود را دارد. واکسن کرونا تولیدکنندگان پرشماری ندارد، مخصوصا اگر اصرار بر خرید از منبع مطمئن داشته باشیم. لذا باید پرداختها از کانالهای مشخصی صورت گیرد که با تحریم های آمریکا مواجه است و آنها بایستی مجوز خاص از آمریکایی ها بگیرند. این وضعیت، در مورد سایر داروها و تجهیزات پزشکی وجود ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: آمریکا در ظاهر ادعا می کند که غذا و دارو تحریم نیست ولی در عمل، کارشکنی می کند و ضمن ایجاد مشکل، هزینه مبادلات را به شدت بالا برده اند و این، جزئی از سیاست فشار حداکثری آنها است. به عنوان نمونه اقدام چند ماه پیش آنها در تحریم ثانویه بانکهای غیرتحریمی ایرانی را می توان ذکر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج