جاباما
۱۰۶۸۰۶۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

افزایش تشعشعات رادیواکتیو در نیروگاه فنلاند

آژانس ایمنی هسته‌ای فنلاند از افزایش سطح تشعشعات مواد رادیواکتیو در یکی از واحد‌های نیروگاه هسته‌ای «اولکیلوتو» خبر داده است.

خبرگزاری فارس: آژانس ایمنی هسته‌ای فنلاند روز پنجشنبه خبر داد که سطح تشعشات رادیواکتیو در واحد دوم نیروگاه هسته‌ای «اولکیلوتو» که در غرب این کشور واقع شده افزایش یافته است.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، آژانس ایمنی هسته‌ای فنلاند ضمن اعلام این خبر گفت با این وجود هیچ مواد رادیو‌اکتیوی به خارج از این نیروگاه نشت پیدا نکرده و موقعیت تحت کنترل قرار دارد.

«آینو کایسا پکونِن»، وزیر امور اجتماعی و بهداشت فنلاند در این خصوص به خبر‌نگاران گفت: «این یک حادثه قابل توجه و استثنایی است و ما اشاعه اطلاعات صحیح در مورد این حادثه را مهم می‌دانیم.»

«جارمو تانهوا»، مدیر عامل شرکت «TVO» در این نیروگاه هسته‌ای نیز گفت که این حادثه در تاریخ این نیروگاه استثنایی و بی‌نظیر بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه رسمی خود ضمن اعلام این خبر نوشت: «نیروگاه هسته‌ای اولکیلوتو در جزیره اولکیلوتو واقع شده که در فاصله ۲۲۰ کیلومتری شمال غرب شهر هلسینکی قرار دارد.»

آژانس انرژی اتمی همچنین نوشت که با همتایان خود در جمهوری فنلاند در تماس است و اطلاعات عمومی بیشتری را در صورت آماده بودن ارائه خواهد داد.

در اواسط تابستان امسال نیز آژانس سلامت عمومی هلند اعلام کرد که این کشور طی چند روز شاهد افزایش اندک ایزوتوپ‌های رادیواکتیو در بخش‌هایی از فنلاند، جنوب اسکاندیناوی و ناحیه «شمالگان» بوده است.

آژانس سلامت عمومی هلند گفته بود که خط سیر این تشعشات از غرب روسیه بوده است. مسکو بلافاصله احتمال آسیب دیدن نیروگاه برق هسته‌ای خودش را تکذیب کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج