۱۰۶۸۱۹۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

ادعای حیدر العبادی درباره ترور سردار سلیمانی

حیدر العبادی، نخست وزیر پیشین عراق، در یک برنامه تلویزیونی مدعی شده است: حمله جنگنده‌هایی که وارد خاک عراق شده و دو فرمانده، شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار دادند، «با اجازه عراق» صورت گرفت!

سایت دیده بان ایران در خبری نوشت: حیدر العبادی، نخست وزیر پیشین عراق، در یک برنامه تلویزیونی مدعی شده است: حمله جنگنده‌هایی که وارد خاک عراق شده و دو فرمانده، شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار دادند، «با اجازه عراق» صورت گرفت!

حیدر العبادی نخست وزیر پیشین عراق، در یک برنامه تلویزیونی در ادعایی گفته است: «جنگنده‌هایی که دو فرمانده را در فرودگاه مورد حمله قرار داد، با اجازه عراق وارد خاک کشور شد.» العبادی در این برنامه تلویزیونی تاکید کرد که «می‌توانید بررسی کنید و ببینید. قبلا گفتم و الان هم می‌گویم. من کسی را متهم نمی‌کنم.»

نخست وزیر پیشین عراق در پاسخ به این پرسش مجری تلویزیونی که از او پرسید: «می‌گویید جنگنده‌هایی که وارد عراق شد و به فرماندهان حمله کردند با موافقت عراق بود؟»، بار دیگر گفت: «بله با موافقت عراق بود اما متهم نمی‌کنم که عراقی‌ها ماموریت جنگنده‌ها را می‌دانستند.»

العبادی حاضر نشد به این سئوال پاسخ گوید که «چه کسی اجازه ورود به این هواپیماها را داد» و به مجری گفت که این را خودتان بروید و بررسی کنید.

شهید سردار قاسم سلیمانی در نخستین ساعات بامداد جمعه، سیزدهم دی ماه، دقایقی پس از ورود به عراق وقتی همراه با شهید ابومهدی المهندس، معاون حشد شعبی عراق و ده نفر دیگر در حال خروج از فرودگاه بغداد بودند، از سوی نیروهای ارتش آمریکا هدف قرار گرفته و شهید شدند.

پنتاگون پس از این عملیات، در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف قرار دادن سردار شهید سلیمانی از سوی ارتش آمریکا، دستور دونالد ترامپ بوده است.

بعد از شهادت سلیمانی و المهندس، برخی منابع از جمله روزنامه دیلی میل در شنبه چهاردهم دی ماه سال گذشته گزارش دادند که حمله ارتش آمریکا به شهید سلیمانی و المهندس با استفاده از پهپادی انجام شده است که از پایگاه آمریکا در قطر فرستاده شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج