۱۰۶۸۸۱۹
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

مقصد بعدی خط آهن خواف-هرات، پکن است

نماینده مردم خواف و رشتخوار گفت: یقینا خط ریلی خواف به هرات ادامه پیدا خواهد کرد و برنامه توسعه آن تا مزار شریف هم در دستور کار قرار خواهد گرفت و استمرار ساخت این خطوط ریلی می تواند باعث اتصال ریلی ایران و چین هم شود.

رادار اقتصاد: نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره برداری از راه آهن خواف-هرات به طول ۲۲۲ کیلومتر بین ایران و افغانستان اظهارد اشت: روز پنجشنبه ۲۰ آذرماه شاهد بهره برداری از راه آهن خواف به هرات بودیم و این پروژه ای که از سال ۸۶ کلید خورده بود، در نهایت در سال ۹۹ محقق شد و می تواند اثرگذاری زیادی در تبادل کالا میان ایران و افغانستان داشته باشد و از سوی دیگر، امکان جابه جایی مسافران را هم مهیا می کند.

اکبر احمدپور با بیان اینکه راه اندازی خطوط ریلی خواف و هرات اثرات اقتصادی زیادی برای هر دو کشور خواهد داشت، افزود: بهره برداری از این خطوط ریلی میان ایران و افغانستان می تواند در توسعه اقتصادی و سیاسی منطقه موثر واقع شده و نقش به سزایی ایفا کند، چرا که اولا حمل و نقل ریلی از نظر هزینه و امنیت مقرون به صرفه تر است و می تواند شرایط رشد اقتصادی زیادی برای کشورهای ایران و افغانستان به بار داشته باشد و در رشد صادرات ایران به کشور همسایه موثر واقع شود.

رشد صادرات ایران به افغانستان

احمدپور با اشاره به اینکه افغانستان داری معادن سنگ آهن بسیار گسترده ای است، افزود: یقینا اتصال ریلی افغانستان به ایران می تواند شرایطی را برای کشور همسایه مهیا کند تا بتوانند از ظرفیت عظیم معادن بهره ببرند و آن را به شمال و جنوب کشور ایران انتقال بدهند و از این طریق به بازار جهانی متصل شوند و این شرایط هم برای ایران و افغانستان از نظر اقتصادی موثر خواهد بود و از طرفی دیگر، ایران فرصت بیشتری برای رشد صادراتش به کشور همسایه خواهد داشت.

مقصد بعدی خط آهن خواف-هرات، پکن است

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس، اتصال خطوط ریلی ایران و افغانستان را عامل مهمی برای ارتباط ایران با چین هم ارزیابی کرد و گفت: یقینا استمرار خطوط ریلی خواف به هرات ادامه پیدا خواهد کرد و برنامه توسعه آن تا مزار شریف هم در دستور کار قرار خواهد گرفت و یقینا استمرار ساخت این خطوط ریلی می تواند باعث اتصال ریلی ایران و چین هم شود و در صورت تحقق بخشی به این امر، حمل و نقل کالا میان ایران و چین سهولت بیشتری به خود خواهد گرفت و از نظر هزینه، سرعت و امنیت برای هر دو کشور مفیدتر خواهد بود.

اتصال خطوط ریلی ایران به چین جزو برنامه ماست

وی ادامه داد: در حال حاضر تبادل کالا میان ایران و چین از طریق دریا و یا عبور از کشورهای مختلف صورت می گیرد که هزینه حمل و نقل زیادی به همراه دارد اما اتصال ریلی ایران به چنین می تواند هم باعث سرعت جابه جایی کالا شود و هم اینکه از نظر هزینه ای و امنیت، دستاوردهای زیادی برای کشورمان به ارمغان داشته باشد و به موازات آن، شاهد جابه جایی مسافران ایرانی و چینی هم خواهیم بود.

احمدپور تصریح کرد: خطوط ریلی خواف به هرات می تواند عامل موثری در توسعه روابط اقتصادی میان ایران و افغانستان و در آینده با کشور چین باشد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، جابه جایی مسافران و فروش بلیط هم در دستور کار مسئولان امر قرار گرفته است تا به زودی این کار تحقق پیدا کند و یقینا در سال های آینده، شاهد توسعه این خطوط ریلی خواهیم بود.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس با بیان اینکه بهره برداری از خطوط ریلی خواف به هرات باید زودتر صورت می گرفت، افزود: از سال ۸۶ جرقه احداث این خطوط ریلی زده شد و در این طول این سالها، روند ساخت این خطوط ریلی افت و خیزهای زیادی به خود دید و تحریم های بین المللی هم در کاهش سرعت تکمیل این پروژه، نقش اثرگذاری ایفا نمود اما با اراده جدی صورت گرفته، این پروژه به انتها رسید و قرار است به مرور در کشور افغانستان توسعه پیدا کند و در شهرهای زیادی از این کشور، شاهد افتتاح ایستگاه راه آهن باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مترو پرند تهران چی شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج