۱۰۶۹۹۷۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حمله شدید وزیر خارجه آمریکا به روسیه

وزیر خارجه آمریکا روسیه را به بی ثبات کردن منطقه مدیترانه متهم کرد.

جماران: به نقل از رویترز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه به شدت به روسیه حمله کرد و گفت:« روسیه ثبات منطقه دریای مدیترانه را با انتشار اطلاعات گمراه کننده و تضعیف حاکمیت و اشاعه هرج و مرج تهدید می کند».

پمپئو تأکید کرد که روسیه ممنوعیت و تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی را همچنان نقض می کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: هدف ایالات متحده آمریکا همچنان قانع کردن طرف های لیبیایی برای رسیدن به راه حل سیاسی از طریق مذاکره با نظارت سازمان ملل است.

حمله شدید وزیر خارجه آمریکا به روسیه

پمپئو این سخنان یک روز پس از آن زد که وزیر خارجه روسیه از آمریکا به دلیل تحریم ترکیه پس از خرید سامانه موشکی دفاعی«اس 400» به شدت انتقاد کرده بود.

«سرگئی لاوروف»وزیر امور خارجه روسیه از تحریم ترکیه توسط آمریکا به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ از روسیه، به شدت انتقاد کرد.

لاوروف روز دوشنبه پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه ترکیه گفت: تحریم های امریکا در مورد ترکیه به خاطر خرید سامانه های اس-۴۰۰ اعتبار و وجهه واشنگتن در عرصه همکاری های فنی-نظامی را افزایش نمی دهد.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: تحریم های آمریکا علیه ترکیه بخاطر خرید سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ یک واقعه غیرمنتظره نبود و در واقع به کارگیری تدابیر غیرقانونی به چپ و راست است.

مسکو و آنکارا در سال ۲۰۱۷ توافقنامه واگذاری سامانه‌های اس ۴۰۰ را امضا کردند که این اقدام با انتقاد شدید آمریکا مواجه شد.

واشنگتن آنکارا را تهدید کرد که در صورت خرید این سامانه در فهرست سیاه آمریکا قرار می‌گیرد.

سرانجام وزارت دفاع ترکیه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ از تحویل گرفتن اولین سری از سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه خبر داد.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، تحویل سامانه های پدافند موشکی اس۴۰۰ به ترکیه در سه مرحله صورت می‌گیرد. بخش اول این سامانه‌ها با هواپیما به ترکیه آورده شده و بخش دوم نیز با همین روش تحویل خواهد شد.

رییس سازمان صنایع دفاعی ترکیه روز ۱۹ خردادماه از توافق اولیه آنکارا و مسکو برای ارسال سری دوم سامانه دفاعی اس۴۰۰ از روسیه به ترکیه خبر داد.

«اسماعیل دیمیر» رییس سازمان صنایع دفاعی ترکیه در گفت‌وگو با شبکه ان.تی.وی اعلام کرد که آنکارا و مسکو برای ارسال محموله دوم سامانه اس۴۰۰ به توافق رسیده اند و تنها برخی مسائل فنی در خصوص روند انتقال این سامانه به ترکیه وجود دارد.

در ماه گذشته بعد از آزمایش سامانه اس ۴۰۰ توسط ترکیه ، پنتاگون نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و در مورد آن اظهار نگرانی کرد و «رجب طیب اردوغان»رئیس جمهور ترکیه نیز در پاسخ گفت که موضع واشنگتن در این خصوص برای وی اهمیتی ندارد.

«جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه عملیاتی شدن سامانه اس ۴۰۰ با تعهدات ترکیه به عنوان متحد آمریکا و ناتو سازگار نیست، اظهار داشت: این سیستم مانعی برای پیشرفت در جاهای دیگر روابط دو جانبه است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد: اطلاعات انتشار یافته درخصوص آزمایش های به عمل آمده صحیح است و ما در این خصوص از آمریکا اجازه نمی گیریم.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: یونان سامانه اس ۴۰۰ ساخت روسیه را در اختیار دارد و در عمل آن را به کار می برد. آیا آمریکا در این خصوص تا کنون از یونان سوال کرده است؟

وی تاکید کرد: آزمایش اس ۴۰۰ و سایر انواع تسلیحات موجود در ترکیه ادامه خواهد یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج