adexo3
۱۰۷۰۷۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

افزایش سقف بدهی مالیاتی ممنوع الخروج ها

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از افزایش سقف بدهی مالیاتی ممنوع الخروجی ها خبر داد و گفت: سقف بدهی مالیاتی برای این افراد به ۱۰ میلیون تومان، برای واحدهای تولیدی به ۱۰۰ میلیون تومان و برای واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه مربوطه به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا: علی عسکری روز دوشنبه در نشستی خبری افزود: این در حالی است که سقف ممنوع الخروجی ها در گذشته برای افراد تنها یک میلیون تومان بود اما با بهره گیری از اختیارات رئیس کل امور مالیاتی سقف بدهی ممنوع الخروجی ها در اجرای قانون افزایش یافت.

وی تعداد ممنوع الخروجی های مالیاتی را ۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با افزایش میزان بدهی این افراد، تعداد ممنوع الخروجی های مالیاتی کاهش یافته است.

به گفته وی، سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل بدهی ممنوع الخروجی های مالیاتی وصول می شود.

** شناسایی بیش از ۲۰۰ ورزشکار بدهکار مالیاتی

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از شناسایی بیش از ۲۰۰ ورزشکار بدهکار داخلی، خارجی، مربیان و طیفی از ورزشکاران خبر داد و گفت: ۳۰ تا ۴۰ ورزشکار بدهکار مالیاتی تاکنون تعیین تکلیف شده اند و مابقی نیز در مسیر تعیین وضعیت هستند.

وی ادامه داد: ورزشکارانی که پرونده وصول اجرا دریافت کرده اند، ممنوع الخروج می شوند.

وی با اشاره به استخراج لیست ورزشکاران بدهکار، گفت: این لیست به فدراسیون و باشگاه ها اعلام شده است.

عسکری تصریح کرد: در برخی از قراردادهای ورزشکاران باشگاه ها متعهد به پرداخت مالیات می شدند اما آن را به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمی کردند در حالی که از نظر این سازمان ورزشکار مودی مالیاتی است و باید مالیات را پرداخت کند.

به گفته وی، تعدادی از باشگاه ها متقبل پرداخت مالیات شده و آن را پرداخت کرده اند و تعدادی نیز توسط خود ورزشکاران پرداخت شده است.

وی با بیان آنکه ورزشکاران توانایی پرداخت مالیات را دارند، گفت: البته برای تعدادی از ورزشکاران که ممنوع الخروج شده بودند برای یک بار مجوز خروج صادر شد ولی در عین حال تاکید شد پس از بازگشت بدهی خود را پرداخت کنند.

** درآمدهای مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی درباره درآمدهای مالیاتی در سال ۹۲ نیز گفت: ۴۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال گذشته محقق شد که نسبت به دوره قبل رشدی ۳۰ درصدی را داشت.

به گفته وی، میزان تحقق درآمدهای مالیاتی در سال گذشته ۹۱ درصد بوده است.

عسکری تاکید کرد: در فروردین ماه امسال نیز دو هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی محقق شده که ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

وی با بیان آنکه امسال باید نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی و ۱۰ هزار میلیارد تومان عوارض شهرداری محقق شود، اظهار داشت: در مجموع سازمان امور مالیاتی باید ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد جمع آوری کند که این رقم نسبت به مالیات و عوارض ۵۰ هزار میلیارد تومانی سال گذشته هدف بزرگی است.

** هفت استان به طرح جامع مالیاتی می پیوندد

وی درباره پیاده سازی طرح جامع مالیاتی نیز گفت: پایلوت این طرح در سال گذشته در استان های تهران، اصفهان و کرمانشاه اجرایی شد و در سال جاری قرار است ۷ استان جدید آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس، قزوین، قم، مرکزی و خوزستان به این طرح بپیوندند، این در حالی است که کار نصب نرم افزار طرح جامع در استان ها انجام شده است.

به گفته وی، ۶۰ درصد ظرفیت مالیاتی کشور امسال زیر بار طرح جامع مالیاتی خواهد رفت، ضمن آنکه امسال مقدمات اجرای فازهای سوم و چهارم آن نیز برای سایر استان ها پیاده سازی خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: امسال و سال آینده پیاده سازی ملی طرح جامع مالیاتی در دستور کار است.

** اصلاح قانون مالیات های مستقیم در حال نهایی شدن

عسکری درباره اصلاح قانون مالیات های مستقیم نیز گفت: این قانون در اسفندماه سال گذشته در جلسه علنی مجلس مطرح شد و بخش اعظم آن به تصویب رسید اما چند بند برای رفع ابهام به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد که نتیجه این بررسی بزودی به صحن علنی مجلس بازمی گردد در نتیجه در زمینه اصلاح قانون به نتایج مناسبی دست خواهیم یافت.

** اجرای مالیات بر ارزش افزوده به فاز ششم رسید

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان آنکه پنج مرحله اجرای مالیات بر ارزش افزوده تاکنون انجام شده و ۲۱ دور اظهارنامه مودیان در دوره های سه ماهه دریافت شده است، گفت: در حال پیاده سازی فاز ششم هستیم و قرار است فراخوان آموزش را ارائه کنیم.

وی پیش بینی کرد: گروه جدید از اوایل مهرماه سال جاری مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده شود.

** فراخوان سوم نصب صندوق فروش

عسکری تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی دسته سوم مودیان را برای نصب صندوق فروش فراخوان کرده و در دستور کار قرار داده است.

به گفته وی، دو فاز قبلی در سال های ۹۰ و ۹۱ فراخوان شده است و مشمولان گروه سوم نیز از ابتدای سال ۹۴ ملزم به نصب صندوق فروش هستند.

** معافیت مالیاتی سرمایه گذاران خارجی همانند داخلی ها

وی درباره معافیت مالیاتی سرمایه گذاران خارجی، گفت: براساس ماده ۱۰۷ قانون مالیات های مستقیم درصورت سرمایه گذاری خارجی مالیاتی از ورود ماشین آلات دریافت نمی شود و تنها مالیات به خدمات تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی از معافیت های لازم برخوردارند و این معافیت ها مشابه سرمایه گذاران ایرانی است و تفاوتی با آن ندارد.

** بررسی حساب های بانکی براساس قانون توسط سازمان امور مالیاتی

وی گفت: نظام مالیاتی براساس قانون می تواند در صورت نیاز از بانک ها گردش حساب افراد را دریافت کند و مواردی که به تشخیص این سازمان برسد، گردش حساب بانکی را طلب می کنیم.

به گفته وی، این اطلاعات با مجوز وزیر اقتصاد و تقاضای سازمان امور مالیاتی برای مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده است.

** دولت اطلاعاتی را در راستای هدفمندی از سازمان مالیاتی دریافت نکرد

وی در مورد دریافت اطلاعات از نظام مالیتی کشور در راستای هدفمندی یارانه ها، گفت: در بسته سیاسی که توسط دولت تنظیم شده دولت می تواند از هر مسیری که تشخیص دهد، راستی آزمایی کند اما تاکنون درخواست دریافت اطلاعات از سازمان امور مالیاتی نداشته است اما اینکه در آینده اطلاعاتی از ما درخواست کنند یا نه هنوز مشخص نیست.

** اعتراض کسبه لاله زار وارد نیست

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درخصوص اعتراض کسبه لاله زار برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: امکان ندارد که سازمان امور مالیاتی، مالیاتی را طلب کند که مشمول آن نباشد.

وی ادامه داد: اما این امکان وجود دارد که مشمولان ثبت نام نکرده باشند و اظهارنامه نیز ارائه نداده باشند اما این دلیلی بر آن نیست که ما سراغ آنها نرویم.

وی با اشاره به تجمع کسبه لاله زار گفت: ۸۰ درصد از تجمع کنندگان خرده فروشانی بودند که جزو مالیات بر ارزش افزوده نبودند اما از آنجا که تجمع ایجاد شده بود در آن جمع حضور یافته بودند.

وی تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی رسیدگی مالیات بر ارزش افزوده را بصورت میدانی و گسترده در دستور کار قرار داده و به سراغ مودیانی می رود که تاکنون ثبت نام نکردند و اظهارنامه ای نیز ارائه نمی کنند.

** ارائه نزدیک به یک میلیون اظهارنامه سفید در سال گذشته

عسکری از ارائه نزدیک به یک میلیون اظهارنامه سفید در سال گذشته خبر داد و گفت: دو میلیون و ۴۰۰ هزار مودی وجود دارد که ۴۴۰ هزار مودی اظهارنامه ارائه و برگ قطعی دریافت کردند.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون اظهارنامه برگ تشخیص صادر شده و مراحل رسیدگی آن نیز در حال انجام است.

وی گفت: تا پایان تیرماه تمام برگه های تشخیص صادر می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج