۱۰۷۱۴۶۲
۵۰۴۶
۵۰۴۶
پ

نومی راپاس در فیلم جدید علی عباسی

یک بازیگر زن سوئدی در نقش هملت به کارگردانی علی عباسی

روزنامه همشهری: اقتباسی ایرانی، دانمارکی و اسکاندیناویایی از هملت در سال۲۰۲۱ ساخته خواهد شد. علی عباسی، کارگردان ایرانی- دانمارکی قرار است پس از موفقیت کم‌نظیری که با ساخت فیلم«مرز» نصیبش شده، اقتباس سینمایی جدیدی از هملت بسازد. تاریخ آغاز فیلمبرداری اقتباس سینمایی هملت فصل پاییز سال۲۰۲۱ اعلام شده است. استین ملگارد مادسن، تهیه‌کننده فیلم هملت است.
نومی راپاس در فیلم جدید علی عباسی
این فیلم با همکاری بوم فیلمز تولید خواهد شد. به گزارش ورایتی، علی عباسی درباره اقتباس جدید سینمایی هملت گفته است: شکسپیر داستان هملت را از ما ربوده بود. اکنون نیز نوبت ماست که دوباره هملت را از آن خود کنیم و نسخه‌ای چنان جنون‌آمیز و خونین از این شخصیت بسازیم که او (احتمالا منظور شکسپیر) در گور از ترس بلرزد. هدف ما پرآوازه کردن دوباره نام هملت است.
از مرز تا هملت همراه با علی عباسی
برای تولید فیلم هملت علی عباسی دوباره با کمپانی فیلم «متا»ی دانمارک همکاری خواهد کرد. پیش‌تر نیز علی عباسی با همکاری این شرکت فیلمسازی دانمارکی، فیلم تحسین‌شده مرز را ساخته بود که در جشنواره فیلم کن در سال2018 برنده جایزه نوعی نگاه شده بود. هملت سومین ساخته علی عباسی پس از فیلم‌های«شلی» و مرز خواهد بود. فیلم شلی نخستین ساخته عباسی در سال2016 در بخش پانورامای جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به نمایش درآمده بود. از میان فیلم‌های علی عباسی تا‌کنون فیلم مرز مهم‌ترین اثر سینمایی وی ارزیابی شده است. این فیلم در سال2019 حتی به‌عنوان فیلم منتخب کشور سوئد برای شرکت در رشته بهترین فیلم‌های بین‌المللی جایزه اسکار نیز برگزیده شده بود، اما به‌دلیل ممنوعیت سفر علی عباسی به آمریکا به‌دلیل دارا بودن پاسپورت ایرانی، مشکلاتی برای معرفی و تبلیغ این فیلم در آمریکا ایجاد شد.
نومی راپاس در فیلم جدید علی عباسی
با این حال، فیلم مرز مانع از تحسین منتقدان نشد، سایت ورایتی، ضمن انتخاب علی عباسی به‌عنوان ۱۰کارگردان سال۲۰۱۸ که باید فیلم‌هایشان را تماشا کرد، درباره فیلم مرز نوشته بود: علی عباسی مرزهای ژانر را در فیلم سوئدی مرز درنوردید. فیلم مرز با اقتباس از داستان کوتاهی با نام «اجازه بده رویاهای قدیمی بمیرد» نوشته جان اجوید لیندکوییست ساخته شده بود. مرز در رشته بهترین فیلم برنده جایزه جشنواره فیلم «گولدباگ» سوئد نیز شده بود. فیلم مرز سابقه‌ای بسیار بزرگ و مهم برای علی عباسی فراهم کرد. با داشتن چنین پیشینه تحسین‌برانگیزی در ساخت فیلم مرز اکنون کار علی عباسی در ساخت فیلم هملت سخت شده؛ چراکه وی دیگر کارگردانی ناشناخته نیست و اکنون انتظارات از این کارگردان دانش‌آموخته دانشگاه پلی‌تکنیک تهران، آکادمی سلطنتی علوم سوئد و مدرسه ملی فیلم دانمارک، برای ساخت اقتباس سینمایی شاخص و جذاب از هملت بسیار بالا رفته است.
رویایی به نام هملت
از ویژگی‌های این اقتباس جدید علی عباسی، می‌توان به بازی نومی راپاس در نقش نسخه‌ای مونث از هملت شاهزداه دانمارکی اشاره کرد.نومی راپاس، درباره این پروژه سینمایی گفته است: هملت یک پروژه رؤیایی است. من از زمانی که به‌عنوان بازیگر وارد عرصه سینما شدم، در‌ رؤیا و آرزوی بازی در اقتباسی سینمایی از هملت بودم. راپاس افزوده است: این کار هم از نظر عناصر، فرم، محتوا و هم به‌دلیل همکاری تعدادی از ذهن‌های خلاق کار بزرگی از آب درخواهد آمد. علی (کارگردان فیلم)، اسجون (فیلمنامه‌نویس) و متا (کمپانی سازنده فیلم) در زمینه خلاقیت در بالاترین سطح هستند.
آنها شجاع و در زمینه تخصصی خود پیشگام هستند و همواره در بالاترین جایگاه قرار می‌گیرند. اقتباس یک داستان دانمارکی با حسی اسکاندیناویایی و عرضه آن به دنیا با این گروه از افراد بسیار خلاق، اتفاقی رؤیایی است. نومی راپاس که قرار است در این اقتباس علی عباسی در نقش هملت مونث بازی کند، به‌دلیل بازی در نقش لیزبث سالاندر در اقتباس‌های دلهره‌آور «دختری که به لانه زنبور لگد زد»، «دختری که با آتش بازی کرد» و«دختری با خالکوبی اژدها»، توانست به‌عنوان بازیگری توانا در عرصه بین‌المللی نام خود را مطرح کند.
این فیلم‌ها با اقتباس از «مجموعه داستان‌های هزاره» و رمان‌هایی به همین نام اثر استیگ لارسن، نویسنده سوئدی ساخته شده بودند. نومی راپاس در آثار سینمایی مهم دیگری ازجمله «شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها» و «بیگانه: کاوننت» نیز نقش‌آفرینی کرده است.
فیلمنامه‌نویس بزرگ
اسجون با نام اصلی سیگوریون بیرگیر سیگورسون، نویسنده و شاعر و نویسنده متن موسیقی فیلم مشهور اهل ایسلند است که نگارش فیلمنامه این اقتباس جدید سینمایی از هملت اثر ویلیام شکسپیر را عهده‌دار خواهد بود. اسجون در رشته بهترین موسیقی فیلم برای «رقصنده در تاریکی» به کارگردانی لارس فون تریر، در سال۲۰۰۱، نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. اسجون از نویسندگان فیلمنامه «مرد شمالی» به کارگردانی رابرت ایگرز نیز بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج