adexo3
۱۰۷۱۷۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نامه شاکیان پرونده شهردار تهران به منتظری

دو تن از وکلای دادگستری که از شورای شهر تهران به دلیل انتخاب مجدد محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران شکایت کرده بودند، در نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری رییس دیوان عدالت اداری به تصمیم دیوان در خصوص این پرونده اعتراض کردند.

خبرگزاری ایرنا: دو تن از وکلای دادگستری که از شورای شهر تهران به دلیل انتخاب مجدد محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران شکایت کرده بودند، در نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری رییس دیوان عدالت اداری به تصمیم دیوان در خصوص این پرونده اعتراض کردند.

هیات تخصصی دیوان عدالت اداری پنجم اسفند ماه سال گذشته رای به رد شکایت شاکیان در پرونده انتخاب مجدد قالیباف به عنوان شهردار تهران داد که این حکم از پنجم اسفند ماه به مدت ۲۰ روز از سوی رییس یا ۱۰ نفر از قضات دیوان قابل اعتراض بود و بنابر اعلام دیوان عدالت اداری، رای هیات تخصصی در این پرونده به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد قضات معترض، قطعی و پرونده بایگانی شد.

در نامه این وکلای دادگستری به رییس دیوان عدالت اداری که یک نسخه از آن روز دوشنبه در اختیار خبرنگار حقوقی و قضایی گروه اجتماعی ایرنا قرار گرفت، آمده است: بر اساس محتویات پرونده و پیگیری های حضوری و اطلاعات تحصیل شده از برخی مسئولان آن دیوان، حکم هیات تخصصی دیوان از سوی ۱۰ نفر از قضات دیوان عدالت اداری مورد اعتراض قرار گرفته و دبیرخانه تخصصی نیز بلافاصله پرونده را جهت اعماد بند ب از ماده ۸۴ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری به هیات عمومی جهت اخذ تصمیم ارسال کرده است.

در ادامه این نامه آمده است: پس از وصول و تحویل پرونده در دفتر هیات عمومی دیوان، یکی از ۱۰ قاضی دیوان که به دادنامه مزبور اعتراض کرده بود، از اعتراضش عدول و دفتر هیات عمومی نیز به همین دلیل پرونده را بایگانی می کند.

وکلای شاکی در این پرونده اضافه کرده اند: وفق قانون تازه تصویب تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، بایگانی کردن پرونده به دلایل زیر درست به نظر نمی رسد و باید در هیات عمومی دیوان عدالت اداری مطرح شود.

این نامه می افزاید: به موجب بند ب از ماده ۸۴ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان شرط لازم و کافی جهت مطرح شدن یک پرونده ، اعتراض ۱۰ نفر از قضات دیوان است و قانون عدول از اعتراض فرد یا افرادی از معترضین پس از ارسال پرونده به هیات عمومی هیچ تاثیری در سرنوشت مطرح شدن پرونده نزد هیات عمومی دیوان ندارد.

در ادامه نامه وکلای مزبور آمده است: قضات شریف دیوان عدالت اداری که می توانستند به دادنامه هیات تخصصی اعتراض کنند بالغ بر ۱۰۰ نفر هستند. اعتراض همین ۱۰ نفر موجب خواهد شد که اگر سایر قضات نیز که قصدی مبنی بر اعتراض داشته باشند، عمل ۱۰ نفر را تحصیل حاصل تلقی کرده و به دفتر هیات تخصصی برای اعتراض مراجعه نکنند.

در پایان این نامه وکلای شاکی از رییس دیوان عدالت اداری درخواست کرده اند بنابر مراتب بالا، دستور لازم مبنی بر ادامه رسیدگی قانونی به پرونده مطروحه را صادر کنند.

پیمان حاج محمود عطار یکی از وکلای شاکی در این پرونده گفت که حجت الاسلام منتظری در پاسخ به نامه آنها نوشته است اقدامی ندارد و بایگانی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج