adexo3
۱۰۷۱۹۰۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اعضای بیت امام وارد انتخابات نخواهند شد

حجت السلام رسول منتجب نیا با اشاره به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، گفت: از ابتدا با صدای بلند به دوستان گفتم که سازو کار شورای سیاستگذاری درستی نیست و حداقل ضرر آن تضعیف تحزب و دور شدن از فرهنگ تحزب و جایگزین کردن هیئت و شورای به جای حزب قانونی است که بعد از چند سال دوستان به این نتیجه رسیدند و امیدواریم که از تجربه تلخ گذشته بهره ببرند و تکرار نشود کاری که قبلا انجام می شد.

وب سایت مدارا: حجت السلام رسول منتجب نیا با اشاره به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، گفت: از ابتدا با صدای بلند به دوستان گفتم که سازو کار شورای سیاستگذاری درستی نیست و حداقل ضرر آن تضعیف تحزب و دور شدن از فرهنگ تحزب و جایگزین کردن هیئت و شورای به جای حزب قانونی است که بعد از چند سال دوستان به این نتیجه رسیدند و امیدواریم که از تجربه تلخ گذشته بهره ببرند و تکرار نشود کاری که قبلا انجام می شد.

حجت السلام رسول منتجب نیا، دبیر کل جزب جمهوریت با اشاره به تشکیل نهاد اجتماع ساز اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: بنده هنوز به صورت دقیقا در خصوص ساز و کار جدید اطلاعی ندارم اما به طور کلی نظر بنده این است که باید کارهای تبلیغات، سیاسی و انتخاباتی را بر عهده احزاب بگذارند.

وی با تاکید بر فعالیت احزاب شناسنامه دار در جریان اصلاح طلب و اصولگرا، ادامه داد: احزاب باید با پشتوانه کادر و مردم بتوانند مسائل را بررسی و چکش کاری کنند و در نهایت با هم تعامل کنند. این کار را از اوایل انقلاب احزاب همسو و همفکر انجام می دانند. اگر اینکار انجام شود هم نتیجه‌ای که وحدت است حاصل می شود و هم احزاب و بنیان تحزب در کشور تقویت می شود و فرد گرایی جای خود را به جمع گرایی می سپارد.

دبیر کل حزب جهوریت گفت: در کشور بعضی شخصیت‌ها در جامعه اثر گذار و مورد احترام هستند اما بنا به دلایلی تمایلی به عضویت در هیچ حزبی ندارند ولی باید از شخصیت این افراد استفاده شود که البته این افراد نباید پایه و اساس کار باشند.

وی ادامه داد: امروز احزاب می‌توانند جداگانه موضوعات را بررسی کنند و به نتیجه برسند و در یک جمعی به نام شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب بنشیند و ائتلاف و تعامل کنند و در کنار آن برخی از شخصیت های اثر گذار را هم دعوت کنند تا از راهنمایی ها و مشاوره های این افراد هم استفاده شود؛ اگر این سازو کار باشد به نظر من هم دائمی و قوی است که احزاب را بی اثر نمی کند.

حجت السلام رسول منتجب نیا با اشاره به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، گفت: از ابتدا با صدای بلند به دوستان گفتم که سازو کار شورای سیاستگذاری درستی نیست و حداقل ضرر آن تضعیف تحزب و دور شدن از فرهنگ تحزب و جایگزین کردن هیئت و شورای به جای حزب قانونی است که بعد از چند سال دوستان به این نتیجه رسیدند و امیدواریم که از تجربه تلخ گذشته بهره ببرند و تکرار نشود کاری که قبلا انجام می شد.

دبیر کل حزب جهوریت با اشاره به برنامه حزب جمهوریت در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: بدون شک پیروزی هر حزبی در یک جناح منوط به وحدت و ائتلاف با سایر احزاب هم فکر است. هیچ حزبی خود را بی نیاز از ائتلاف و هماهنگی با احزاب دیگر نمی داند و حزب جمهوریت هم از این موضوع مستثنی نیست و لذا مدتی است که کمیته انتخابات حزب فعال شده و کار می کند و ما آمادگی داریم که با سایر احزاب اصلاح طلب وارد تعامل و ائتلاف شویم.

وی با بیان اینکه اگر کاندیدای اختصاصی نیز داشته باشیم مطرح خواهیم کرد گفت: ممکن است تصمیم ما مورد اتفاق قرار بگیرد و اکثریت احزاب اصلاح طلب بپذیرند و چنانچه که کاندیدای احزاب دیگر قوی تر بودند ما آنها را حمایت می کنیم. ملاک ما شایسته سالاری در کادر اصلاح طلبی است.

منتجب نیا گفت: ما در انتخابات ریاست جمهوری باید به سمت کاندیدای اصلاح طلب برویم و آن را مطرح کنیم نه یک کاندیدای نیابتی. معرفی کاندیدا نیابتی دیگر فایده‌ای ندارد و ما دو دوره کاندیدای نیابتی معرفی و هزینه آن را پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: ما اگر بنا است که هزینه ی خدای نکرده نا کارآمدی را بپردازیم و یا بهره کار آمدی را ببریم باید کسی از جنس اصلاح طلبان باشد. معنا ندارد که اصلاح طلبان هزینه بپردازند و حمایت کنند اما هیچ گونه ارتباط با دولت و بدنه دولت نداشته باشند و بعد از پیروزی کاندیدا از اصلاح طلبان جداشوند و حتی بگویند که ما وام دار هیچ فرد و حزبی نیستیم و خودمان رای آوردیم کما اینکه بارها گفته شده است.

حجت السلام رسول منتجب نیا در پاسخ به اینکه آیا اصلاح طلبان به وحدت خواهند رسید یا خیر گفت: اطلاح طلبان حتما باید به وحدت برسند چون اگر وحدت و اتحاد ایجاد نشود شکست قطعی است لذا چاره ای جز وحدت ندارند. به حمدالله کاندیداهای متعددی است که بسیاری از آنها شانس تایید و گذر از فیلتر تعیین صلاحیت ها را دارند. باید تلاش شود کسانی که احتمال بیشتر در تایید صلاحیت دارند، با تکیه بر شایستگی، لایقت و کفایت کاندیدا شوند.

وی گفت: البته اصلاحیه ای که در مجلس به قانون انتخابات زدند و بر روی آن پافشاری می کنند مقداری محدودیت ایجاد می‌کند و امیدواریم که نیت طراحان نیت خطی و سیاسی نباشد که افراد شایسته و نخبه را از دور خارج کنند. عملا با قید ۷۰ سال سقف سنی تعدادی از افرادی که شایستگی لازم را دارند اما سنشان کمی بیشتر است، از مدار خارج می شوند. باید ببینیم در نهایت ممکن است که این طرح تغییر پیدا کند اما اگر تغییر نکند این خسارت بر مردم وارد می شود که تعداد افراد با تجربه از مدار خارج می شوند و مردم نمی توانند از این افراد در این سمت استفاده کنند.

دبیر کل جزب جمهوریت در پاسخ به احتمال کاندیداتوری سید حسین خمینی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعضای بیت امام خمینی(ره) قطعا وارد صحنه انتخابات و عهده دار مسئولیت اجرایی نمی شوند. این گمانه زنی بعضی ها است که نام یادگار امام سید حسن خمینی را می برند و گرنه بعید می دانم تصور این موضوع را کرده باشند.

وی گفت: بنده با این دیدگاه که اصلاح طلبان از افرادی همچون لاریجانی حمایت کنند مخالف هستم. اصلاح طلبان کاندیداهایی دارند که شایستگی بیشتری نیز دارند. چرا ما باید تجربه تلخ گذشته را تکرار کنیم! ما در این دو دوره با اینکه می دانستیم آقای روحانی اصلاح طلب نیست اما از ایشان حمایت بی چون چرا کردیم و هزینه آن را پرداخیتم و در حال حاضر هم می پردازیم. اگر نسبت به اصلاح طلبان در جامعه نارضایتی وجود دارد بخش زیاد آن مربوط همین موضوع حمایت از روحانی است.

منتجب نیا گفت: آقای لاریجانی فرد بسیار شریف و محترمی است اما در جرگه اصولگرایان است و وقتی اصلاح طلبان اعتقادی به اندیشه اصولگرایایی ندارند معنا ندارد که بار دیگر از امثال ایشان حمایت کنند.

دبیر کل جزب جمهوریت افزود: باید دید دوستان کارگزاران چه تصمیمی می گیرند انتظار داریم که این دوستان هم با اصلاح طلبان همراه و هماهنگ باشند نه اینکه تلاش کنند اصلاح طلبان را با خودشان هماهنگ کنند. ما در بین احزاب هیچ کسی را نداریم که نسبت به دیگران برتری داشته باشند و سایر احزاب از او حمایت کنند. همه باید با روش منطقی با هم صحبت کنند و به یک جمع بندی واحد برسند.

حجت السلام رسول منتجب نیا در پایان خاطر نشان کرد: اگر اصلاح طلبان به یک جمع بندی برسند تا یک کاندیدا معرفی کننند قطعا اصولگرایان هم یک کاندیدای جدی بیشتر ندارند و همان رقابت قوی بین دو کاندیدا به وجود می آید که شور و شوق مردم به انتخابات و افزایش مشارکت را در پی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج