adexo3
۱۰۷۳۵۵۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

لباس کوچک مجلس برای نامزد‌های خودی!

دبیرکل حزب اراده ملت با انتقاد از رویکرد انتخاباتی و جناحی مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، به ایرنا گفت: افراد نباید قانون را برای خودشان بنویسند و لباس آن را آنقدر کوچک بدوزند که فقط به تن خودشان برود. این کار به پایه‌های قانون اساسی هم آسیب می‌زند.

روزنامه همشهری: دبیرکل حزب اراده ملت با انتقاد از رویکرد انتخاباتی و جناحی مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، به ایرنا گفت: افراد نباید قانون را برای خودشان بنویسند و لباس آن را آنقدر کوچک بدوزند که فقط به تن خودشان برود. این کار به پایه‌های قانون اساسی هم آسیب می‌زند.

در قانون اساسی نامزدهای ریاست‌جمهوری از حقوق مساوی برخوردارند و قوانین عادی نباید نافی و ناقض آن باشند. احمد حکیمی‌پور افزود: هر قدر دایره شرایط نامزدی انتخابات را بیشتر ببندیم، نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مضر به حال مشارکت و جمهوریت بوده و به‌معنای نادیده گرفتن سرمایه اجتماعی و سیاسی نظام است؛ بنابراین توصیه من این است که به جای اینکه مجلس تبدیل به مرکز پمپاژ قانون شود، محلی برای تصویب لوایح مهم و نظارت بر اجرای قانون باشد.

حس می‌کنند رأی مردم خلاف نظرشان است

مرتضی مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه با هجمه‌های اخیر برخی نسبت به رئیس‌جمهور در مورد مطرح کردن موضوع رفراندوم و تأکید بر اجرایی شدن آن گفت: کاملا روشن است، موضوعاتی که در مورد رفراندوم مطرح می‌شوند، خوشایند و باب طبع جریان‌های موجود نیست؛ بنابراین در رابطه با آنها مخالفت‌هایی صورت می‌گیرد و نگاهی، متضاد با خواسته دولت در برخی مسائل، مطرح است. به گزارش برنا، مبلغ با اشاره به مخالفت‌ها با رفراندوم افزود: وقتی یک جناح حس می‌کند ممکن است رأی مردم خلاف نظر او باشد، از این اقدام جلوگیری می‌کند.

مذاکرات مقدماتی اصولگرایان با دولت بایدن!

صادق زیباکلام درباره رویکرد اصولگرایان به موضوع مذاکره با آمریکا و رفع تحریم ها در گفت‌وگو با فرارو گفت: اصولگرایان می‌خواهند تا زمانی که روحانی سر کار است، اوضاع به همین منوال ادامه پیدا کند، اما در تابستان و پاییز۱۴۰۰، به آنها خواهند گفت که باید باب مذاکره با دولت بایدن را باز کنند تا تحریم‌ها برداشته شود، چراکه دیگر خود آقایان نیز می‌دانند که کفگیر به ته دیگ خورده و پولی در کشور وجود ندارد؛ برای همین می‌خواهند مذاکرات را خودشان انجام دهند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: از سویی حتی مذاکرات مقدماتی نیز با برخی از مقامات آتی دولت بایدن صورت گرفته و تمامی اینها در سال۱۴۰۰ و دولت بعدی رونمایی خواهد شد. فقط باید منتظر بود که روحانی از قدرت برود، تا اوضاع دگرگون شود.

جز عارف، کسی تأیید نمی‌شود

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نامزدهای اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ به برنا گفت: قطعا اصلاح‌طلبان از کاندیدایی حمایت می‌کنند که بتواند اعتماد مردم را برای حضور پای صندوق‌های رأی جلب کند. پیش‌بینی من این است که درنهایت گزینه‌های اصلاح‌طلب مورد تأیید قرار نمی‌گیرند، مگر افرادی چون محمدرضا عارف که شاید نسبت به بقیه اصلاح‌طلبان، مشی معتدل‌تری دارد.

عادی‌سازی روابط سران عرب با اسرائیل حبابی است

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در نشست مشترک با رؤسای دفاتر حماس و جهاد اسلامی فلسطین، آخرین تحولات فلسطین را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند. به گزارش مهر، او عادی‌سازی‌ روابط معدود سران عربی با اسرائیل را نمایشی مضحک و موضوعی جنجالی خواند و گفت: تنها ارمغان این نمایش باز‌کردن پای صهیونیست‌ها به منطقه و تشدید ناامنی است.

همچنین در این دیدار مقامات فلسطین حمایت مقام معظم رهبری و دولت، مجلس و مردم ایران را پشتوانه محکمی برای رهایی قدس، قبله اول مسلمانان و فلسطین خواندند. در این دیدار روند خیانت‌بار سازش برخی سران عرب مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد ملت مقاوم فلسطین در مقابل خیانت معدودی از سران عربی و نه مردم خود، بی‌تفاوت نخواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جاشو عبدو

      این نحو قانونگذاری به نفع موقت یک عده معدود هست، در ادامه با اصل انتخابات ضرر میرسونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج