جاباما
۱۰۷۵۴۲۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

شکایت از پزشک به خاطر مرگ دختر ۱۵ساله

آیناز امید که گوینده برنامه کودک رادیو زاهدان بود چند هفته قبل برای درمان جوش‌های صورتش به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کرد اما پس‌ از مصرف داروها به‌دلیل از بین رفتن کبدش جان باخت.

روزنامه ایران نوشت: آیناز امید که گوینده برنامه کودک رادیو زاهدان بود چند هفته قبل برای درمان جوش‌های صورتش به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کرد اما پس‌ از مصرف داروها به‌دلیل از بین رفتن کبدش جان باخت.

مادر این دختر با بیان اینکه از پزشک معالج وی شکایت کرده‌اند، گفت: دخترم از چهار پنج سالگی در برنامه کودک همراه با خودم در رادیو اجرا می‌کرد و صدای وی برای کودکان استان سیستان و بلوچستان بسیار آشنا بود، دخترم در سنین بالاتر نیز برنامه نوجوان را به مدت چهار سال اجرا می‌کرد.

وی با بیان اینکه دخترم هیچ بیماری‌ای نداشت و فقط از مدتی قبل پوستش جوش می‌زد، گفت: دخترم را نزد دکتر پوست بردیم، آیناز با خواهرش نزد دکتر رفته بود، خواهر آیناز از دکتر خواسته بود که برای خواهرش آزمایش کبد بنویسد اما دکتر گفته بود «شما دکتر هستید یا من؟ من خودم بهتر می‌دانم و این دو مقوله با هم فرق می‌کند».

مادر آیناز افزود: دکتر برای دخترم قرص «پردنیزولون» و یک قرص دیگر را تجویز کرد و هر دو قرص دارای «کورتون» بود، ما نمی‌دانستیم کبد آیناز ضعیف بوده و برای کسی که کبدش ضعیف است، این قرص‌ها «سم» محسوب می‌شود.

مادر این دختر می‌گوید: دخترم حدود دو هفته قرص‌ها را مصرف کرد، اوایل دی یک روز صبح هنگام بیدارشدن از خواب‌، قدری خون داخل دهانش بود و من علتش را نمی‌دانستم.

وی افزود: من اداره بودم که به من گفتند فرزندم خون بالا آورده، بعدازظهر آن روز آنقدر دخترم خون بالا آورده بود که به کما رفت، ضریب هوشیاری او پایین آمد و دیگر به هوش نیامد.

مادر این دختر ۱۵ ساله گفت: به همین راحتی به خاطر یک اشتباه فرزندم را از دست دادم و دیگر صدای نازنین او را نمی‌شنوم، خیلی سخت است که قبول کنم دیگر او را نمی‌بینم.

وی با بیان اینکه همسرم از آن دکتر شکایت کرد و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در اینجا نیز گفتند که در حال پیگیری پرونده هستیم، گفت: در بیمارستان اصلاً باورشان نمی‌شد که کبد دخترم آنقدر آسیب دیده و به گفته خودشان متلاشی شده است، می‌گفتند این دختر چه چیزی مصرف کرده؟ گمان می‌کردند بدون اطلاع من قرص مصرف کرده اما به آنها توضیح دادم که به غیر از آن دو قرص هیچ دارویی مصرف نکرده و وقتی آن قرص‌ها را به دکترها نشان دادم، چند دکتر تأیید کردند که این قرص‌ها به دخترم صدمه زده است، دکترها گفتند باید حتماً چند آزمایش دقیق از کبد دخترم گرفته و سپس این قرص‌ها تجویز می‌شد.‌

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب اینو همه میدونم که باید آزمایش بنویسه بعد دارو
      دکتر بی سواد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دکترای امروزی فقط دنبال پول هستن فقط

    • بدون نام

      متاسفانه تخلف پزشکان اصلا جدی گرفته نمیشه در خیلی موارد چون آنها سواره هستن و بیمار پیاده رسیدگی نمیشه چه پزشکان و چه دندانپزشکان

    • مریم

      وقتی با سهمیه ای یا پولی دکتر میشن همینه جون ما در خطره

      پاسخ ها

      • g

        افرین گل گفتی .دکترهای سهمیه ای

    • حمیدو

      اون جوشها مال دوره نوجوانی بوده.نباید پبش دکتر میرفت.مگه هرکسی صورتش جوش میزنه باید بره پیش دکتر؟؟

    • محمد

      کاری نمیتونی بکنی دکترا دستشون با همه. نهایت میگن قصور پزشکی ۲۰درصد. که بیمه میده

    • بدون نام

      الان دکترا ... دکترای قدیم نیستن که

    • دختر تنها

      اینم عاقبت گفتن من دکترم یا تو.حس میکنم ما ها سوادمون از بسیاری از دگترای امروزی بیشتره

    • بی نام

      باید تحقیقات صورت بگیرد امکان دارد دلیل دیگری هم وجود داشته باشد. چجوری امکان دارد بدون هیچ علایم قبلی یهویی همه کلیه نابود شده باشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دکتر مثلا چه دلیلی واقعا نابغه توهم زدی

      • بدون نام

        عزیز دل کبد

    • بی نام

      کبد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط می بایست همان اول دختر مورد آزمایش قرار بگیره
        تا مشخص شود دختر بیماری ضمیمه ای داره یا نه
        بعداً دارو تجویز نماید

    • بدون نام

      من فقط توی زندگیم یه پزشک دیدم همینجوری دارو نمی‌داد...کلی سوال ازت میپرسید ، وزنت میکرد، اگه دارو روی ارگانی تاثیر می‌گذاشت آزمایش می‌نوشت.. به آمپول زیاد اعتقاد نداشت تا جایگزین دیگه ای بود.. الهی تنش سلامت باشه .از شهر ما رفته اما در ذهنم ماندنی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج