۱۰۷۵۴۳۵
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

سه دلیل ترامپ برای ترک زودهنگام به کاخ سفید

ترامپ که برای گذراندن ایام کریسمس به عمارت تفریحی خود (مارالاگو) در فلوریدا رفته است، امروز (پنج‌شنبه) در ساعت ۱۱ صبح (به وقت محلی) به واشنگتن دی‌سی بازخواهد گشت.

عصر ایران: ترامپ که برای گذراندن ایام کریسمس به عمارت تفریحی خود (مارالاگو) در فلوریدا رفته است، امروز (پنج‌شنبه) در ساعت ۱۱ صبح (به وقت محلی) به واشنگتن دی‌سی بازخواهد گشت.

۳ منبع مطلع به شرط عدم افشای نامشان به سی‌ان‌ان گفتند ترامپ ۲ دلیل عمده برای بازگشت زودهنگام از تعطیلات سال نو در فلوریدا دارد.

نخست اینکه او می‌خواهد در واشنگتن باشد تا جلسه روز ۶ ژانویه سنای آمریکا ( ۶روز دیگر) را که قرار است نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و شمارش آرای کالج‌های الکترال در آن جلسه به صورت رسمی از سوی رییس سنا (معاون رییس جمهوری) اعلام شود، تحت تاثیر قرار دهد.

ترامپ از "مایک پنس" معاون خود که ریاست مجلس سنا را بر عهده دارد خواسته است تا نتایج آرای کالج‌های الکترال را که حاکی از پیروزی رقیب دموکرات او "جو بایدن" است، در جلسه روز ششم ژانویه سنا به بهانه آنچه که تقلبات انتخاباتی گسترده می‌خواند، اعلام نکند.

او همچنین طی روزهای گذشته با برخی متنفذان حزب جمهوریخواه در تماس بوده تا آنها را برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات در جلسه هفته آتی سنای آمریکا تشویق کند.

دیروز (چهارشنبه) "جاش هاولی" سناتور جمهوریخواه ایالت میسوری در سنا نخستین سناتور جمهوریخواهی بود که اعلام کرد در جلسه روز ششم ژانویه سنا خواستار به تعویق افتادن اعلام نتایج کالج های الکترال به بهانه بررسی بیشتر شائبه تقلب انتخاباتی خواهد شد. اتفاقی که در راستای خواسته ترامپ است.

ترامپ همچنین از فلوریدا توییت‌هایی نوشته و از هواداران خود دعوت کرده در روز ششم ژانویه در مقابل مجلس سنا در واشنگتن دی‌سی تظاهرات کرده و نتایج انتخابات را به چالش بکشند.

مورد دیگر که بنا به گفته مطلعان در بازگشت زودهنگام ترامپ از تعطیلات کریسمس به واشنگتن موثر است، سالگرد عملیات ترور شهید قاسم سلیمانی است.

بنا به گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ در فلوریدا گفته است در آستانه سالگرد ترور قاسم سلیمانی از احتمال اقدامات تلافی‌جویانه ایران علیه اهداف آمریکایی طی روزهای آتی در منطقه نگران است.

ترامپ در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ و در زمان صدور دستور ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی هم در عمارت مارالاگو بود.

ایالات متحده آمریکا طی روزهای گذشته برخی ادوات نظامی را به منطقه گسیل داشته و فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و شمال آفریقا (سنتکام) هم در اظهارنظری گفته است گسیل داشتن ادوات نظامی جدید به منطقه از جمله اعزام ۲ فروند بمب‌افکن "بی ۵۲ " برای حفاظت از منافع آمریکا و ارسال پیام هشدار به کسانی است که ممکن است در فکر ضربه زدن به اهداف آمریکایی در منطقه باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سامانتا

      این یارواخریش هم ریاست جمهوره میگویین نه صبرکنیدتااول بهمن شرط هم حاضرم ببندم

    • مهرداد فرحزا

      خودشان به این نتیجه رسیدن موندنش برای همه دنیا خطر داره گذاشتنش کنار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج