۱۰۷۵۹۷۰
۴ نظر
۵۰۱۷
۴ نظر
۵۰۱۷
پ

کاهش سطح جنگل‌های شمال در سال‌های اخیر

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت : سطح جنگل های شمال که جزو بکرترین نوع جنگل های جهان محسوب می شود از ۳میلیون و۲۰۰هزار هکتار به ۲میلیون هکتار کاهش یافت.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت : سطح جنگل های شمال که جزو بکرترین نوع جنگل های جهان محسوب می شود از ۳میلیون و۲۰۰هزار هکتار به ۲میلیون هکتار کاهش یافت.

منصور علی زارعی گفت:سطح جنگل های شمال که جزو بکرترین نوع جنگل های جهان محسوب می شود از ۳میلیون و۲۰۰هزار هکتار به ۲میلیون هکتار کاهش یافت.

زارعی میزان عرصه های جنگلی مخروبه در شمال کشور را افزون بر۶۰۰هزار هکتار اعلام و تصریح کرد: عملیات حفظ و احیای عرصه های جنگلی باید با مشارکت روستائیان وجنگل نشینان اجرایی شود.

این نماینده مجلس یادآورشد: مساحت عرصه های جنگلی کشور در سه دهه اخیر از ۱۸ میلیون هکتار به ۱۴ میلیون هکتار کاهش یافت.

زارعی میزان عرصه های جنگلی مخروبه در شمال کشور را افزون بر۶۰۰هزار هکتار اعلام و تصریح کرد: اجرای طرح های ضربتی برای احیای این عرصه ها ضرورت دارد.

این مسئول همچنین با اشاره به سهم ناچیز مازندران از اعتبارات ملی گفت: هم اکنون بیش از ۵هزار پروزه عمرانی نیمه تمام در مازندران وجود دارد که تکمیل واجرای انها به ۱۶هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
زارعی افزود:میزان کنونی اعتبارات مازندران منطبق با روند خدمات دهی ملی این استان نیست.

نماینده مردم ساری و میاندرود با اشاره به قابلیتهای ممتاز مازندران در بعد ملی افزود: گردشگری، کشاورزی ،جنگل و دریا از مواهب طبیعی مازندران است که در شمار ظرفیتهای ملی قرار دارند.

زارعی در این ارتباط به نارسایی های زیرساختی بخش گردشگری مازندران اشاره و تصریح کرد: امکانات زیر ساختی گردشگری در مازندران بدون برخورداری از حمایتهای ملی دولت سالانه به گردشگران کشور اختصاص دارد در حالی که امکانات موجود برای جمعیت بومی این استان کافی نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به شکنندگی ساختار زیست محیطی مازندران که در روند تغییرات سبک زندگی دچار آسیب شد افزود: عرصه های کشاورزی و جنگلی مازندران به دلیل جاذبه های منحصربفرد و دست اندازی سوداگران درمعرض تخریب و تهدید قرار دارند.

زارعی با اظهار نگرانی از روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی وباغی مازندران گفت : بخش عمده این مشکلات ناشی از عدم حمایت جدی دولت از باغداران وکشاورزان است.

عضو کمیسیون نظارتی اصل نود مجلس با تاکید بر لزوم توجه به افزایش کارآمدی دستگاههای خدمات رسان گفت :تلاش دستگاههای عمومی کشور باید بر افزایش رضایتمندی مردم متمرکز شود.

زارعی با تاکید بر ضرورت هم افزایی برای حل مشکلات اساسی مردم خاطرنشان کرد:با تلاش مجمع نمایندگان مازندران سهم این استان از اعتبارات و حمایتهای ملی دولت در برنامه هفتم توسعه افزایش خواهد یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بااین دولت تاالان نابودنشدیم معجزس

    • بدون نام

      ویلاسازی وقاچاق چوب جنگلهای هیرکانی نابودکرد!

    • سیبو

      خوب معلوم کی چوبهاش رو قاچاق کرد

    • سیمرغ

      یه سری هم به کارخانه های نئوپان گرگان بزنید که منطقه رو صاف کرده اند و ببینید صاحبش کیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج