جاباما
۱۰۸۰۱۹۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

هشدار امارات علیه تولید بالاتر شرکت‌های شیل

وزیر انرژی امارات متحده عربی هشدار داد هر گونه تلاش شرکت‌های شیل آمریکا و سایر تولیدکنندگان نفت برای افزایش تولید در سال میلادی جاری نتیجه معکوس خواهد گذاشت و به قیمتهای پایینتر منجر می شود.

ایسنا: وزیر انرژی امارات متحده عربی هشدار داد هر گونه تلاش شرکت‌های شیل آمریکا و سایر تولیدکنندگان نفت برای افزایش تولید در سال میلادی جاری نتیجه معکوس خواهد گذاشت و به قیمتهای پایینتر منجر می شود.

قیمتهای نفت در دو ماه گذشته تحت تاثیر ساخت واکسنهای کووید ۱۹ رشد قابل ملاحظه ای داشته و هفته گذشته پس از تصمیم عربستان سعودی برای کاهش یکجانبه تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز دیگر در ماههای فوریه و مارس، افزایش بیشتری پیدا کرد.

این امر باعث شد آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کند شرکت‌های شیل آمریکا که تولیدشان سال گذشته پس از شیوع ویروس کرونا و سقوط تقاضا برای انرژی کاهش پیدا کرد، دوباره سودآور خواهند شد.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در مصاحبه ای که در حاشیه کنفرانس گلف اینتلیجنس داشت، اظهار کرد: تقاضا همچنان شکننده مانده و عاقلانه خواهد بود که شرکت‌های شیل در سال احیای تقاضا به دنبال افزایش بیشتر تولید نباشند. این تولیدکنندگان باید محتاطانه عمل نکرده و بازار را از عرضه لبریز نکنند.

اوپک و متحدانش شامل روسیه در قالب گروه اوپک پلاس آوریل سال گذشته با کاهش تولید به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز موافقت کردند و این توافق و بهبود سریع تقاضا برای انرژی در چین و هند، از قیمتها حمایت کرد.

نفت برنت از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون حدود ۹ درصد رشد قیمت داشته و آخرین بار ۵۷ دلار در هر بشکه معامله شد. با این حال همچنان ۱۰ درصد پایینتر از سطح پیش از شیوع ویروس کرونا و بسیار پایینتر از قیمت مورد نیاز صادرکنندگان بزرگ اوپک پلاس برای پوشش هزینه های بودجه شان است.

مله کیاری، مدیرکل شرکت نفتی دولتی نیجریه در مصاحبه جداگانه ای گفت: شرکت‌های شیل پیش از این که بخواهند تولیدشان را افزایش دهند، باید مطمئن شوند که قیمتهای نفت بالای ۴۵ دلار در هر بشکه می ماند. وی خاطرنشان کرد تولیدکنندگان غیرشیل ظرفیت مازاد زیادی دارند که به راحتی می توانند وارد بازار کنند. اگر چنین اتفاقی روی دهد، تولیدکنندگان شیل ضرر خواهند کرد. هیچ کس نمی خواهد ضرر کند بنابراین آنها باید خیلی محتاط باشند.

ذخایر نفت آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت اقتصادی، صعود چشمگیری پیدا کرد. اگرچه سطح این ذخایر از ۵۴۱ میلیون بشکه در ژوئن به ۴۸۵ میلیون بشکه در اول ژانویه کاهش یافت اما همچنان ۱۲ درصد بالاتر از سطح مدت مشابه سال گذشته است. آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد اشباع ذخایر جهانی نفت تا پایان سال ۲۰۲۱ ادامه پیدا کند.

شرکت‌های شیل در آمریکا در ژانویه حدود ۸.۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید کردند که در مقایسه با تولید ۹.۳ میلیون بشکه در روز در مارس سال ۲۰۲۰ پایینتر بوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیران نفت اوپک پلاس هفته گذشته در یک دیدار مجازی با حفظ سطح تولید در فوریه و مارس موافقت کردند و تنها افزایش تولید روسیه و قزاقستان به میزان اندک تصویب شد. این دو کشور تولیدشان را ۷۵ هزار بشکه در روز افزایش می دهد. امارات در دسامبر ۲.۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد و در رتبه سومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان سعودی و عراق قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج