۱۰۸۱۸۶۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

روایتی از جلسات اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان

محسن رهامی درباره آخرین فعالیت‌های انتخاباتی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: «این تشکل هنوز درباره انتخابات ریاست‌جمهوری به جمع‌بندی نهایی و اعلام نظر نرسیده و منتظر تصمیمات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و نهاد اجماع‌ساز است؛ بنابراین برای تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه، قدری زمان لازم است».

شرق: محسن رهامی درباره آخرین فعالیت‌های انتخاباتی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: «این تشکل هنوز درباره انتخابات ریاست‌جمهوری به جمع‌بندی نهایی و اعلام نظر نرسیده و منتظر تصمیمات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و نهاد اجماع‌ساز است؛ بنابراین برای تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه، قدری زمان لازم است».

به گزارش «ایسنا»، او همچنین درباره فعالیت‌های اخیر کمیته راهبردی افزود: «کمیته راهبردی جریان اصلاحات معتدل، بعد از قضایای ۸۸ و خصوصا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر چهارم، شکل گرفت و از همان زمان تاکنون نشست‌های منظمی داشته است و در واقع می‌توان گفت این جریان تداوم همان جریان چپ خط امامی است که با مشی اعتدال و میانه‌روی در مجموعه جریان اصلاحات، تداوم یافته است.

روایتی از جلسات اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان

از‌جمله خروجی‌های این جریان، تلاش برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری و ارائه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای شورای چهارم در تهران و شهرستان‌ها بود که نقطه عزیمت مشی اعتدال جریان اصلاحات بعد از وقایع ۸۸ برای همکاری با حاکمیت بود و تا حد مقبولی در شکستن فضای سیاسی ایجاد‌شده بعد از قضایای ۸۸ و بازگشت اصلاح‌طلبان به بخشی از حاکمیت موفق بود».

رهامی با بیان اینکه این مجموعه از آن زمان همچنان فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: «اعضای کمیته راهبردی، عمدتا از اصلاح‌طلبان معتدل و عمل‌گرا هستند که معتقدند باید اصلاح‌طلبان با نهادهای حاکمیتی رایزنی داشته باشند و خود را از مسئولیت اداره کشور و اصلاح امور جامعه کنار نکشند.

براساس‌این در این سال‌ها با بعضی از مشاوران رهبری، بعضی از اعضای بیت رهبری و اعضای شورای نگهبان و افراد شاخص جریان اصولگرا نیز رایزنی، تعامل و نشست‌هایی داشته و سعی کرده‌ایم مستقیم یا با واسطه دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای خود را به رهبری منتقل کنیم».

او با اشاره به اینکه کمیته راهبردی برای انتخابات مجلس یازدهم هم لیست انتخاباتی ارائه کرد، افزود: «اکنون در داخل جریان اصلاحات دو دیدگاه عمده وجود دارد. یک دیدگاه از جریان اصلاحات در سال ۹۲ معتقد بود که اگر نامزد اصلی جریان اصلاحات تأیید صلاحیت نشد، نباید در انتخابات از کسی حمایت کنیم و باید کنار بکشیم؛ ولی جریان معتدل اصلاحات با جلساتی که با مرحوم هاشمی‌رفسنجانی، ناطق‌نوری و امثال آن داشت، تلاش می‌کرد با حمایت از نیروهای معتدل در انتخابات تا حد امکان از مطلق‌العنان‌شدن جریان‌های افراطی در کشور پیشگیری کند...».

رهامی همچنین گفت:: «می‌گفتند [در سال 92] اگر خاتمی تأیید صلاحیت نشد، باید کنار بکشیم. اکنون هم آنها می‌گویند حمایت از روحانی چه دستاوردی برای ما داشت؟ درحالی‌که اگر ما آن تصمیم را نمی‌گرفتیم، تندروی‌ها از همان سال ۹۲ شدت می‌یافت‌.

ما در آن مقطع با جلساتی که با اعضای بیت رهبری و شورای نگهبان و کسانی مانند ناطق‌نوری داشتیم، فضا را به سمت اعتدال بردیم و معتقد بودیم اگر مثلا شرایط صددرصد مطلوب برای ما حاصل نمی‌شود، شرایط 50‌درصدی را هم از دست ندهیم؛ ولی به ما می‌گفتند وقتی با نهادهای حاکمیتی مذاکره می‌کنید، دیگر اصلاح‌طلب نیستید».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج