۱۰۸۶۹۱۷
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

شوخی نادران با نوبخت جنجالی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: چرا نمایندگان مجلس اصلاح ساختاری را که می‌گفتند باید در لایحه صورت گیرد، رقم نزدند.

ایلنا نوشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: چرا نمایندگان مجلس اصلاح ساختاری را که می‌گفتند باید در لایحه صورت گیرد، رقم نزدند.

در جلسه صحن علنی امروز سه‌شنبه ۱۴ بهمن ماه، در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰، الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در هنگام شروع سخنان خود، گفت: یک شوخی با آقای نوبخت داشته باشم و آن اینکه چه کسی گفته است که تخصیص بودجه کامل اجرا نمی‌شود؟ راه‌آهن قزوین-رشت را ببینید، آزادراه قزوین-رشت را ببینید.

اشاره نادران به اتمام و افتتاح دو پروژه انجام در دولت تدبیر و امید آن هم در شرایطی که محمدباقر نوبخت که اصالتاً رشتی است، معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان برنامه و بودجه را برعهده داشته است، بود.

دقایقی بعد سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا در مجلس در تکه کاغذی که زیر دست او قرار داد نوشت: آزادراه قزوین-رشت ۳۰ سال معطل مانده بود؛ که نادران پس از قرائت آن گفت: این هم عذر بدتر از گناه است.

در دقایق پایانی زمان سخنرانی او تعدادی از نمایندگان شمال کشور با تجمع در کنار تریبون سخنرانی به این اظهارات او اعتراض کردند که رئیس کمیسیون تلفیق در واکنش به گلایه آن‌ها اظهار داشت: همه جای ایران سرای من است و من قصد شوخی داشتم.

پس از پایان سخنان نادران و پیش از اعلام رای‌گیری، محمدباقر قالیباف رییس مجلس طی سخنانی کوتاه، گفت: مجلس هرکار عمرانی که در هر جای کشور انجام شود را ارزشمند می‌داند و قدردان زحمات همه کسانی که در این مسیر تلاش کنند، است. قصد آقای نادران همانطور که خودشان اشاره کردند، مزاح با آقای نوبخت بود.

مجلس بودجه را اصلاح کرد اما دولت با آن مخالفت می کند

همچنین ایسنا نوشت؛

محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز سه شنبه و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در پاسخ به صحبتهای محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای نوبخت چندین مرتبه نام بنده را برای تایید موضوعی اعلام کردند که لازم دانستم نسبت به آن توضیحاتی را ارائه دهم.

وی افزود: آقای نوبخت در اظهارات خود به اسناد فوق سری درباره نفت اشاره کرد که فقط به دست روسای قوا می رسد جهت اطلاع نمایندگان در بحث مربوط به نفت این را می گویم اگر ما می دانیم که صادرات نفتمان در فروش حداقلی است سوال اینجاست که چطور دولت در لایحه بودجه پیش بینی فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را کرده است؟ آقای نوبخت هم تاییدکرد که ما در صادرات نفت با سختی و مشکلات رو به رو هستیم، بحث درستی که همه در برابر آن تلاشهای را انجام می دهیم.

شوخی نادران با نوبخت جنجالی شد/مجلسی ها به دولت ۲ هفته فرصت دادند /حواشی بررسی لایحه بودجه در مجلس

وی افزود: دولت براساس چیزی که وجود ندارد هزینه های واقعی قطعی را در لایحه الزامی کرده است چطور ما باید این دوگانگی را حل کنیم. همانطور که آقای بحرینی هم گفتند در گزارش تفریغ بحث فروش نفت ۴۱ درصد کاهش یافته است چون ما این موضوع را طبق فروش نفت قطعی به میزان یک میلیون و بعد تا یک و نیم میلیون بشکه نفت پیش بینی کردیم. ما خوشحال می شویم صادرات نفت به دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه برسد حالا این کمک به دولت محسوب می شود و یا مخالفت با دولت؟

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: آقای نوبخت بیان کرد که باید این لایحه بین دولت و مجلس حل شود ما هم این موضوع را قبول داریم و اصلاحاتی انجام دادیم اما دولت با این اصلاحات مخالفت می کند که این اشکالاتی است که در مجلس اثر می گذارد.

دولت دو هفته فرصت دارد تا لایحه بودجه را اصلاح کند

همچنین فارس نوشت؛

روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه در مجلس گفت: دولت تا سقف دو هفته فرصت دارد تا لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را اصلاح کند.

وی افزود: پس از اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ توسط دولت این لایحه برای بررسی به کمیسیون تلفیق خواهد رفت و پس از فرصت دو هفته ای یک کمیسیون تلفیق برای این منظور لایحه بودجه در صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مخالفت کردند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا رو شکر افتادن به جون هم

    • بدون نام

      نمایندگان ومسئولین کاری میکنند که کشور نهایتاً میشود سوریه دوم

    • بدون نام

      کجاش جنجالی بود

    • بدون نام

      این مجلسی ها از روی نادانی یه چیزی میپرونن اگه گرفت که خوبه ولی اگه به خنس خورد میگن شوخی بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج