جاباما
۱۰۸۷۰۹۰
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

آیا فیس‌بوک بزرگترین منبع اخبار غلط است؟

بیش از ۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی می‌گویند با وجود تلاش‌های شرکت فیسبوک برای ممنوع کردن فعالیت گروه‌های طرفدار تئوری‌های توطئه در این شبکه اجتماعی، مرتباً با اطلاعات غلطی در این زمینه در صفحات فیسبوک روبرو می‌شوند.

برترین‌ها: بیش از ۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی می‌گویند با وجود تلاش‌های شرکت فیسبوک برای ممنوع کردن فعالیت گروه‌های طرفدار تئوری‌های توطئه در این شبکه اجتماعی، مرتباً با اطلاعات غلطی در این زمینه در صفحات فیسبوک روبرو می‌شوند.

در نظرسنجی که به تازگی از سوی موسسه بین‌المللی «YouGov» انجام شده، حدود ۶۵ درصد شرکت کنندگان گفته‌اند که در فیسبوک با اخبار غلط روبرو هستند. این عدد بیشتر از عددی است که تا کنون از نظرسنجی درباره همه رسانه‌های سنتی و رسانه‌های اجتماعی به دست آمده است.

شرکت کنندگان می‌گویند که در این شبکه اجتماعی، حتی از سیاستمداران نیز حدود ۶۵ درصد اطلاعات غلط دریافت می‌کنند این در حالی است که این عدد در توییتر ۵۳ درصد است.

آیا فیس‌بوک بزرگترین منبع اخبار غلط است؟

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که فیسبوک ادعا می‌کند از مسیر الگوریتم‌های ویژه، به مبارزه با اخبار نادرست می‌پردازد.

انتقادهای رو به افزایش از فیسبوک تنها از سوی شهروندان عادی آمریکا شنیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم چندان دل خوشی از این شبکه اجتماعی ندارد. او سال گذشته به روزنامه نیویورک تایمز گفته بود: «من هیچ‌وقت به فیسبوک علاقه نداشتم و بنظرم فیسبوک مشکلات زیادی دارد.»

یکی از انتقادها به فیسبوک غیر از بحث انتشار اخبار دروغ، موضوع انحصار ایجاده شده توسط آن است. دو پلتفرم اصلی دیگر یعنی اینستاگرام و واتس‌اپ هم در اختیار فیسبوک هستند و دخالت‌های فیسبوک در این دو پیام‌رسان از بحث‌های داغ رسانه‌های جهانی است.

در آخرین مورد فیسبوک اعلام کرده بود قصد دارد برخی اطلاعات شخصی افراد بین واتس‌اپ و فیسبوک اشتراک گذاری شود که همین خبر باعث مهاجرت میلیون‌ها کاربر به پلت‌فرم‌های تلگرام و سیگنال شد.

فیسبوک در زمینه محافظت از حریم شخصی نیز چندان خوش‌نام نیست.

برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند دولت آمریکا به دنبال فشار آوردن به این شبکه اجتماعی برای واگذار کردن واتس‌اپ و اینستاگرام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج