۱۰۸۷۷۳۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

حریرچی: برخی کشورها در حال احتکار واکسن هستند

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنوز کل دنیا یک و نیم درصد توانستند واکسن بزنند فکر نکنیم که خیلی تعداد زیادی انجام شده است. نکته مهم این است که شکست اخلاقی و انحطاط فرهنگی در کل دنیا نمایش داده شد. بعضی کشورهای پیشرفته در حال احتکار واکسن هستند

انتخاب: حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بعضی کشورهای پیشرفته در حال احتکار واکسن هستند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنوز کل دنیا یک و نیم درصد توانستند واکسن بزنند فکر نکنیم که خیلی تعداد زیادی انجام شده است. نکته مهم این است که شکست اخلاقی و انحطاط فرهنگی نمایش داده شد در کل دنیا.

حریرچی در ادامه گفت: پیش بینی می شود گروههای آسیب پذیر مانند افراد مسن و دارای بیماری های خاص و کادر درمانی، اکثر کشورهای ثروتمند تا اسفند ماه واکسیناسیونشان کامل خواهد شد و بقیه تا حدود اردیبهشت انجام میشود

وی گفت: الان خیلی از کشورهای دنیا واکسن ندارند و اتحادیه اروپا خروج واکسن را ممنوع کرده و محدودیت جدی گذاشته است با وجود اینکه خیلی ادعاهایی در این زمینه دارند که مثلا ما برای دنیا کار می کنیم و فرهنگ غرب و... این کار را می کنند. کشورهایی مثل کانادا و آلمان و فرانسه و آمریکا و استرالیا تقریبا به ازای هر نفر، ۴ الی ۱۱ واکسن خریده اند و الان دارند احتکار می کنند و شرکت ها مثلا همین آسترازنکا ده روز پیش ۶۰ درصد تعهدات سه ماه اول سال میلادی را کاهش داده است. اتحادیه اروپا نیز تهدید کرده است.

حریرچی گفت: در دنیا الان یک جنگی بر پاست و هیچ کشوری نمی داند که این واکسن هایی که الآن تزریق می شود آیا ایمنی بیش از شش ماه و یک سال خواهد داد یا نه و به همین دلیل دارند برای سال بعد ذخیره می کنند که اگر هم مصرفش لازم نبود در بازار به قیمت گران تر بفروشند. خیلی از واسطه ها در کشورهای مختلف هستند که می گویند که این واکسن برای فلان کشور آفریقایی بوده اگر شما با قیمت بالاتر می خواهید به شما می دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج