اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۸۸۳۸۱
۲۲۷ نظر
۵۰۰۹
۲۲۷ نظر
۵۰۰۹
پ

نوبخت: جزوِ ۱۸ اقتصاد بزرگ جهان هستیم

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز براساس شاخص اقتصاد، جز ۱۸ کشور بزرگ جهان است.

ایرنا: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز براساس شاخص اقتصاد، جز ۱۸ کشور بزرگ جهان است.

"محمدباقر نوبخت" معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در برنامه نگاه یک سیما اظهار کرد: ما با استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شروع کردیم و این خواست عمومی بود. این شعارها امروز قابل دفاع است؟ آیا نسبت به وعده ای که دادیم موفق بودیم؟ برای نسل جدید می گویم که در سال ۱۹۷۰ میلادی فضای جهان، دوقطبی بود.

این دوقطبی شامل اتحاد جماهیر شوروی به عنوان قطب شرقی و آمریکا به عنوان قطب غربی بود.

وی ادامه داد: در میان این قطب ها تفکری جدید در ایران معرفی شد. اتفاقی که در ایران رخ داد، کودتا نبود. اتفاقی که در کشور ما رخ داد خواست مردم بود و اگر کسی این تغییرات را انکار کند و بگوید اراده کودتا بود اشتباه است. آیا کسی می تواند بگوید که ما کشور مستقلی نیستیم؟ پیش تر، قدرت ها دستور می دادند و ما اجرا می کردیم، اما پس از انقلاب اسلامی ما مستقل شدیم.

معاون رییس جمهوری توضیح داد: در ۴۲ سال گذشته، باید قبول کنیم بر آرمان های مردمی که به خیابان ها آمدند ایستادیم و توانستیم این استقلال را حفظ کنیم. آیا حفظ استقلال برای ما رفاه آورد؟ اگر رفاه این است که به بازار برویم و خرید بکنیم که حق مردم است، موضوع دیگری است.

نوبخت تاکید کرد: در ۴۲ سال گذشته اتفاقات زیادی به ما گذشت که روی اقتصاد ما اثر گذاشت. با همه مشکلاتی که داریم و رنج و فشار اقتصادی روی مردم، باید بپذیریم براساس معیارهای قدرت اقتصاد، ما جز ۱۸ کشور بزرگ جهان هستیم.

وی ادامه داد: همه شاخص های ما نشان می دهد رشد قابل توجهی داشتیم. اگر رفاه به معنای امکانات دسترسی است باید بگوییم امروز حتی یک روستا هم بدون برق نیست و امروز همه جاده ها آسفالت هستند. چیزی که امروز در اختیار مردم است نسبت به گذشته خیلی بیشتر است. امکانات اینترنتی، بهداشتی، شبکه حمل و نقل و... امروز در اختیار روستاییان قرار دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: امروز برای مقایسه کشورها هدف توسعه یافتگی مورد ارزیابی قرار می گیرد. در دوره ای رشد ۵ تا ۷ درصدی اقتصادی ملاک توسعه یافتگی بود. در ادامه، رشد اقتصادی به همراه عدالت ملاک توسعه یافتگی قرار گرفت و در ادامه توسعه انسانی ملاک قرار داده شد. اکنون مسائل سیاسی، علمی و زیست محیطی نیز به ملاک و معیار توسعه یافتگی افزوده شده است. بسیاری از کشورهای توسعه یافته با نرخ بالای بیکاری روبرو هستند.

نوبخت: جزوِ ۱۸ اقتصاد بزرگ جهان هستیم

نوبخت گفت: ما اشکالاتی داریم و ۴۲ سال درگیر جنگ و ترور بودیم و مشکلات داشتیم. اگر با معیارهای جهانی شاخص توسعه انسانی را بررسی کنیم درمی یابیم در همه سالها نسبت به سالی که این محاسبه را شروع کردند وضع ما بهتر شده است. شاید این را با قیمت گوشت و مرغ مقایسه کنید، اما این شاخص توسعه انسانی با سه مولفه رشد اقتصادی، آموزش و بهداشت ارزیابی می شود.

وی یادآور شد: ما براساس شاخص های اشاره شده، در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به گذشته وضع بهتری داریم. ما جز گروه های بالای توسعه یافتگی هستیم و در منطقه از توسعه انسانی در جایگاه خوبی قرار داریم. از منظر علمی نیز در میان ۱۵ کشور دنیا قرار داریم؛ باید با نسل جوان صادق باشیم و دید واحد و گفتمان واحد درباره مسائل داشته باشیم اما ما جز کشورهای عقب مانده نیستیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: اگر از منظر فردی به اقتصاد کشور نگاه کنیم نخستین موردی که مطرح می شود درآمد و هزینه است. این نابرابری با توجه به نوع نیازها وجود دارد. واقعیت این است که دولت به دلیل آنکه درآمدش به عوامل بیرونی بستگی دارد قدرت درآمدی اش کاهش یافته است و بخش خصوصی نیز برای سرمایه گذاری ملاحظات و مناسباتی دارد، از این رو از سوی دولت و بخش خصوصی سرمایه گذاری کافی صورت نمی گیرد و با رشد منفی سرمایه گذاری روبرو هستیم.

نوبخت توضیح داد: تلاش کردیم طرح های عمرانی خود را رها نکنیم و بالغ بر ۶۶۴۰۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی سرمایه گذاری کردیم و اگر این سرمایه گذاری انجام نمی شد دچار مشکل می شدیم. سال گذشته نتوانستیم ۵۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی سرمایه گذاری کنیم اما این چند ماه تلاش کردیم این موضوع جبران شود.

وی عنوان کرد: بین سال های ۹۲ تا ۹۵ قیمت ارز را تا زیر ۴ هزار تومان تثبیت کردیم. برخی می گویند باید سالی ۳۰ درصد به نرخ ارز می افزودید درصورتی که ما نرخ ارز را تثبیت کردیم و مدیران امروز مدیران همان دوره بودند.

دولت در آن دوره توانست نرخ دو رقمی تورم را یک رقمی کند و مدت ها زیر یک رقم این تورم ثابت بود. در همان سال ها رشد منفی اقتصادی را به رشد مثبت تبدیل کردیم. ما انتقاد مردم را به جان می خریم اما همین دوستان در همان سالها این شرایط را ایجاد کردند اما با اعلام تحریم و خروج آمریکا از برجام، همه دیدند چه اتفاقی رخ داد و تقاضای صوری برای تبدیل ریال به دلار رخ داد.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: تلاش کردیم نیازهای مردمی را با قیمت دلار جدا کنیم از این رو دلار ۴۲۰۰ تومانی را ایجاد کردیم و این در شرایطی بود که قدرت ارزی بالایی داشتیم. امروز درآمد بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری ما به چند میلیارد دلار تقلیل یافته است و ایا می توان توقع داشت با این چند میلیارد دلار با قدرت ۱۰۰ میلیارد دلار بازار را تنظیم کنیم؟

اگر دلار ۴۲۰۰ تومانی را برداریم چه اتفاقی رخ می دهد؟ باید نسبت به افراد خدمتگزار انصاف داشته باشیم و این ها در دولت یازدهم امتحان خود را پس دادند. این رضایت حاصل شد و مردم بیش از گذشته به دولت تدبیر و امید رای دادند. ما چقدر منابع مالی داریم و مگر نمی دانند ما به چه دلیلی درآمدهایمان کم است؟ قصد توجیه نداریم و برخی سیاست ها نیز اشتباه بوده است.

نوبخت تاکید کرد: به خیلی از اسرار کشور دسترسی دارم اما نمی توانم درباره محدودیت ها با مردم صحبت کنم. اگر قرار است به دولت نمره بدهیم باید به این ۸ سال نمره بدهیم.

وی گفت: تلاش می کنیم در بخش زیر پوشش دولت، دهک های پایین جامعه را پوشش دهیم و گاه رقم دریافتی این دهک به ۵ تا ۶ برابر رسید. تلاش می کنیم به مردم کالاهای اساسی را بدهیم.

ما ۱۲ هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه سرمایه گذاری کردیم و سدی را احداث کردیم و باید۳۶ کیلومتر تونل زیر زمین بزنیم و ۲ کیلومتر به آبرفت خوردیم و پیشرفت ما کند است. در این تونل حضور یافتم و بازبینی کردم.
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: قول دادیم راه آهن سنندج را قبل از پایان کار دولت به پایان برسانیم. ۲۶ طرح و پروژه در استان کردستان وجود دارد که ۲۳۰۰ میلیارد تومان هزینه می خواهد و ۱۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم. بسیاری از این طرح ها را اگر انجام نمی دادیم در آینده باید با قیمت های بالاتر آنها را اجرا می کردیم و این طرح ها را با قیمت های پایین تری انجام دادیم.

نوبخت یادآور شد: ما برای آیندگان دارایی گذاشتیم. تمامی اوراقی که منتشر کردیم و ارزشی که ایجاد کردیم بررسی کنید و بعدها این را اعلام می کنیم که به دولت آینده دارایی تقدیم می کنیم و در عین حال مردم نیز به راه آهن و آزادراه و دیگر زیرساخت ها رسیدند.

وی تاکید کرد: درآمد ما در سال ۵۶ از نفت را با درآمدهای امروز مقایسه کنید و خیلی مسائل در آن دوره قابل سرمایه گذاری بود اما امروز ما با درآمد کمتر، این امور را انجام می دهیم. این درحالی است که درآمد ما چند دهم درآمد سال ۵۶ از نفت است. ما از همین منابع محدود در جهت جبران کاهش قدرت خرید و طرح های زیربنایی استفاده کردیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در زمان قبل از انقلاب اسلامی برق بود اما روستاها برق نداشت و چرا جاده ها آسفالت نمی شد درصورتی که آسفالت وجود داشت؟ سیاست بر این بود روستایی نباید به شهر دسترسی داشته باشد. بردن امکانات رفاهی به روستاها کار بزرگی بود که پس از انقلاب اسلامی رخ داد.

نوبخت گفت: ما تلاش کردیم مسکن مهر را تمام کنیم و بخش بزرگی از این مسکن را همکاران ما به پایان رساندند. در کنار این مهم، بنیاد مسکن طرحی را برای احداث واحدهای روستایی در دست کار قرار داد و هرسال با قیمت مناسب مسکن ساخته و در اختیار روستاییان قرار داده می شود. در کنار این مهم، برای افراد محروم اقدام کردیم و با همکاری کمیته امداد و بهزیستی، تعدادی مسکن ساخته و تقدیم شد. ۱۷۰۰ کلید را اخیرا به این گروه از جامعه تقدیم کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه کادر درمان، علاوه بر حقوق، باید کارانه ای را از درآمد اختصاصی می گرفتند اما با کرونا این درآمدها متوقف شد و ماه گذشته ۵۵۰۰ میلیارد تومان کارانه ها را پرداخت کردیم. ما فوق العاده ویژه کرونا را نیز برای عزیزان دیدیم. مقام معظم رهبری این اجازه را به دولت داد که یک میلیون یورو از صندوق استفاده کند. این هزینه به ریال تبدیل و برای تجهیزات بیمارستان ها استفاده شد و امروز چند هزار میلیارد تومان طی یکی - دو ماه اول پرداخت شد.

معاون رییس جمهوری توضیح داد: امروز به نسبت، وارد مرحله ای شدیم که کادر درمان باید تازه نفس شود و باید آن را تقویت کنیم. ما بیمارستان های بسیاری ساختیم. در ارومیه بیمارستان ۳۰۰ تختی با ۱۰ اتاق عمل آماده بهره برداری شده است. تلاش کردیم امکانات بیشتری در اختیار کادر درمان قرار بگیرد و ۵۳ هزار مجوز استخدام کادر درمان صادر کردیم و البته باید برای این گروه بودجه ای را نیز درنظر بگیریم.

نوبخت عنوان کرد: مشکل مالی برای خرید واکسن کرونا نداریم و به حد نیاز از خارج کشور واکسن وارد می شود و کشور را بدون واکسن نمی گذاریم و با همه کمبودها، برای واکسن کرونا کسری نداریم.

وی توضیح داد: قبل از اتمام کار دولت، بخش دوم آزادراه تهران - شمال افتتاح می شود. تنها قطعه سوم می ماند که دولت بعدی آن را افتتاح می کند.

معتقدیم باید کارهایی که برای بازنشستگان لشگری انجام دادیم برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز انجام دهیم و در این باره جلساتی برگزار کردیم و امیدواریم عدالت اتفاق بیافتد. درباره رتبه بندی نیز اعتبار درنظر گرفتیم و لایحه دائمی شدن رتبه بندی را نیز آماده کردیم که به مجلس شورای اسلامی برسد. اعتبار این بخش در بودجه دیده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پدرام

      از ته به بالا
      در کاردانی دولت تبخیر امید شکی نیست!
      در زمینه رو داشتن رتبه اولید!؟

      پاسخ ها

      • مظفر زرگنده

        ما بهترین اقتصاد دنیا رو داریم.شاخص رشد اقتصادی درجه یک.ضریب جینی صفره اصلا.ثبات ارزش پول بی نظیر.تورم صفر.
        لامصب یه دولت دیگه مگه چقدر میتونه توو اقتصاد عالی باشه.بسه دیگه

      • بدون نام

        امسال نشست جی ۲۰ فکر کنم ایرانم حضور داره (:

      • بدون نام

        با این مردم تنبل بیعار غرغرو بعیده

      • بدون نام

        جناب نوبخت
        از حقوقهای 2میلیون اشاره نکردی
        مخصوصا بازنشستگان کارگری
        اعتراض شان به گوش جهان رسید
        ولی شماها چشم تان را کور گوشتان
        کر به غیر از دغل کاری جوابی ندارید

      • بدون نام

        26بهمن اعتراض بازنشستگان کارگری
        تامین اجتماعی درتمام ایران همسان
        سازی حقوقها را اجرا کنید گرانی بیداد
        میکند مخصوصا ظلم بزرگتری در حق
        بازنشستگان سال 99که از کمترین حقوق
        برخوردارشدن وهمسان سازی برایشان
        اجرانشد

      • فلاح

        نوبخت حرف کم و زیاد نمی زنه ، استغفرالله

      • بدون نام

        شاید میخواسته بگه جزئی از ۱۸ اقتصاد برتر خلیج فارس هستیم
        د

      • خسته از تزویر و ریا

        رو که نیست سنگ پای قزوینه

      • بدون نام

        اره خو از ارزش پولمون معلومه

      • @ SIGAR @

        نوبخت سلام
        من صدبار نگفتم مواد را از موتوری
        ...

      • ناشناس

        شاید اقتصاد کلان که شامل دولت و سازمانها و ...باشه وضع مالی خوبی داشته باشه ( بواسطه قدرت و انحصار
        اما اقتصاد خرد ایران که بیشتر از مردم تشکیل میشه وضع خوبی نداره ،شاید آخرهای دنیا باشیم

      • بدون نام

        شاید یادتون نیاد ولی وزیر اقتصاد احمدی نژاد یعنی شمس الدین حسینی وقتی دولت احمدی نژاد به بن بست رسید دقیقا امد همین حرفها را زد و اضافه کرد که از هلند و استرالیا هم بالاتریم
        این جماعت وقتی به بن بست میرسند سراغ تولید ناخالص داخلی میروند و لی ملاک که سرانه است را فراموش می کنند
        یک کشور 80 میلیونی معلومه که تولید ناخالص بالایی هم داره ولی باید بر 85 میلیون تقسیم بشه تا عدد سرانه بدست بیاد

      • بدون نام

        ازپائین شمارش کردی آمدی بالا؟؟؟

      • آریا مهر

        ببینیم خارجیا هم نو بخت دارن؟؟؟؟؟

    • همسایه کناری

      جدول رو برعکس گرفتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس چرا بچه صبح ها بیدار میشود. ولی در سفره مثل همیشه تخم مرغ نیست و نمی خورد.

      • بدون نام

        لطفا دیگر اینطور مطالب را ارسال نکنید فکر و روحیه آدم را خراب می کنید من هم بچه دارم الان باید همش به جمله شما فکرم مشغول باشد و به دنبال جواب باشم.دیگر اشتها هم ندارم.ممنون.

      • ناشناس

        بچه هات رو از آمریکا به کشور اقتصاد برتر جهان برگردان

      • بدون نام

        آقای نوبخت اقتصاد منزل خودشون را میگوید که در دنیا رتبه 18 داره بابا ول کن از بس که غم داریم حال خندیدن به جوکهای تو رو نداریم

      • بدون نام

        خجالت بکش دروغگو

      • سجاد

        کاملا درسته عزیز هند و چین جزی اولینها هست
        رشد اقتصادی و درامدی کشور میتونه بالا باشه به
        نسبت جمعیت سطح زندگی افراد جامعه
        تحریمها کارایی موثر خود را روی درامد ایران ازدست داده اند

        رک بگم شما بدبختی این دلیل نمیشه در ایران همه بدبخت باشن دزدی و پارتیو رانت و این چیزا هم نمیخواد
        درامد درسته به تومانه برای یک قشر اما قشر دیگر که با اجناس خارجی یا دلار کار دارند وضعشان هر روز بهتر میشود

      • بدون نام

        بله آقای سجاد، برای کسانی که سی میلیارد دلار هر سال به اسمهای مختلف از بورس و اختلاس و فلان به جیب میزنن و کانادا و امریکا و اسپانیا ویلا میخرند، هر روز از حماقت مردم که به شماها اعتماد میکنند ثروتمندتر میشن

    • مهران

      اره درست میگه از اخر اولیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گفته های شما صحیح ولی چیز دیگری دیده می شود و مقایسه حقیقش جالب به نظر نمی رسد.

      • حسین

        درسته سال ۹۶ هجدهمین اقتصاد رو داشتیم ولی الان جزو ۳۰ تا هم نیستیم

    • بدون نام

      از آخر

      پاسخ ها

      • محمد

        چرا فکر می کند مخاطب متوجه نمیشه ؟ تنها کشوری که سطح متوسط سواد افراد جامعه از مسئولین ان کشور بالاتره ، ایرانه ! با مدرک فیک و جعلی ، یه شبه ، طرف دکتر و کارشناس ، مسئول ، نمیشه .

      • بدون نام

        آقاي نوبخت ؛ يا اقتصاد نميدونه چيه ، يا دنيا نميدونه كجاست.

    • بدون نام

      اره از آخر هجدهم هستیم واقعا شما ملت ایران رو چی فرض کردی یک روغن گیر نمیاد دم از اقتصاد میزنه

    • بدون نام

      اینقدر خندیدم دل درد گرفتم

      پاسخ ها

      • ایرانی کاربر قدیمی

        وای الان ۵ صبح من چجوری بلند بلند بخندم خخخخخخخخ

      • بدون نام

        به حال خودمون باید بخندیم اینا مسخرمون میکنن

    • بدون نام

      پس چرا دارید کارت بانکی دفترچه بیمه رو حذف میکنید بخاطر نبود کارت و کاغذ

    • بدون نام

      پس چرا ما نون تو سفره نداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        26بهمن اعتراض بزرگ بازنشستگان
        کارگری درتمام ایران مخصوصا بازنشسته
        سال99 با کمترین حقوق

      • بدون نام

        باز فوری توقعتون رفت بالا؟!هم جزو هیجده اونطوری اول باشیم هم نون داشته باشیم؟؟؟ چند تا کار با هم ؟!

      • بدون نام

        شما ندارید
        ایشان درباره خودشان حرف میرنن
        لابدبچه ها مرفه نون وکره عسل اعلا آب مرتقال وسیب ونوز مخلوط تخم مرغ محلی کباب بره وکنجه خلاصه بهشت رو به چشم وپوست جسم دیدن توی پولداری دنیاهم ۱۸هستند

    • بدون نام

      آرزوهاش رو میگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        218

    • بدون نام

      18 کمه بیشتر کمترش کنید.
      یعنی مابقی دنیا اینقدر بدبخت است که فاز نایابی روغن و قیمت لاکچری خیار رو هم رد کردن؟

      پاسخ ها

      • منوچ فرفری

        مابقی دنیا هم، فقط چون نوبخت ندارند خوشبختند.

      • بدون نام

        درسته آخرین بار بعد از کشور ژاپن بودیم.

      • بدون نام

        خب بین ۲۰کشورجهان رومیگن ۱۸هستیم درست میگن بعدما افغانستان و موگادیشو

    • بدون نام

      مردم چیز دیگه ای حس میکنند

    • بدون نام

      قوطی روغن کنسرو چرا نداری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا داریم خوب هم داریم نایلون داریم.

    • بدون نام

      بە جان خودم جزو اخرین کشور دنیا هستیم اخه چی داریم باتوجه بەاینکه ایران گنجینه بود همش بەباد دادی هیچی نداریم

    • بدون نام

      اینقدر آدم بی سواد پس چرا تو گروه جی 20نیستید ؟

    • بدون نام

      مردم دیگه بخاطر گروگانی نمی تونن لبنیات گوشت برنج تخم مرغ و مرغ بخورن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما انجا که شفاف صحبت کنید میفرمایید نمیخواهید
        به ملت بگویید چرا نمیگویید البته لازم نیست
        گاهی دیدم خودت را هم زمان سخنرانی خنده ات میگیرد نیازی نیست سالی که نکوست از نبود تخم
        مرغ معلومست امار جوانان بیکار دارید البته جوانان
        شما تو انگلیس واوروپا اگر کم بشن هر خانواده 2 بیکار تحصیل کرده الباقی بماند مبارکتون...

    • بدون نام

      خجالت بکشید

    • فله روسی

      روسیه چین نباشه نابودین

    • علی

      دروغگو دشمن خداست

    • بدون نام

      یکسره چرت پرت میگن داغونا ایران رو نابود کردید

    • بدون نام

      این راست می گویی نمی دانم شمارش از کدوم وره شروع کردی م

    • بدون نام

      پس چرا وزیر اقتصاد گفت پانصد هزار میلیارد از بورس درامد داشتین از ضرر مردم

    • بدون نام

      درخواست وام پنج میلیارد دلاری از صندوق جهانی پول چیه پس

    • بدون نام

      جوک میگن

    • عارف

      هر کشوری در طول تاریخ پیشرفت میکنه حتی افریقا اینها کار شاخی نیست یک روستا را برق کشی کردن یا جاده اسفالت کردن جزو ملزومات هر کشوریه

    • فرجی

      کلا تو کشورهای جهان سوم ۱۸ تا کشور نیست ما هم ۱۸ میم خخ

    • بدون نام

      دیدگاه های جناب نوبخت
      دیدگاه های یک مقام جهان سومی هس ..

    • بدون نام

      نمونه والا
      حالا بگو آمار رو‌از کجا آوردی.حتما جناب روحانی بهت داده

    • بدون نام

      از اینکه موجبات خنده و شادی ما رو تو این ایام غم و عزا فراهم میکنید،سپاس

    • بدون نام

      خواب میدیدم جهان تخت من است
      یک پری خوابیده وبخت من است
      خواب می دیدم که عالم پرشده
      ریگ ها اندر بیابان در شده
      بخاطر توسرودم نووقت جانننننننننننممممممم

    • بدون نام

      آقای نوبخت یا خودشو زده به حماقت یا مارو ......

    • بدون نام

      اینم جوک ۱۴۰۰

      لعنت به تو دولت دروغین

    • بدون نام

      پس چرامردم اینقدرفقیرن که سطلهای زباله رو زیرورومیکنند

    • بدون نام

      بابااول جیب ملت رابنگرید. زبان بفهمید. نوبخت خان

    • بدون نام

      به ولله کسی که صحبتهای این مسولین رو میشنوه دیوانه میشه

    • بدون نام

      از در عقب صندلی جلو

    • بدون نام

      تو شاخص فلاکت از ونزوئلا بدتر هستیم.

    • بدون نام

      بله صحیح جوان ۱۶ ساله ما باید از نداری یک گوشی کره باید خودکشی کند یا جوانان ما دزد باشند تودرست گفتی از فقری هیجده کشور روعن نداریم حلب روغن خوراکی نیست

    • بدون نام

      الحق شرم بکنید اینقدر دروغ نگوید برای کی این همه دروغ بسه خزانه خالی سفره مردم خالی پدران پیر مادران داغ دار جوانان از بیکاری فرزندان خودتان درست گفتی برگوار

    • بدون نام

      به همراه کشورهای ابرقدرت کومور ،جیبوتی،زامبیا،اتیوپی،گینه نو،موزامبیک،آفریقای مرکزی،تانزانیا،گینه استوایی،ماداگاسکار،نامیبیا،گامبیا،وحشیهایصحرای کالاهاری،شاخ آفریقا،قبایل تاتاروسوی جنگلهای آمازون و ..... ،۱۸ اقتصاد برتر دنیا رو تشکیل میدیم.آقای نوبخت دنیای ما رو با دنیای پسرت که تو بانکهای آمریکا می پلکه اشتباه گرفتی،انشالله خدا نیامرزه امثال تو رو

    • hamiiiiiid

      خدایی آدم میمونه چی بگه به اینا،اینقد که روووودارن.

    • بدون نام

      راست میگی ما از بهترین کشورهای اقتصادی هستیم وقتی میریم خرید فقط میتونیم نگاه کنیم قدرت خرید صفر

    • بدون نام

      با این حرفات فقط خودتو مسخره هام و خاص میکنی

      پاسخ ها

      • علی رضا

        آقای نوبخت ، ساقیتو عوض کن ...

      • بدون نام

        عجب ..........مردم را دیوونه کردین تو گفتی همه باورشون شد برو جمع کن بابا تو هم

    • hadi mirza

      آخه بگو نادان وختی وضع مردم اینه تو بگو اصن اولین اقتصادو داریم

    • ح.ب

      قَسمِت میدم ساقیتو عوض کنی

    • بدون نام

      آقای نوبخت شرم و ننگ بر تو باد ۱۸ اقتصاد دنیا هستیم و این وضع جامعه ایران است واقعا ننگ بر تو باد .

    • خودم

      ها جون خودت .‌...

    • سید حسن

      دولت دروغ گوها

    • بدون نام

      آقای نوبخت من کاری به سیاست ندارم من بعنوان یه کارگرتوخرج زندگیم موندم شما ازچه رفاهی صحبت میکنید شما ووزیران ومدیران دیگه تون بیاین همسطح مردم حداقل حقوق روبگیرین اگه تونستیدزندگی کنین حرف شمادرست وقبول داریم حرف من اینه هزینه به دلارشده درآمدبه ریال اینا باهم جوردرنمیاد.چون درموردگرانی ها کاری نمیتونیدبکنید حداقل دستمزدها را واقعی کنید.

    • بدون نام

      این رنکینگ رو از کجا دراوردی دقیقا ؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      حیفش فحش ثبت نمیکنید تو نظزاتتون

    • ایرج

      سلام آقای نوبخت بازنشستگان کردی فقیر جامعه جانبازم کارسخت زیان آور اجرا نکردید همسان سازی نشدوحق منه جانبازکسردو درصد از حقوق بابت بیمه که معاف می باشد ودیوان عدالت رای به عدم کسر دعوتت مبالغ کسر شده قطعی صادرشده ولی تامین اجتماعی پرداخت نمی کند برای عده ای کسر نمی گردد مگر خون آنان ازما رنگین تره بسیجی خط یک جزیره مجنون وای برشما چه کردید بااین توسعه نگبتی ششم خدا ازشما نگذرد

    • بدون نام

      مثل پولمون چند تا نقطه شو حذف کردی

    • بدون نام

      اینارو نگید که از کار بیرونتون میکنن

    • بدون نام

      میگفتند شماها چیزی میزنید باور نمی کردیم به عینه میبینیم معلومه به حقوفهای فاحش خودتان محل کار و تحصیل بچه ها ویلاهای بدست امده از حقوق مردم مظلوم محافظ ها مسافرتها نگاه میکنید وضع جادهها راه اهن فرودگاه بیکاری فقر دیده نمیشه

    • بدون نام

      بهترین کار اینه گروهی از کارشناسان بروند کشور همسایه ترکیه و شاخصهای توسعه و پیشرفت دو کشور را با هم مقایسه کنند ما کجاییم کره مالزی ترکیه کجا؟؟!!

    • بدون نام

      درجه فلاکت و فقر کاهش شدید مصرف سو تغذیه بیکاری مشخصا از علامات پیشرفته؟!

    • بی نام بی نام

      راستی شماپیش خودتون چی فکرمیکنید؟یعنی اینقدرمردمو.....حساب کردید؟

    • امیر امیر

      جز هجده اقتصاد ورشکسته دنیا

    • بدون نام

      فقط اون صفر آخرم بزاری حرفت درسته. چون خط فقر 10میلیون حقوق کارگر 2میلیون

    • اکبر از سید خندان

      خدا شفاش بده.

    • سراب

      اره از سالی ۹۰ روز تعطیلی معلومه
      خدایی آمار و شاخص تون هم مثه دولتتونه

    • عالم

      کاملاً محرز است!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      دروغگو

    • بدون نام

      نوبخت فقط خودت واطرافیانت رامی بینی ببین مردم چی می نویسند
      مردم بی سواد نیستند اینقدر سیاه نمایی نکن اقتصاد ایران با آن همه تحریم از آخر پنجم هم نیست بااین همه گرسنه ، آقای نوبخت ۶۰ میلیون مردم نیاز به یارانه دارند چطور اقتصاد ۱۸ جهان هستی

    • بدون نام

      احتمالأ از آخر حساب کردی

    • بدون نام

      این کیو میگه مارو میگه یا دار دستشونو

    • بدون نام

      نمیشه ساکت باشی

    • بدون نام

      چیزی نیست وافعا

    • بدون نام

      مرزهای دروغگویی رو جابجا کردی

    • بدون نام

      دقیقا مثل کتاب قلعه حیوانات

    • شوقی افندی

      به به ما شاه الله هزار ما شاه الله چشم نخوری ....

    • ش. س

      حتمن جدول شما 18 تیمی هست!!!

    • احسان

      اینا کجا زندگی میکنن دلم می خواد برم اونجا زندگی کنن تو کشور من موز ۶۰ تومن خیار ۲۰ تومن ده کیلو برنج ۴۰۰ تومن گوشت ۱۸۰ تومن حقوق ۲ تومن اجاره خونه واویلتا روغن نیست گازوییل گیر نمیاد و ..... دلم خون شد نوبخت یا منو ببر به خونتون یا بیا به خونه ی ما

    • بدون نام

      شما چقدر رو دارید خدایی روی سنگ پا رو هم سفید کردید اینقدر دروغ گفتید که خودتون هم دروغ هاتون باورتون شده ولی اون چیزی که فکر می کنید مردم هستند خودتو نید

    • بدون نام

      در خواب بله

    • بدون نام

      توهم دیگه رد دادن

    • بدون نام

      گفته های نوبخت باید در قسمت طنز و سر گرمی می گذاشتید

    • بدون نام

      اشتباه نکن ما اولین کشور هستیم

    • بدون نام

      چی میزنی دقیقاا؟؟؟ بگو شاید بتونیم کمکت کنیم خبببب !!!ساقیتو حداقل عوض کن

    • بدون نام

      جناب نوبخت دروغگو.این هم بگو که جز ده کشور پر تورم دنیا هستیم ودر رده کشورهای درجه چهار آفریقایی و سرخ پوستان آ مریکای شمالی

    • بدون نام

      حتما از نظر ورشکستگی خخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      دولت دروغ گو

    • بدون نام

      ازبابت نابودکردن مردم

    • مصطفی

      زررررررررررررررررررررررشک

    • ولی

      خوبه جزئ۱۸کشور برتراقتصاد جهان هستیم اینقدر فقیر وگرسنه داریم اگر نبودیم چی میشد؟؟؟اگرجزئ ۲۰اقتصادبرتر هستیم پس چرا جزئ گروه ۲۰ نیستیم؟؟؟؟

    • اسلام

      این فازه قرص مصرف میکنه

    • بدون نام

      از شما برترین ها خواهش می کنم خبرهای دروغ واین خبرهای تو خالی که از سیری شکم زده می شود را پخش نکنید

    • بدون نام

      چراماروستاییان داریم ازگرسنگی زجرمیکشیم دروغگو

    • بدون نام

      دروغ که خلاق نیست خفه کنه

    • بدون نام

      مسخره ها خخخخخخخ

    • بدون نام

      احتمالا از آخر چرا آنقدر رو دارین شما

    • بدون نام

      بابا واقعا که دستون درد نکنه....ایول دارید.یکمی هم بفکر سفره ماها باشيد بخدا تورو زن وبچه خجالت میکشیم.دمتون گرم که مارو جهانی کردید.دست مریزاااااا

    • بدون نام

      آنچه عیان است چه حاجت به بیان است
      از وضعیت روغن وتخم مرغت و...مشخصه

    • یک بسیجی دوران دفاع مقدس

      چرا حرف چرت می زنید به اصطلاح که مدرس دانشگاه شما یک کشوری که خاکش طلاست ببینید به خاک سیاه نشوندید ای از وضع دین و رفاه مردم

    • saftarmodarsi5372@ gmail.com

      شما چیزی از اقتصاد میدونیت .تو تورم اول هستیم امثال شما ها یک را نابود میکنن

    • بدون نام

      دوستان عزیز یک سوال از خدمتتان داشتم آیا این مرفهین بی درد این پیامهای ما را میخوانند یانه؟

    • right

      ملت ایران تا زمانی که آگاهانه زندگی نکن حال روزشان همین یک روز یکی میاد از برجام حرف میزنی یه روز یکی میاد از آب برق مجانی حرف میزنه و در نهایت فریب میخوریم ونتیجه این که الان میبینیم .......

    • hoorosh

      توهم فانتزی میزنن نمیدونم ساقی محلشون رو عوض کردن.دولت اخبار امار دروغ غ غ

    • pars

      خوش به حالتون ما که فقیرترین مردم جهانیم!

    • بدون نام

      جز ۱۸ کشور پر منبع و درآمد هستیم ولی از اقتصاد انگار با اقتصاد کشورهای بعد از جنگ جهانی حساب کرده

    • بدون نام

      البته از آخر

    • بابالنگ دراز

      این یکی از همون فضانوردهاست که چند روز پیش گفته شد...

    • بدون نام

      ساقیش هر کی بوده جنس اصل بهش داده تو خیالات بوده همچین حرفی زده

    • جودی

      ای کاش خدا یه پینه کیو مانندی در وجود همه قرار میداد.چه چیزها که مشاهده نمی کردیم

    • حسن فولادی

      بنده ۱۴ سال برای یک ارگان دولتی جوانیم گذاشتم قردادی کارکردم ریشهام سفید شد خیلی راحت گفتن دیگه تسویه کن کسی که دفترچه تامین اجتماع میگره اما سنواتم نگرفتم چرا حق کار گر را باید بخورن هرچه بگندد نمکش میزنند وای به رو زی که بگندد نمک

    • بدون نام

      خدایی اینارو جدی میگی؟

    • بدون نام

      يادت رفت بگي رتبه چندم تورم دنيا را داريم

    • ناشناس

      از اخر بعد ونزوئلا دومیم .چهاردهم نیستیم

    • زباله گرد

      جناب نوبخت راس میگه اقتصاد جیب خودشومیگه !!!!!

    • بدون نام

      بابا پارک یا ساقیتو عوض کن

    • بینام

      مثل اینکه این بنده خدا ها در خیالات زندگی می کنند واقعا گریه داره از این همه دروغ و تذویر، ایران منابع داخلی خوبی داره ولی متاسفانه در داخل کشور کم کاری و دزدی و ... میشه والا ایران کشور غنی و خوبی هست

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      ۸ سال خودتو با ۳۴سال قبل قاطی نکنن بهتره

    • بدون نام

      دیگه مطمعن شدم ۲ تا ایران داریم

    • ایر خوش

      خخخخ چقدپرروح

    • گ

      هرجاده ای ساختید پولشو ازمردم هزار برابر بیشتر میگیرید دروغگو

    • امیر

      راستگوی کی بودی تو

    • صیادی

      شما اگه نفرمایید ، انتظار داری کی باید بگه !

    • بدون نام

      بگو بزرگترین دروغگوها در جهان دولت ایران هست.

    • حمید امانی

      تا مرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد نوبخت کلا آدم شوخیه شما توجه نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورت همون مشنگه دیگه؟؟؟

    • بدون نام

      چه اول باشیم چه آخربه حال مردم فرقی نمیکنه ....

    • ارش میرشکاری

      چی میزنی عشقم که حالت بده

    • اسی

      بابا خودشونو گفته نه مردم رو
      ...

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      این آقا هم خیلی زده فک کنم ....

    • بدون نام

      فکنم جنس موتوری عوض شده هههههه

    • 120

      تو دروغ اول اول هستیم

    • cr7

      آررررررررررررررررررررره آره

    • بدون نام

      ۱۸ اقتصاد دنیا خیار چرا ۲۰ تومنه؟نماینده ایلام چی میگه شاخص فلاکت به ۵۳ رسیده برق چرا نیست

    • بدون نام

      شما درست میگی! فقط به ملت بگو چرا مردم زیر خط فقر و فلاکت دارند له میشند؟!!

    • بدون نام

      خداوکیلی هرچی به اینا بگی کمه.

    • بدون نام

      خدایااین شادی ها روازمانگیر هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاه

    • بدون نام

      رو دست ژاپن رو زدیم مزخرف نگو

    • سید

      بابا خجالت بگش کدام اقتصاد خودتونو گول بزنید نه مردم اقتصاد این مملکتو خودت وامثال شماها به غارت ویغما بردید اقتصاد 18یه چیزی بگو به عقل آدم بگنجه ودر ضمن خودتو مسخره نه ملتو

    • بدون نامممم

      خیلی دوست دارم ببینم اینا چی میزنن
      جالبه خودشون خندشون نمیگیره

    • کرامت

      سلام آقای نوبخت ان اقتصاد که کفته جزو 18کشورجهان هستیم ملت شوکه نشود یاازاخر کشور جهان هستیم یا فقط وصیت اقتصاد خانواده دولت حساب کرده

    • بدون نام

      بیا و برای ریاست جمهوری شرکت کن متخصص

    • بدون نام

      اقتصاد ما از آلمان هم بهتره

    • بدون نام

      باید از ساقیشون تشکر کرد کلا ای دولت فقط تو هوا حرف میزنه

    • بدون نام

      اشتباه فرمودین اولین اقتصاد خراب کن جهان هستین تورمی که با تدبیرو امید بوجود اوردین هیچ جای جهان نیست

    • دلارامی

      آقای نوبخت مردم گوشت که نمیبینند که بخورند، میوه هم که گرونه ،پخت پز هم که روغن میخواد ،پولمون هم که که به ریاله ، دلت خوشه که ما از نظر اقتصاد رتبه ۱۸ هستیم ولی مردم ما از دست میرند بعد ثروت واسه کی بمونه

    • بدون نام

      من كه ميگم جز سه تاي برتريم . سوييس و كانادا و ايران

    • رسول

      چی میزنی عمو جون

    • عدالت خواه

      شکسته نفسی نفرمایید جناب نوبخت ما اگه اول نباشیم قطعا یکی به آخر هستیم

    • نا شناس

      خوب تو این شرایط تحریم خوبه
      اما انشالله باید بریم جز ۱۰ تای اول

    • رضا

      دیگه این جملات گنده فایده نداره، نداره، نداره.. اقتصاد مملکت داره درباتلاق عملکرد ضعیف شما، غرق میشه!!!!

    • بدون نام

      آرزوهای بزرگ نوشته چارلز دیکنز.

    • بدون نام

      شما بگین ماست سفیده دیگه کسی باور نمی کنه . جزو 180 امین اقتصاد برتر هستیم حتما

    • بدون نام

      از محبوبیت آقای نوبخت و این همه ابراز لطف مردم تعجب کردم

    • بدون نام

      خیلی رودارین بخدا

    • بدون نام

      البته بدون شما مفسدان اقتصادی

    • بدون نام

      چی گفت؟؟؟

    • س.ا

      به فرض که باشه ،سودش که فقط مال شماها و پولدارهای بی مصرف ایرانه،سهم ما مردم معمولی و زحمت کش هم فقر و گرانی و حسرت و فشار زندگیه !!

    • بدون نام

      واقعا زحمت کشیدید؟؟!! اقتصاد کشور را به اینجا کشیدید .اگر یک طفل 7 ساله جای شما منصوب میشد مطمینا وضع بهتر میشد

    • بدون نام

      چی زده؟

    • بدون نام

      نوبخت ..اکسیژن دروغ..

    • بدون نام

      تنهایی یا با چین

    • بدون نام

      ارزش پولمون هم اینو میگه عقل کل

    • پیرمرد پرسپولیسی

      شوخی می کنی !!!

    • بدون نام

      اصلا تو بگو اول
      ملت که بدبختی میکشن
      و شما نمیفهمی

    • بدون نام

      دروغ که کنتور نمیندازه تو فقط بگو

    • محمد

      خجالت بکش اقای نوبخت بسه دیگه کم دروغ بگین به مردم بدبخت.

    • بدون نام

      ازاخر ممکنه حتی اول هم باشین. ولی تو خالی بندی ودروغ حتما اولین قطعا شما معنی اقتصاد رو نمیدونی والا این ادعا رو نمیکردی با کدوم رشد اقتصادی با کدوم ثبات ارزش پول ملی با کدوم تولید ناخالص ملی با کدوم در امد سرانه اکثریت برو یک کمی درس بخوان شاید دیگه ازیین ادعا ها نکنی

    • بدون نام

      خخخخخخ خدا خیرت بده بعد مدتها سیر دلم خندیدم نو بخت.

    • بدون نام

      مردیم از خوشی

    • محسن

      آقای نوبخت از خواب بیدار شو لطفا .مردم از صبح تا شب تو صف روغن هستند .

    • لر باغیرت

      چه فایده! ا
      تـورم بیداد میکنه

    • بدون نام

      اره از وضع مردمتون مشخصه که چقدر اقتصادتون بزرگه.البته وقتی دارایی های خودتون رو حساب کتاب میکنید باید هم احساس کنید جزو اقتصادهای برتر دنیا هستید.

    • بدون نام

      بپا چشمت نزنن

    • یک هموطن

      این ادبیات و تمثیل مال دزدآن و غارتگران است

    • بدون نام

      عضو بزگترین دزدای جهان هم هستیم

    • بدون نام

    • کوه کرکس

      تجمع کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کجا برگزار میشه منم میخوام برم

    • بدون نام

      اره جون خودت خخخخخخ

    • بدون نام

      ههههههههههههههههههههه!!!!!!!!

    • بدون نام

      دیگه دارن آمار های جهانی رو هم از خودشون در میارن آقا این دیگه جهانیه دست تو نیست که آمار سازی کنی

    • عبدالرحمن

      اشتباه نکنید ها ، ایرانو نمیگه ، خانواده قدرت رو میگه که سه چهار هزار نفرند!

    • بدون نام

      جان من شوخی نکن ۱۸ اقتصاد برتر احتمالامنظورش بدتر بوده...خخخخ

    • بدون نام

      از حال روز مردم کاملا معلومه

    • بدون نام

      شما یا ما ؟

    • رسول

      دروغ که حناق نیست !
      بازار مسگر هاست ! کی به کیه ......‌

    • بدون نام

      زشته بخدا این همه دروغ

    • بدون نام

      از اوضاع و احوال مردم کاملاً مشخص و مشهوده....
      غروبها یکمی تو خیابان بگرد اوضاع اقتصادی مردم و ببینی...

    • بدون نام

      چرند نگو خواهشنا،اقتصاد ورشکسته رو منظورشه

    • بدون نام

      توی ۱۸ تا هم رتبه اول داره

    • محمد

      منظورش اقتصاد خانوادگیه

    • امیر

      مردم از خنده
      متاسفم واقعا

    • حمید،

      من تعجب می کنم اخبار داغ چگونه اینگونه گفتارها را رسانه ای می کند. برای سرگرمی مردم به جای اینگونه تحلیل های من درآوردی راه های دیگری هم وجود دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج